Tesisat Dergisi 212. Sayı (Ağustos 2013)

SEKTÖREL ETKúNLúKLER 150 Tesisat Dergisi Say× 212 - Aùustos 2013 úklimlendirme sektöründeki doùa dostu ürün- leri ile tüketicinin vazgeçilmez markas× olan Daikin, dünyada olduùu gibi Türkiye’de de çevreci çözümler sunmaya devam ediyor. Bu baüar×l× çizgisini uluslararas× taü×mac×l×k alan×na da taü×yan Daikin Türkiye, baülatt×ù× ‘Yeüil Lojistik’ ile karbon sal×n×m×n× azaltarak, çevreye verilen zarar×n etkilerini azaltmay× hedefliyor. Avrupa ile yapt×ù× uluslararas× ta- ü×malarda 2013 y×l×n×n ilk aylar×ndan itibaren ‘Yeüil Lojistik’ dönemini baülatan Daikin Türkiye, 6 ay gibi k×sa bir sürede 35 hektarl×k orman alan×nda, 14 binden fazla aùac× koruma alt×na alm×ü oldu. Çevre dostu çal×ümalar× ile sektörde örnek olmaya devam eden Daikin Türkiye, 2013 y×l×nda baülat×lan yeüil lojistik uygulamas× ile Daikin Eu- rope Belçika’dan gerçekleütirilen uluslararas× taü×malarda kara-deniz- tren yolunun karma üekilde kullan×ld×ù× intermodal taü×ma modelini uyguluyor. Uluslararas× taü×malar×nda yeüil lojistik uygulamalar×n× tercih eden Daikin Türkiye, böylece tedarik zinciri süreçlerinde at×klar×n çevre- ye verdiùi olumsuz etkileri azalt×yor. Daikin Türkiye, bu model sayesinde 6 ay gibi k×sa sürede 311 bin 771 kilogram karbondioksit (CO 2 ) tasarrufu gerçekleütirdi. Daikin Türkiye böylece, 65 binek arac×n bir y×ll×k sera gaz× sal×n×m×, CO 2 emisyonundan tüketilen gazdan 132 bin 118 litre yak×t, bir y×lda 706 evin elektrik tüketimi ve 117 tonluk at×ù×n çöp sahas×na gön- Daikin Türkiye, Lojistikte ‘Yeüil’ Dönem Baülatt× derilmesi yerine, yeüil lojistik uygulamalar× ile karbon sal×n×m×n×n önlemesinde önemli sonuçlar elde etti. Daikin Türkiye Genel Müdür Yard×mc×s× Tuna Gülenç, çevreci çözümlerin üirketlerin önemli görevlerinden biri olduùunu belirterek, yürü- tülen çal×ümalar hakk×nda üu bilgileri verdi: “Bugün dünya devleri sadece üretim süreç- lerinde deùil daha birçok alanda ‘daha yaüanabilir bir dünya’ için çal×ü- malar yap×yor. Daikin ise çevreci çözümleri ile bu alanda da dünyan×n lider üirketlerinden biri olmay× sürdürüyor. Sadece üretimde ve faaliyet alan×nda deùil yapt×ù× iübirlikleri ile de çevreye verilen zarar×n etkilerini azaltmak için çal×ü×yoruz. Yeüil lojistik de bu yöndeki çal×ümalar×m×z×n önemli bir parças×n× oluüturuyor. Bugün bir litre benzin yand×ù×nda bir kiüinin bir günlük ihtiyac× olan 2000 litre oksijeni tüketiyoruz. Bir litre benzin 800 gramd×r ve her bir litrede 738 gram karbon sal×n×m× bulun- maktad×r. Bir litre benzin ortalama 20 km yol kat ettiùi hesapland×ù×nda saùlanacak her 4 litre benzin tasarrufu 10 kilogram karbondioksiti at- mosferden uzak tutuyor. K×sa sürede elde ettiùimiz sonuçlar, bu konuda yürüttüùümüz çal×ümalar×n ne kadar önemli olduùunu ortaya koyuyor. ‘Eko dizayn’ ilkesine gönülden baùl× olan ve sürekli olarak ürünlerindeki ‘yeüil’ içeriùi geliütirmeye çal×üan Daikin, çevre, enerji ve verimlilik ko- nular×ndaki her türlü geliümeye öncülük etmeye devam edecektir.” 