Tesisat Dergisi 208. Sayı (Nisan 2013)
SEKTÖREL ETKúNLúKLER Tesisat Dergisi Say× 208 - Nisan 2013 171 Dünyan×n en çok ziyaret edilen enerji fuar× 11. Uluslararas× Petrol, LPG, Madeni Yağ Ekipmanlar× ve Teknolojileri Fuar× – Petroleum 2013’e, akar- yak×t dağ×t×m×n×n yeni, güçlü ve sayg×n oyuncusu GO damgas×n× vurdu. 2 y×lda bir düzenlenen ve ‘petrol’, ‘LPG’ ve ‘Madeni Yağ’ sektörlerinin tüm oyuncular×n× bir araya getiren Petroleum 2013’te ilk defa görücüye ç×kan GO, fuar×n ilgi odağ× oldu. GO, gerçek boyutlardaki çarp×c×, özgün tasar×m×yla dikkat çeken gerçek boyutlardaki istasyonuyla yer ald×ğ× Petroleum 2013’te, en çok ziyaret edilen, en çok ilgi çeken ve en çok konuşulan marka oldu. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan× Taner Y×ld×z da GO stand×n× ziyaret ederek, İpragaz Genel Müdür Yard×mc×s× Eyüp Aratay’dan bilgi ald×. Ortadoğu, Kuzey Afrika, Asya ve Avrupa pazarlar×n× buluş- tuğu bölgenin, alan×ndaki en önemli fuar× olan Petroleum 2013’te öne ç×kan GO ile ilgili aç×klamalarda bulunan İpragaz CEO’su Selim Şiper, dağ×t×m sisteminde mevcut uygulamalar×n d׺×nda BADO – Bayi Dostu sistemini geliştirdiklerini vurgulayarak; “Bayilerimizle birlikte büyüyeceğiz. İki taraf×n da kazand×ğ× bu iş modelimizde, yönetimsel süreçlerde de bayilerin söz hakk× bulunuyor” dedi. “Türkiye’nin en sayg×n ve fark yaratan istasyonu olmak üzere yola ç×kt×k” diyen Eyüp Aratay da GO ile k×sa sürede Türkiye’nin her yerinde olmak istediklerini belirtti. Türkiye LPG pazar×n×n lider oyuncusu İpragaz’×n, “tek çat× alt×nda komple çözümler sunan” bir enerji şirketine dönüşümünde LNG ve Elektrik Toptan Sat×ş× faaliyetlerinin ard×ndan at×lan son ve önemli ad×m olan GO, özgün birçok özelliğiyle de sektörde yeni bir dönem başlat×yor. Uzun ve titiz bir haz×rl×k döneminin ard×ndan hayata geçirilen GO renk- lerini, hizmet vereceği yollardan ald×. Temel renkleri trafik lambas×n×n ilerlemeyi simgeleyen yeşilinden ve tüm yollar× kaplayan asfalt grisin- den alan GO, pompas×ndan marketine kadar her noktas×nda özgün ta- sar×mlara sahip. Kurumsal ayd×nlatmas× LED’lerle gerçekleştirilen GO istasyonlar×nda %56 elektrik tasarrufu ve daha az karbondioksit sal×- n×m× sağlan×yor. GO istasyonlar×nda ak×ll× su kullan×m× ile ekolojik has- sasiyetler öne ç×karken, Türkiye’de bir ilk olan özel çöp kovalar× ile de geri dönüşüme doğrudan katk× sağlan×yor. “Tüketicisine sayg×l× ve eşit hizmet götürme” temel felsefesi ile yola ç×kan GO’da, market alan×nda çok amaçl× kullan×labilen interaktif alanlar ve çocuklar×n ebeveynleri ile birlikte girebilecekleri aile tuvaletleri de bulunuyor. İpragaz’×n kal- d×r×c× güç olarak en üstte yer alacağ× GO istasyonlar×nda, dünyan×n en prestijli sentetik yağ üreticisi Mobil 1 de tüketicisiyle buluşuyor. Dağ×t×m sistemi olarak BADO’yu (Bayi Dostu) geliştiren GO, yönetimde de bayilere söz hakk× tan×yor. Türkiye’de bir ilk olan bu sistemde, bayi adlar× kanopide de yer al×yor. Sektörde yeni bir dönem başlatan GO’nun özgün dağ×t×m sistemi BADO ile ilgili aç×klamalarda bulunan Selim Şiper, “Mevcut