Tesisat Dergisi 195. Sayı (Mart 2012)
GÜNCEL 28 Tesisat Dergisi Sayı 195 - Mart 2012 + Schneider Electric, Sürdürülebilirlik Akademisi ve GfK Türkiye ortaklığında gerçekleştirilen Yeşil Tüketim Araştırması 2011’in sonuçları, 12 Mart Pazartesi günü Swissôtel’de gerçekleştirilen basın toplantısında kamuoyuyla paylaşıldı. Türkiye’yi temsilen 15 ilde 15 yaş üstü 1,487 kentli tüketici ile 18 Ağustos – 16 Eylül 2011 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmanın ilk yılı sonuçları oldukça çarpıcı. Türkiye’de tüketicilerin “çevreci tüketim” konu- sundaki davranışlarını, beklentilerini ve satın alma alışkanlıklarını ölçmek amacıyla yapılan araştırmanın sonuçlarına göre “yeşil ve çevre dostu ürün” deyince, tüketicilerin neredeyse yarısının (%49) aklına geri dönüşümlü ürünler geliyor; %36’sı organik, %32’si ise “enerji tasarruflu” ürünlerin çevre dostu olduğunu düşünüyor. Araştırmaya göre, Türk tüketicileri çevre konusunu önemsiyor, ancak bu konuda düşünceleri ile davranışları büyük oranda farklılık gösteriyor. Satın aldığı ürünlerin yeşil/ çevre dostu olması gerektiğini düşünenler %71 oranındayken, sıklıkla yeşil/çevre dostu ürün satın alanlar sadece %19’da kalıyor. Tüketicilerin %54’ü ise “yeşil ve çevre dostu ürün tüketmeliyiz” diyerek bilinçli olduğunu vurgulamasına rağmen, hiçbir zaman çevre dostu ürün almıyor. Çevreyi ve yeşil ürünün çok önemli olduğunu düşünen tüketiciler bu ürünleri satın alma kararını da o kadar kolay vermiyor. Tüketicilerin yarısından çoğu, yeşil ve çevre dostu ürünleri satın almama nedenini yüksek fiyatlar olarak belirtirken, %26’sı çeşitlerin çok sınırlı oldu- ğunu ve daha fazla yeşil ürün görmek istediğini belirtiyor. Tüketicilerin %20’si ise yeşil olduğu Türk Tüketicisinin ‘Yeşil/Çevre Dostu’ Ürünlere Olan İlgisi Ölçüldü belirtilen ürünlerin güven vermeyen ürün bil- gileri yansıttığından şikayet ediyor. Daha çok firmanın çevre çalışmaları yapmasını ve çevre dostu seçeneklerini artırmasını talep ederken, ürün bilgilerinin daha güvenilir ve detaylı verilmesini istiyor. Soldan sağa; Schneider Electric Balkanlar Ortadoğu ve Türkiye İletişim Direktörü MeltemÇakıcı , Sürdürülebi- lirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç ve GfK Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Fulya Durmuş Türkiye’nin ilk yeşil tüketim araştırmasının sonuçları açıklandı. Tüketim alışkanlıkları üzerine oldukça çarpıcı sonuçlar yansıtan “2011 Yeşil Tüketim Araştırması”na göre, tüketicilerin %71’i satın aldığı ürünlerin “yeşil/çevre dostu” olması gerektiğini düşünmesine rağmen, sıklıkla yeşil/çevre dostu ürün satın alanların oranı sadece %17. Tüketicilerin yarısı yeşil ve çevre dostu ürünü “geri dönüşüm” ile özdeşleştirirken, “enerji tasarruflu” diyenlerin oranı ise %32’de kaldı. 5 BASIN TOPLANTISI YEŞİL TÜKETİM ARAŞTIRMASI 12 MART 2012 14 2 16 32 36 49 Fikri yok /Bilmiyor Diğer Karbon salınımını azaltan Enerji tasarruflu Organik Geri dönüşümlü Tüketicilerin yarısı yeşil ve çevre dostu ürünü “geri dönüşüm” ile özdeşleştiriyor Y1. Sizce “Yeşil/Çevre dostu ürün”ü okuyacağım ifadelerden hangisi en iyi tanımlar? ÇOK CEVAP Baz: 1487
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=