7 7 7 7 7 Çevde dostu ürünleri ile iklimlendirme sektörünün fark yaratan markas× Daikin, doùa dostu projeleri destekle- meye devam ediyor. Daikin Türkiye, nesli tehlike alt×nda olan canl× türlerinin korunmas× amac×yla WWF-Türkiye ile yeni bir iübirliùine imza att×. úmzalanan protokol doùrultu- sunda ‘Türkiye’nin Can× Kampanyas×’n×n Alt×n Sponsor’u olan Daikin Türkiye, müüterileri ile birlikte nesli tükenmek üzere olan canl× türlerini koruma alt×na al×yor. Daikin Tür- kiye, klima alan her müüterisine baù×ü sertifikas× vererek ‘Türkiye’nin Can× Kampanyas×’na ortak ediyor. Daikin Tür- kiye, bu kapsamda 100 bin adet baù×ü sertifikas×na ulaü- may× hedefliyor. WWF-Türkiye’nin biyolojik çeüitliliùin korunmas× amac×yla yürüttüùü ‘Türkiye’nin Can× Kampanyas×’n× çok önemli bir sosyal sorumluluk pro- jesi olarak gördüklerini vurgulayan Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, “Böyle bir kampanyay× desteklemek ve müüterilerimizi de bu kampan- yaya ortak etmekten mutluluk duyuyoruz” dedi. Bu ay baülayan Alt×n Sponsorluk kapsam×nda, bir y×l boyunca Daikin klima alan herkesin Türkiye’nin Can× Kampanyas×’na destek vermiü olacaù×n× belirten Ön- der, üunlar× söyledi: “Üretici kimliùi ile tüm dünyada enerji, çevre, ve- Nesli Tükenmekte Olan Canl×lara Daikin ve Müüterileri Yard×m Eli Uzat×yor rimlilik gibi faktörlere her zaman öncelik veren Daikin, bu konulardaki her türlü geliümeye de öncülük etmektedir”. WWF-Türkiye Genel Müdürü Tolga Baütak, Daikin Türkiye ile baülat×lan çal×üman×n önemine ve ‘Türkiye’nin Can× Kampanyas×’na iliükin üu bilgileri verdi: “Baù×üç×lar×m×z sayesinde geçen y×l Anadolu’nun dört bir yan×ndaki yerel sivil toplum kuruluülar× taraf×ndan yürütülen 6 projeye kaynak oluüturduk. Hatay’×n K×r×khan ilçesinde daù cey- lanlar×n×, Samandaù’da deniz kaplumbaùalar×n×, Küre Daùlar×’nda mantarlar×, Antalya’da orkideleri, Trakya’da yer yedi uyurunu ve Akdeniz’de meyve yarasalar×n× koru- maya yönelik projeler baù×üç×lar×m×z sayesinde hayat buldu”. Dünya Doùay× Koruma Birliùi’nin (IUCN) Küresel Ölçekte Tehlike Alt×ndaki Türler Listesi’nde, Türkiye’de yok olmak üzere, tehlike alt×nda ve has- sas kategorisinde toplam 134 hayvan türü ve alttür bulunuyor. Akdeniz foku, kelaynak, Nil kaplumbaùas×, sürmeli k×z kuüu, Toros kurbaùas× gibi türlerimiz yok olmak üzere. Yaban koyunu, yabani eüek, orfoz, deniz kap- lumbaùas×, uludoùan, dikkuyruk, alageyik gibi onlarca canl× türümüz ise tehlike alt×nda. WWF-Türkiye’nin yürüttüùü Türkiye’nin Can× Kampanyas× bu yok oluü sürecini durdurmay× amaçl×yor.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=