Tesisat Dergisi 211. Sayı (Temmuz 2013)

SÖYLEûú 62 Tesisat Dergisi Say× 211 - Temmuz 2013 Uùur Y×lmazel RúMA-Önmetal Pazarlama Direktörü “RúMA – Önmetal Olarak Geleceùe Yat×r×m Yap×yoruz” 20 y×l× aüan bir süredir Avrupa, Ortadoùu, Balkanlar ve Rusya’daki binlerce konutu RúMA markas× ile ×s×tan Önmetal yurtd×ü×ndaki kat× yak×tl× kazanlardaki baüar×s×ndan sonra; Türkiye’de yoùuümal× kazan pazar×nda büyümek istiyor. RúMA-Önmetal Pazarlama Direktörü Uùur Y×lmazel : “ûu anda döküm kazan olarak Avrupa’da, model çeüitliliùi en fazla olan üreticiyiz” diyerek üirketlerinin baüar× ve hedeflerini anlatt×. RúMA-Önmetal Pazarlama Direktörü Uùur Y×lmazel: K×saca Rima ve Önmetal’in geçmiüin- den bahseder misiniz ? Önmetal; 45 y×ld×r, her geçen gün kendini geliüti- ren, en son teknolojiye sahip dökümhanesi, tec- rübeli araüt×rma-geliütirme ve üretim kadrosu ile en yüksek standartlarda ve kalitede üretim yapan köklü bir firma. Uzun y×llar yurtiçi ve yurt- d×ü× için otomobil ve makine parçalar× imalat× yapt×ktan sonra Önmetal’in markas× olan RúMA ile tamamen kazan imalat×na yöneldik. 20 y×l× aüan bir süredir, Avrupa, Ortadoùu, Balkanlar ve Rusya’daki binlerce konutu RúMA olarak ×s×t×yo- ruz. Ürün gam×m×zda her çeüit yak×t ile çal×üan kazanlar bulunuyor. Üretimde hammadde ola- rak, pik demir ve alüminyum kullan×l×yor. Hangi ürünleri üretiyorsunuz ? Kat× yak×tl× kat kaloriferi tarz×ndaki kazanlar×m×- z×n 5 tipi var ve tamam× yurtd×ü×na sat×lmakta. Yurtd×ü×nda kat× yak×tl× kazanlar olarak ciddi bir pazar pay×na sahibiz. Ayn× üekilde atmosferik brülörlü kazanlar×m×z×n da merkezi sistem ve kat kaloriferi tarz×nda 5 tipi bulunuyor. Yurtiçin- de ise, doùalgaz×n yayg×nlaümas×yla birlikte, üf- lemeli brülörlü kazanlar×m×z ve yoùuümal× duvar ve yer tipi kazanlar×m×z özellikle kamu sektö- ründe oldukça yayg×n kullan×l×yor. Ayr×ca ×s×tma sektörünün devi konumunda bulunan birçok firmaya kendi markalar× ad× alt×nda, yoùuüma- l× ve kat× yak×tl× kazan üretimi yap×yoruz. Tüm ürünlerimiz, CE ve TSE standartlar× belgelerine sahip ve bu standartlar×n gerektirdiùi verim, saùl×k, çevre koruma ve güvenlik kriterlerine uygundur. Firmam×z ISO 9001 ve özellikle Rusya pazar× için GOST-R belgesine sahip. Türk üretici olarak yurtd×ü×na sat×ü yapmaya nas×l baülad×n×z ve neyi he- deflemiütiniz ? Türkiye’de doùalgaz×n henüz çok az bir bölgede kullan×ld×ù× zamanda biz yurtd×ü×na fason olarak döküm dilimler gönderiyorduk. Orada d×ü sac× yap×l×yor, toplan×yor, kazan haline getirilip sat×- l×yordu. Bu konuda oldukça da talep al×yorduk. Uzun zamand×r bitmiü, montaja haz×r; kendi markam×z RúMA ad× alt×nda kazanlar gönderi- yoruz. Buna çok önem veriyoruz. Son y×llarda yat×r×m×m×z× genelde kendi markam×za yap×yo- ruz. Yurtd×ü×na yüzde 70’ler oran×nda RúMA mar- kam×zla sat×ü yap×yoruz, bu yüzden yurtd×ü×nda fazlas×yla tan×nm×ü bir marka olduk. Yurtd×ü×n- da, sat×ü yapt×ù×m×z tüm ülkelerde, kaliteli Türk markas× imaj×n× saùlamay× baüard×k. Bizim ûili, Meksika hatta Avustralya’da bile çal×üan kazan- lar×m×z bulunmakta. Yoùuümal× kazan üretimi yapmaya na- s×l karar verdiniz ? RúMA olarak yoùuümal× kazan pazar×n×n önemini düüünerek biz de çal×ümalar×m×za baülad×k. Çünkü teknolojinin gerisinde kalan üretici ayakta duramaz. 2009 y×l× ortalar×nda tüm projeleri tamamlad×k ve üretime baülad×k. Ürün testlerimiz gerek laboratuvar, gerekse sahada 2010 Nisan ay×na kadar sürdü. Merke- zi sistem söz konusu olunca kazan×n ve yakma sistemlerinin verimliliùi ve kalitesi çok önemli. Verimlilik deùerlerini ürünlerin kataloglar×ndan görebiliriz ama o deùerleri saùlay×p saùlama- d×klar×n× anlamak gerekiyor. Bunun için de o deùerleri gerekirse birtak×m laboratuvarlarda test ettirmek laz×m. O yüzden RúMA ürünleri, tüm üretim aüamalar×nda laboratuvarlar×m×z- da test edilerek kullan×ma sunuluyor. 2010 ústanbul Sodex fuar×nda ürünümüzü sergiledik ve büyük ilgi gördük. Alüminyum, Silisyum, Magnezyum Alaü×ml× Döküm Yoùuümal× kazan× yapt×k. Aùustos 2010’da Türk insan×n×n kulla- n×m×na sunduk ve Avrupa’ya satt×k. Duvar tipi “Yurtd×ü×na yüzde 70’ler oran×nda RúMA markam×zla sat×ü ya- p×yoruz, bu yüzden yurtd×ü×nda fazlas×yla tan×nm×ü bir marka olduk. Yurtd×ü×nda, sat×ü yapt×ù×m×z tüm ülkelerde, kaliteli Türk markas× imaj×n× saùlamay× baüard×k. Bizim ûili, Meksika hatta Avustralya’da bile çal×üan kazanlar×m×z bulunmakta”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=