úpragaz’ ×n Akaryak×t Daù×t×m×ndaki Markas× GO, Petroleum 2013’te úlk Kez Görücüye Ç×kt× uygulamalar×n d׺×nda çok farkl× ve özgün bir mo- del geliştirdik: BADO – Bayi Dostu sistemi. Bizim akaryak×t modelimizin temelinde, bayilik var. Biz, istasyon işletmiyoruz. Biz bu işi, bizden daha iyi yapacağ×n× düşündüğümüz ve inand×ğ×m×z, bayi- lerimizle birlikte yap×yoruz. Bayilerimizle birlikte büyüyeceğiz” dedi. GO bayilerine, pazar gerçekleri doğrultusunda adil bir ticari yaklaş×m gösterildiği- ni de vurgulayan Şiper, “Bu, sadece tek bir taraf×n kazanacağ× değil, ‘kazan kazan’ ilkesiyle; daima adil şartlar ne gerektiriyorsa, o çerçevede iki tara- f×n da kazanacağ× bir iş modeli demek. Bunun da güvencesi, 52 y×ll×k İpragaz’×n iş yapma biçimi ve tutkusu” şeklinde konuştu. GO’nun ayr×ca, BADO sistemi ile sektörde bu- güne kadar yap×lmam׺ bir şeyi daha vaat et- tiğini belirten Şiper, “GO, bayilerine yönetimsel süreçlerde de söz hakk× veriyor. ‘GO Bayi Konseyleri’ yap×lanmas× ile bayilerimiz, şirketin yönetimsel süreçlerine fikirsel katk×larda bulundu- ğu gibi, karar alma süreçlerinde de kendilerini bulabiliyorlar” dedi. Türkiye’nin ‘Mavi Dev’i İpragaz’×n 52 y×ll×k enerji sektörü, 17 y×ll×k da otogaz tecrübesini ve 117 y×ll×k köklü geçmişi ile dünya devi SHV Energy’nin gücünü akaryak×t pazar×na yans×tan GO, “Türkiye’nin en sayg×n ve fark yaratan istasyonu Eyüp Aratay, “GO ile birlikte İpragaz, enerji pazar×ndaki tüm ana segmentleri kapsayan ender şirketlerden biri oldu” dedi. Türkiye’nin, akaryak×t pazar×nda otogaz tüketiminin benzinin üzerinde gerçekleştiği dünyadaki tek ülke olduğuna dikkat çeken Aratay, “Bu paralelde Türkiye’nin LPG devi olan, ilk resmi oto- gaz istasyonunu açan, alan×nda uzman İpragaz’×n da GO ile akaryak×t sektörüne girmesi, adeta bir gereklilikti” dedi. GO’nun, “daha iyisini hak edenlerin yeni nesil yak×t istasyonu” olduğunu belirten Aratay, “GO, Sürekli olarak kendini geliştirecek. İpragaz’dan ald×ğ× kültürel genlerle, titizlikle, adanm׺l×kla, tutkusuyla yollarda müşterisiyle beraber oluyor. GO’nun vizyonu; ‘yollar×n en sayg×n yak×t istasyonu olmak’. Misyonumuz ise sayg× çerçevesinde 4 temel üzerinde; ‘İnsana Sayg×’, ‘Geleceğe Sayg×’, ‘Araca Sayg×’ ve ‘Yasalara Sayg×’ ile şekilleniyor. ‘İnsana Sayg×’; bizim mutlu müşteri, mutlu çal׺an, mutlu bayi, mutlu şirket anla- y׺×m×zdan geliyor. ‘Geleceğe Sayg×’m×z; sürdürülebilirlik felsefesiyle tüm operasyonlar×m×zda, çevreye ve finansal sürdürülebilirliğe gösterdiğimiz duyarl×l×kla ilgili” dedi. ‘Aratay, GO’nun özgün yap×s× ve hizmet kalitesi ile rakiplerinden ayr׺acağ×n× belirtti. Coğrafi olarak bak×ld×ğ×nda, İpragaz’×n bir Türkiye markas× olduğuna da dikkat çeken Aratay, “İpragaz olarak bizim, ‘Türk tüketicisinin ihtiyac× olduğu enerjiyi satmak’ gibi de bir felsefemiz var. Amiral markam×z İpragaz olmak üzere, Bizimgaz ve Exengaz ile birlikte 81 ilde faaliyet gösteriyoruz. GO olarak da çok k×sa sürede Türkiye’nin her yerinde olmay× arzu ediyoruz” şeklinde konuştu.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=