Tesisat Dergisi 190. Sayı (Ekim 2011)

88 Tesisat Dergisi Say ı 190 - Ekim 2011 V İ ZYON “Pazarlama stratejisiyle tan ı t ı m prog- ram ı düzenliyoruz” Pazarlama grubumuz yat ı r ı mlar ı takip ediyor ve belli büyüklükteki yat ı r ı mlar ı da özel olarak belirliyoruz. Sonra bunlar ı bir pazarlama strate- jisiyle bu tan ı t ı m program ı m ı za davet ediyoruz. Bu toplant ı lar ı m ı z ı muhakkak ki ş antiye toplan- t ı s ı olarak gerçekle ş tirmiyoruz. Bu güne kadar yapt ı klar ı m ı z ı anlat ı yor ve 5 y ı ld ı zl ı bir otele da- vet ediyoruz. Güzel bir prezentasyon veriyoruz. Tan ı t ı mlar sonunda, tüm bu projenin de ğ erlen- dirmesini firman ı n kendi birimlerinin kat ı l ı m ı yla birlikte yap ı yoruz. Sonra hep beraber ho ş bir ak- ş am yeme ğ i yiyoruz ve projeyi olgunla ş t ı r ı yoruz. Bu çal ı ş malara takribi 3 ay önce ba ş lad ı k. Üçlü bir kat ı l ı m gerçekle ş ti. Yuvarlak masa, bu süreçte geçmi ş projelerimizden bir tanesidir. Burada özel- likle bir sat ı ş olarak yakla ş man ı n ötesinde yat ı - r ı mc ı , i ş letmeci, kullan ı c ı , mimar ve mühendis gruplar ı n ı n klima tesisat ı yla ilgili problemlerini, beklentilerini yine klimac ı lar ı n kendilerine tan ı - t ı p kendilerinin benzer projelerdeki geçmi ş iyi ve kötü deneyimlerini de masa üzerinde birle ş tirip, Samsung ve firma kat ı l ı mlar ı m ı z ı ve yapabilecek- lerimizi bu markalara sunuyoruz. Bu, genel bir tan ı t ı m amaçl ı ve farkl ı bir programd ı r. Projeyi, bu sene hayata geçirdik ve artan bir potansiyelde de devam ettirmeyi programl ı yoruz. Bu, sadece Tür- kiye tesisat sektöründe Teknoklima’n ı n uygulad ı ğ ı farkl ı bir pazarlama program ı . Burada amaç; bu inovasyonla farkl ı l ı k yaratmak. “VRF akademi konusunda yat ı r ı mc ı lara özel tan ı t ı m günleri yap ı yoruz” Sektörde yaratt ı ğ ı m ı z farkl ı l ı klar ı siz de iyi biliyor ve takip ediyorsunuz. VRF akademi konusunda farkl ı l ı k yaratt ı k, mimarlara dönük özel mimar tan ı t ı m günleri program ı m ı z vard ı orda bir fark- l ı l ı k yaratt ı k ve neticesinde 2011’de de ‘kullan ı - c ı ve müteahhitlere, yat ı r ı mc ı gruplar ı na dair bir farkl ı l ı ğ ı nas ı l yaratabiliriz’ ş eklinde bir program sonucunda ‘yat ı r ı mc ı lara özel tan ı t ı m günleri’ ismiyle adland ı rabilece ğ imiz bu program ı olu ş - turduk. Ş u anda bunu gerçekle ş tiriyoruz. Son i ş lemde faydal ı olarak görüyoruz, neticesinde bu programlardan elde etti ğ imiz deneyim bilgi ve ekonomik payla ş ı m bize i ş ili ş kisi, potansiyel mü ş teri ve hizmet olarak da geri dönmekte. Bu yapt ı ğ ı m ı z tan ı t ı m toplant ı s ı sonunda, böyle geni ş bir kat ı l ı m ve iyi bir zamanlama ile hem yat ı r ı mc ı dan, hemmimar ve makinac ı lar ı n e ğ i- timini verirken ş u bilgileri ald ı k; “ İ stanbul’daki bir otelimizde klima sistemi kullan ı yoruz fakat burada kulland ı ğ ı m ı z marka -ki Samsung mar- kas ı de ğ ildi- bir s ı k ı nt ı m ı z oldu; bizim özellikle k ı ş aylar ı nda defrosta makinalar geçti ğ inde ı s ı tma performans ı dü ş üyordu” dediler. “Titanic Otel grubunda 3 borulu klima sistemleri VRF kullan ı ld ı ” Biz o noktada, yeni teknoloji Samsung ürün gruplar ı n ı n performans kayb ı olmadan ı s ı tmay ı da özellikle kesintisiz yapt ı ğ ı n ı belirtti ğ imizde, önceki sat ı n alma karar ı n ı n bu teknik nokta üze- rinde yo ğ unla ş arak bizden ald ı lar. Biz asl ı nda rakip ürünlerde olmayan yüksek