Tesisat Dergisi 195. Sayı (Mart 2012)
GÜNCEL 30 Tesisat Dergisi Sayı 195 - Mart 2012 “40 yıl içerisinde dünyanın enerji ihti- yacı iki katına çıkacak” Araştırmayı değerlendiren Schneider Electric Balkanlar Ortadoğu ve Türkiye İletişim Direk- törü Meltem Çakıcı “Tüketiciler yeşil ve çevre dostu ürün deyince en çok geri dönüşümlü ve organik ürünleri anlıyorlar. Ancak 2025 yılında dünya nüfusuna 1 milyar kişi daha eklenecek ve enerji tüketimi gelecek 40 yıl içerisinde iki katına çıkacak. Dolayısıyla aslında enerji verimliliği bilinci ile dünya için birinci elden fayda sağlanabilir. Biz Schneider Electric olarak, aynı işi daha az enerjiyle yapmak anlamına gelen enerji ve- rimliliği ve sürdürülebilirlik konularının toplum tarafından da benimsenmesine odaklanıyoruz. Danışmanlık ve çözüm hizmetlerimiz, son kullanıcıya yönelik Life Space ürün gamımız, Enerji Üniversitesi projemiz ve WFES, Yeşil İş Konferansı gibi Türkiye’nin lider sürdürülebilirlik platformlarında aldığımız aktif rol ile bizler geleceğe güvenle bakıyoruz” dedi. Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç, “Günümüzde artık tüke- ticiler çevreyi düşünen markaları daha fazla satın alıyor, bu markalara yakınlık ve güven duyuyorlar. Tüketiciler satın almaya hazır olduğu yeşil ürün ve hizmetler ile ilgili olarak; yüksek fiyat, az çeşit ve güven sarsıcı bilgilendirme ile ilgili endişe yaşıyor. Gelecek yıllarda markaların bu konuda yapacağı çalışma ve araştırmalarla tüketici beklentileri karşılanacaktır” dedi. GfK Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Fulya Durmuş, “Araştırma katılımcıları sağlık ve eğitimin ardından en çok ilgilendikleri konunun çevre olduğunu belirtiyor ve %86’sı yeşil ve çevre dostu ürünü tanımlayabiliyor. Ancak bu ürünleri tüketenler katılımcıların yalnızca beşte biri. Katılımcıların %13’ü ise yeşil çevre dostu ürün tüketimini gereksiz buluyor. Bu da kullanıma yönelik algının değişmesi ve kullanımın yaygın- laşması için özellikle markaların fiyat skalalarını ve ürün üzeri bilgilendirmelerini yeniden gözden geçirmesi yönünde çalışmalar yapması gerekti- ğini ortaya koyuyor. GfK Türkiye olarak bizler de tüketicinin çevre yaklaşımını ve yeşil/çevre dostu ürün tüketimine yönelik algıyı seneler içerisinde 7 BASIN TOPLANTISI YEŞİL TÜKETİM ARAŞTIRMASI 12 MART 2012 48 39 28 23 17 14 14 11 2 6 Enerji tasarrufu Doğada çözünebilirlik İletişimde çevre dostu vurgusu Geri dönüşümlü olması En az seviyede geri dönüşümsüz ambalaj Bakanlık onayı Üreticinin STK'lar ile işbirliği Üretim ve satışta en az karbon salınımı Diğer Bilmiyor / fikriyok İki tüketiciden biri için yeşil / çevre dostu ürünler enerji tasarrufu sağlamalı Y13. Yeşil/Çevre dostu ürün satın alırken ürünün ve üretici firmanın hangi özelliklere sahip olması gerektiğini düşünüyorsunuz? Baz: 1487 8 BASIN TOPLANTISI YEŞİL TÜKETİM ARAŞTIRMASI 12 MART 2012 65 55 38 38 15 5 5 4 14 Gereksiz yanan lambaları kapatıyorum Diş fırçalarken, banyo yaparken boşa su akıtmıyorum Enerji tasarruflu ürünler kullanmaya dikkat ediyorum Enerji tasarruflu lambalar ampuller kullanıyorum Elektrikli cihazları fişini çekerek kapatıyorum. Sıcaklığı belirli bir derecede sabitliyorum Kombiyi günün bazı saatlerinde kısıyorum /kapatıyorum Aydınlatmada hareket sensörleri kullanıyorum Hiçbir şey yapmıyorum Enerji ile ilgili bireysel çabalarda elektrik ve su tasarrufu önde Y11. Evinizde su, elektrik, doğalgaz gibi enerji kaynaklarını verimli kullanmak için neler yapıyorsunuz? Baz: 1487 takip ederek markalara değişim süreçlerinde yol göstermeyi amaçlıyoruz” dedi. Araştırma Sonuçlarından Notlar • 2011 Yeşil Tüketim Araştırması’na göre, her iki tüketiciden biri (%48) için yeşil/çevre dostu ürünler, aynı zamanda enerji tasarrufu da sağlamalı diyor. • Enerji ile ilgili bireysel çabalara bakıldığında elektrik ve su tasarrufunun öne çıktığı görü- lüyor. Araştırmaya katılan tüketicilerin %65’i “gereksiz yanan lambaları kapatıyorum”, %38’i “enerji tasarruflu ürünler kullanmaya dikkat ediyorum“, 4’ü ise “aydınlatmada hareket sensörleri kullanıyorum” diyor. • Tüketicilere ilgi duydukları alanlar soruldu- ğunda %48’i “sağlık”, %42’si “eğitim” ve üçüncü sırada %32’si “çevre” konularını ilgilendiği alanlar arasında gösteriyor. • Araştırmaya katılan tüketicilerin %86’sı yeşil ve çevre dostu ürünü tanımlayabiliyor. %14’ünün ise konu hakkında fikri yok. • Araştırmaya katılan tüketicilerin %13’ü yeşil ve çevre dostu ürünü gereksiz buluyor ve satın almıyor. • Sadece beş tüketiciden biri düzenli yeşil / çevre dostu ürün tüketicisi olduğunu söylüyo r. • Üç tüketiciden biri, yeşil/çevre dostu ürünleri artık daha fazla tükettiğini söylüyor.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=