Tesisat Dergisi 190. Sayı (Ekim 2011)

84 Tesisat Dergisi Say ı 190 - Ekim 2011 V İ ZYON “Yüzde 25-30 büyümeyi hedeflerken, yüzde 100’lük ciro art ı ş ı elde ettik” 2011 y ı l ı n ı n bir de ğ erlendirmesini yapt ı ğ ı m ı z- da; Samsung’la ilgili i ş planlar ı m ı z kapsam ı n- da yüzde 100 performans, bütçe art ı ş ı ve ciro art ı ş ı gerçekle ş tirdik. Bu yüzde 100’lük art ı ş , 2009 y ı l ı ndan beri her y ı l yenilenerek geldi. Hedeflerimiz kapsam ı nda yüzde 25-30 büyü- meyi arzu ederken, asl ı nda pazardan gelen talep ve Samsung’un h ı zl ı yükseli ş iyle her y ı l yüzde 100’lük bir ciro art ı ş ı elde ettik. Hem yurtd ı ş ı nda hem de yurtiçinde ciddi ve büyük projeler gerçekle ş tirdik. Libya’dan ba ş - lay ı p Nijerya’ya, Kuzey Irak’tan Çeçenistan’a, Türkmenistan’dan Kazakistan ve Afganistan’a kadar geni ş bir interlandda Türk müteahhitlerine hizmet verdik. Ayr ı ca 5 y ı ld ı zl ı oteller, tatil köyleri ve i ş merkezleri olmak üzere tüm Türkiye co ğ raf- yas ı nda da önemli ve büyük projelere imza att ı k. 2011 y ı l ı program ı içerisinde, genel müdür- lü ğ ümüzün yer de ğ i ş ikli ğ i ile ilgili program ı - m ı z vard ı ki, bu kapsamdaki aray ı ş lar ı m ı zda Samsung genel müdürlü ğ ünün de oldu ğ u Flat Ofis’i tercih ettik. Distribütörü oldu ğ umuz fir- mayla yak ı nla ş may ı arzu ettik. Bu kapsamda ayn ı komplekste yeni ofisimize ta ş ı nd ı k. Yine ayn ı kompleks içerisinde Samsung’un gerçek- le ş tirdi ğ i bir show-room ve bir e ğ itim merkez aç ı l ı ş ı nda bizzat görev ald ı k. Bu training merkezinin kullan ı m ı n ı biz de bundan sonraki program ı m ı z içerisinde ger- Samsung Türkiye Genel Müdürlü ğ ü, 2010 y ı l ı nda yakla ş ı k 1,1 milyar dolarl ı k cirosu ve yakla ş ı k 300 ki ş ilik kadrosuyla İ stanbul- Flat Ofis’te yer al ı yor. Teknoklima da distribütörü oldu ğ u firman ı n ürün, hizmet ve i ş ak ı ş ı planlar ı n ı daha do ğ ru h ı zl ı ve verimli yapabilmek amac ı yla kendi genel müdürlü ğ ünü ayn ı yap ı içine ta ş ı d ı . Teknoklima, VRF Akademi ad ı alt ı nda gerçekle ş tirdi ğ i e ğ itim ve tan ı t ı m programlar ı n ı yine bu yap ı içerisine ald ı . Teknoklima Genel Müdürü U ğ ur Darcan , Teknoklima’n ı n büyüme hedefleri, Samsung’un yeni organizasyon yap ı s ı ve faaliyetleri hakk ı nda bilgiler verirken, Samsung Sistem Klimalar Sat ı ş ve Pazarlama Müdürü Osman Do ğ ru da Samsung’un Teknoklima’ya sa ğ lad ı ğ ı e ğ itim olanaklar ı ile ilgili aç ı klama yapt ı . “Samsung Ürün Gruplar ı Is ı tmay ı Kesintisiz Yap ı yor” Teknoklima Genel Müdürü U ğ ur Darcan: U ğ ur Darcan Teknoklima Genel Müdürü çekle ş tirece ğ iz. Bu program kapsam ı nda hem mü ş terilerimize, hem bayilerimize hem bölge müdürlüklerimize hem de distribütör sat ı ş ve servislerimize hizmet verece ğ iz. Samsung’un İ stanbul ofisi 1 Ocak 2010 tarihinde direk sat ı ş ofisi konumuna geldi. Bu kapsamdaki tüm Samsung ürünlerinin Türkiye’deki pazarlama ve sat ı ş ı n ı , Sam- sung İ stanbul ofisi gerçekle ş tiriyor. Sam- sung bu süreç içindeki distribütörleriyle olan ili ş kilerini biraz kendi üzerine ald ı . Sadece sistem klimalar ı distribütörü olarak bizi korudu, bir de ğ i ş ikli ğ e gitmedi, direkt sat ı ş yapma potansiyelini olu ş turmad ı . Çünkü sistem klimalar ı dedi ğ imiz bu ürün grupla- r ı ; bir projelendirme deste ğ i, sat ı ş deste ğ i, sat ı ş sonras ı ili ş ki ve hizmetleri gerektirdi ğ i için Samsung’un di ğ er ürün gruplar ı ndan ayr ı lmaktayd ı . “Sistem klimalar ı ; al-sat ili ş kisinin d ı - ş ı nda mühendislik ve proje gerektiren bir ürün grubudur” Sistem klimalar ı bir televizyon, bir bilgisayar veya bir cep telefonu sat ı ş ı gibi al-sat ili ş - kisinin d ı ş ı nda sistem klimalar ı , mühendislik ve proje gerektiren bir ürün grubudur. Bu kap- samda özellikle Avrupa uygulamalar ı na ve yap ı land ı rmalar ı na bakt ı ğ ı m ı zda ayn ı statüyü korudu ğ unu görüyoruz. Yani Samsung asl ı nda ülkelere do ğ rudan Samsung ofisi olarak gelip yerle ş iyor, sonras ı nda bu ofisleri sat ı ş ofisi haline çeviriyor ve sadece sistem klima dist- ribütörlü ğ ünü bu kapsamda özel distribütör s ı fat ı yla elinde tutuyor. İ stanbul’da da yine ayn ı ş ekil oldu. Samsung’un İ stanbul ofisi geçen y ı l takribi 1,1 milyar dolarl ı k cirosuy- la yakla ş ı k 300 ki ş ilik kadrosuyla flat ofiste yer al ı yor. Buras ı sadece sat ı ş , sat ı ş sonras ı hizmet ve servis deste ğ i veren büyük bir yap ı içerisindeki Samsung’un tüm organizasyonu- nu temsil ediyor. Biz de bu kapsamda do ğ - rudan distribütörü oldu ğ umuz firmaya yak ı n olmak ürün, hizmet ve i ş ak ı ş ı planlar ı n ı daha do ğ ru h ı zl ı ve verimli yapabilmek için, kendi genel müdürlü ğ ümüzü ayn ı yap ı içine ta ş ı d ı k. Sonuçta her an daha yo ğ un ve h ı zl ı ileti ş imin önünü açm ı ş olduk. Bunun faydas ı n ı da i ş , ürün ve hizmet üretiminde h ı zl ı bir ş ekilde görüyoruz.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=