Tesisat Dergisi 212. Sayı (Ağustos 2013)

SÖYLEûú Tesisat Dergisi Say× 212 - Aùustos 2013 129 “Geliümiü ülkeler ürün kalitesi ve standartlar× üzerine çok daha fazla bilgi sahibi iken maalesef Ortadoùu ülkeleri bu konuda he- nüz yeterince bilinçli deùildir. Ülkemizde de piyasada artan reka- betle birlikte bilgi kirliliùi yarat×lmakta ve bu sayede ürünlerin son kullan×c×lar taraf×ndan doùru mukayesesi yap×lamamaktad×r” yasalara yapma gayreti içerisinde olmuütur. Erbosan’×n ihracat portföyünde 75’in üzerin- de ülke mevcut olup uluslararas× ekonomik üartlara göre y×lda ortalama 40 farkl× ülkeye ihracat yap×yor. Baz× ülkelerin ihracat yap×la- bilmesi için üart koütuùu ulusal ve uluslararas× standartlarda ürün uygunluk belgelerine haiz olarak y×llard×r üretim ve ihracat yap×yoruz. úh- racat pazarlar×ndaki hedeflerimizi dünya eko- nomik ortam×ndaki geliümeler belirlemektedir. Türkiye, Avrupa ve Dünya pazarlar× ile ilgili deùerlendirmeleriniz nelerdir? Bu pazarlarda konumunuzu nas×l deùer- lendiriyorsunuz? Ülkemizde büyümenin yavaülamas×yla birlikte pazarda daralma yaüanm×ü buna raùmen fir- mam×z ana ürün gruplar×nda pazar pay×n× art×r- may× baüarm×üt×r. Firmam×z tesisat borusunda ülkemiz piyasalar×nda güvenilir 3 markas×ndan birisidir. Erbosan, Avrupa piyasalar×nda da y×llar içinde kazand×ù× marka deùerini daralan piyasalara raùmen devam ettirmiü ve kriz döne- minde dahi AB’nin ana ihracat pazarlar×m×zdan olmas×n× saùlam×üt×r. Ortadoùu gerek sektörün gerekse firmam×z×n ana ihracat pazarlar×ndan birisidir. Firmam×z×n güvenilirlik imaj× çalkant×l× dünya piyasalar×nda ihracat×m×za olumlu yan- s×m×ü ve bu ortamda müüteriler ürün kalitesine ve temin üartlar×na uygun ürün alabilecekleri firmam×z× tercih etmiülerdir. Ürün gam×n×zdan bahsederek, bu y×l öne ç×kacak teknoloji ve yeni ürünleri- niz neler olacak anlat×r m×s×n×z? Baül×ca ürün gruplar×m×z: Siyah Çelik Borular x Doùalgaz ve petrol borular× (PE kapl× veya x Boyal×) Galvanizli Çelik Borular x Sanayi Borular× x Kare, dikdörtgen ve özel üekilli profiller x S×cak ve soùuk, dilinmiü ve boy kesilmiü x saclar Firmam×z faaliyetlerini üretim, sat×ü ve sat×ü sonras× müüteri iliükilerinde ürün ve hizmet kalitesini müüteri memnuniyeti odakl× olarak istikrarl× bir üekilde sürdürmektedir. Ulusal ve uluslararas× standartlarda yaüanan de- ùiüimleri takip ederek ürün üartlar×m×z× yeni standartlara öncelikle adapte etmek ana he- deflerimizdendir. Bugüne kadar gerçekleütirdiùiniz ‘en önemli ve tek’ dediùiniz bir proje ya da ürün var m×? Ülkemizde TPAO’nun ithal ederek sondajda kulland×ù× baz× borular× son 3 y×ld×r firmam×z üretmektedir. Pazarlama ve üretim stratejinizi hangi faktörler üzerine oluüturuyorsunuz? Sektörümüz, demir çelik sektörü içerisinde yer ald×ù× için bu sektörde farkl×laüman×n en önemli karakterleri “istikrar ve güven” olmaktad×r. Erbosan gerek ticari anlay×ü×, gerekse ürün ve hizmet kalitesi ile y×llard×r yurtiçi ve yurtd×ü× piyasalarda oluüturduùu çizgisini istikrarl× olarak devam ettirmektedir. Bu anlay×ü×n bütün Erbosan çal×üanlar×nca da benimsenerek sürdürülmesi gayreti içerisin- deyiz. Ayr×ca müüterilerimizle y×llard×r süren iliüki- lerimiz neticesinde ürün kalitelerimizi sadece standartlarla s×n×rlamay×p müüteri beklenti ve ihtiyaçlar×na göre tedarik, üretim, kalite kontrol süreçlerimizi revize etmekte, gerektiùinde bu ihtiyaçlara göre yat×r×mlar yapmaktay×z. Türkiye’deki ve yurtd×ü×ndaki müüteri profilleri aras×nda fark var m×? Gerek yurtiçinde gerekse yurtd×ü×nda sektörde y×llard×r piyasada yer ve isim yapm×ü müüteri ve kullan×c×lar genelde ürün ve kalitesi konu- sunda yeterli bilgi birikimine sahip olmakla birlikte, özellikle piyasalara yeni giren müüte- riler ve tüccarlar yeterli bilgiye sahip olmay×p bu durum son kullan×c×lar×nda bilgilenmesini olumsuz etkilemektedir. Geliümiü ülkeler ürün kalitesi ve standartlar× üzerine çok daha bilgi sahibi iken maalesef Ortadoùu ülkeleri bu ko- nuda henüz yeterince bilinçli deùildir. Ülkemizde de piyasada artan rekabetle birlikte bilgi kir- liliùi yarat×lmakta ve bu sayede ürünlerin son kullan×c×lar taraf×ndan doùru mukayesesi ya- p×lamamaktad×r. Bunun en yak×n örneùi tesisat borular×nda yaüanmakta ve maalesef piyasada “testli boru” ad× alt×nda konstrüksiyon amaçl× üretilen sanayi borular× bir üekilde test edilmiü boru ad×yla tesisat borular× olarak sat×lmakta ve kullan×lmaktad×r. Bu konuda bilinçli kullan×c× ve tüketici d×ü×nda maalesef baüka bir çözüm yolu görememekteyiz. Özellikle kurumsal ya- t×r×m ve tüketim yapan firmalar marka ürün- leri tercih etmekte bu da Erbosan gibi marka imaj×n× yerleütirmiü firmalar×n ürünlerine talebi art×rmaktad×r. Son olarak eklemek istedikleriniz ve vermek istediùiniz mesajlar nelerdir? 2013 y×l× demir çelik sektörü için zor bir y×l olarak baülam×ü ve halende bu üartlarda de- vam etmektedir. Firmam×z buna raùmen pi- yasada pazar pay×n× art×rmaya ve büyümeye devam etmektedir. Halka aç×k bir üirket olarak, firmam×z×n ana hedefleri; istikrarl× bir biçim- de öz kaynaùa dayal× büyümesini sürdürmek, ekonomik kriz sürecindeki dünya piyasalar×nda ortaklar×m×za saùl×kl× bilançolar sunabilmek, tedarikçi ve müüterilerimize y×llard×r oluütur- duùumuz ortakl×k temelinde yürüyen samimi iliükilerimizi art×rarak devam ettirmektir .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=