teknolojili bir özelli ğ i mü ş terimize do ğ ru ve iyi bir zamanlama da ifade ederek, anlatma f ı rsat ı bulduk. Onlar ı n da s ı k ı nt ı l ı oldu ğ u bir noktay ı da alg ı lay ı p, çözüm önerimizi do ğ ru gerçekle ş tirdik. Titanic Otel gru- bu bu güne kadar 5 otel yat ı r ı m ı nda Samsung kullanmam ı ş t ı r. Ş imdi niçin Samsung kulland ı - ğ ı n ı n cevaplar ı ndan bir tanesi de budur. Bayrampa ş a’daki Titanic Oteli projesi hak- k ı nda malzeme ve cihaz uygulama detaylar ı verebiliriz. Yüksek kaliteli bir otel ve i ş merkezi kompleksi. Ş ehir merkezinde, ş ehir otelcili ğ ine dönük Net DYG Grubunun bu konudaki geçmi ş deneyim ve tecrübeleriyle harmanlanan yüksek kaliteli bir bina yap ı l ı yor ş u anda. Sistem olarak VRF klima sistemlerinin tüm proje ve dizaynlar ı yap ı ld ı ve sonuçta tercihler Samsung’tan yana kullan ı ld ı . Klasik uygulaman ı n d ı ş ı nda bir fark- l ı l ı k, özellikle Heat Recovery dedi ğ imiz 3 borulu klima sistemleri VRF kullan ı ld ı . Ş ehir otelcili ğ inde biz bunu onayl ı yor ve özel- likle destekliyoruz. Çünkü bu; mevsim de- ğ i ş ikli ğ inde veya her hangi bir zamanda bir klima cihaz ı bir odada so ğ utma yaparken, di ğ er odada ı s ı tma yapabilir olma özelli ğ i ol- du ğ u anlam ı na geliyor. Bu önemli bir özelliktir. Antalya ve Ege’de bu özellik gerekmeyebilir, çünkü mevsimler uzun, ayn ı anda ı s ı tma ve so ğ utmaya ihtiyaç yoktur. Ama İ stanbul gibi bir ş ehir otelinde, farkl ı turizm gruplar ı na bir Rus turist veya bir İ talyan turist ayn ı anda biri ı s ı tma isterken, biri so ğ utma isteyebilir. Güne ş ve otel yön durumlar ı na göre bir cephede ı s ı t- ma isterken, bir cephede so ğ utma istenebilir olma potansiyeli yüksektir. Samsung Sistem Klimalar Sat ı ş ve Pa- zarlama Müdürü Osman Do ğ ru: “Yeni organize edece ğ imiz teknik ta- n ı t ı m bölümüyle e ğ itimleri destekle- meyi amaçl ı yoruz” Bildi ğ iniz gibi 2011 y ı l ı nda Türkiye’de Samsung Forumu düzenledik. Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenmi ş olan bu toplant ı da, ülkemizde sa- t ı lacak Samsung ürünlerinin hepsinin sunumlar ı ve sergi standlar ı yla ayr ı nt ı l ı tan ı t ı mlar ı n ı gerçek- le ş tirdik. Orada sergilenen ürün gruplar ı n ı n hepsi ş imdi buradaki show-roomda sergileniyor. Bu sergi salonunun yan ı nda, ayn ı zamanda bir tanede e ğ itim salonumuz var. Burada ise zin- cir marketlerimizde çal ı ş an promotörler, teknik servisler ve sat ı ş ç ı lar ı n tüm kadronun e ğ itimleri oluyor. Bu salonlar ı m ı zda mali vb. e ğ itimlerimi- zin yan ı s ı ra, tesisat sektörüne dönük distribütör e ğ itimlerimiz içinde yer alan VRF Akademideki e ğ itim programlar ı m ı z ı da gerçekle ş tirmeyi arzu ediyoruz. Buras ı bir e ğ itim salonunun ötesinde cihaz ve sistemlerin de tan ı t ı m ı n ı n yap ı labi- lece ğ i bir show-roomdur. Ayr ı ca yeni organize edece ğ imiz teknik tan ı t ı m bölümüyle de bu e ğ i- timleri desteklemeyi amaçl ı yoruz. İ lk e ğ itimlere ba ş lad ı k. Ş u an servis ve bölge distribütörlük- lerimize sat ı ş ve servis konular ı ndaki e ğ itim- lerimizi veriyoruz. Sezonun aç ı lmas ı yla birlikte Ekim/Kas ı m aylar ı nda tesisat grubuna dahil olabilecek VRF akademi e ğ itim programlar ı n ı bu salonda gerçekle ş tirece ğ iz. Samsung Sistem Klimalar Sat ı ş ve Pazarlama Müdürü Osman Do ğ ru ve Teknoklima Genel Müdürü U ğ ur Darcan

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=