Tesisat Dergisi 190. Sayı (Ekim 2011)

74 Tesisat Dergisi Say ı 190 - Ekim 2011 V İ ZYON “Co ş kunöz PAZARLAMA” olarak da tan ı mla- maktad ı r. COPA bugün; Almanya, Hollanda, Belçika, İ sveç, Danimarka, Norveç, Romanya, S ı rbistan, Makedonya, Mo ğ olistan, Rusya ve Çin pazarlar ı nda talep gören ve önde gelen markalardan biridir. “Türkiye pazar ı HVAC aç ı s ı ndan dünya- daki en zor pazarlardan biri” Öncelikle ş unu belirtmem gerekir ki; Türkiye pazar ı , pazar ı n çok üzerinde olan yerli üre- tim kapasitesi nedeni ile ı s ı tma, so ğ utma ve havaland ı rma sektörü (HVAC) aç ı s ı ndan dün- yadaki en zor pazarlardan biridir. Bizler, 2011 y ı l ı ba ş ı ndan itibaren stratejik hedeflerimiz do ğ rultusunda yurtd ı ş ı nda ı s ı tma, so ğ utma ve havaland ı rma sektörü taraf ı ndan oldukça bilinen ve talep gören markam ı z “COPA” ile Türkiye pazar ı nda kombi, panel radyatör, havlu radyatör ve dizayn radyatör ürünlerimiz ile faa- liyet göstermeye karar verdik. COPA için Türki- ye hedeflerimiz aras ı nda bulundu ğ umuz di ğ er ülke pazarlar ı ndaki öncelikli hedeflerimizde de oldu ğ u gibi kullan ı c ı memnuniyeti, kalite, üstün servis hizmeti, trend yarat ı c ı bir marka olmak ve bilinilirlik geliyor. Bu hedeflere ula ş mak için haz ı rlad ı ğ ı m ı z stratejik yol haritam ı zda planla- r ı m ı z dahilinde ilerlemeye ve olumlu sonuçlar almaya ba ş lam ı ş bulunmaktay ı z. E ğ er faaliyet- lerimiz bugünkü gibi devam ederse; umuyoruz ki 2012 y ı l ı sonuna kadar hizmet a ğ ı m ı z tüm Türkiye illerini ve ilçelerini kapsayabilecektir. “Ürünlerimizde ergonomi, tasar ı m ve teknoloji ile sektörde yeni trendler ya- ratmay ı hedefliyoruz” Mevcut durumdaki üretim kapasitemiz ve he- deflerimiz paralelinde yapaca ğ ı m ı z sat ı ş lar ile bakt ı ğ ı m ı zda potansiyel yurtd ı ş ı üretim tesisi yat ı r ı mlar ı m ı z gündemimizde olup; fizibilite çal ı ş malar ı m ı z ı takiben en k ı sa sürede yeni üretim tesisleri yat ı r ı mlar ı hedefliyoruz. Yat ı - r ı m hedeflerimizde üretim tesis yat ı r ı m plan- lar ı m ı z ı n d ı ş ı nda, marka de ğ erimizi art ı racak ve rakiplerimiz ile farklar ı m ı z ı daha belirgin ş ekilde ortaya koyabilecek olan inovasyon ve Ar-Ge yat ı r ı mlar ı da mevcut. Bu do ğ rultuda yapt ı ğ ı m ı z çal ı ş malarda 2012 y ı l ı ba ş ı ndan itibaren ürünlerimizde ergonomi, tasar ı m ve teknoloji ile sektörde yeni trendler yaratmay ı hedefliyoruz. Az önce de bahsetti ğ im gibi pazar kapasitesi üzeri üretim, pazar ı m ı z için oldukça büyük bir sorun. İ hracata yönelemeyen ya da zay ı f ihracat yapan üreticiler, eksik kapasitelerini Türkiye sat ı ş lar ı ile doldurmay ı hedeflemek- te, bu durumda da direkt olarak ya ş anan istikrars ı z hizmet kalitesinin yan ı s ı ra fiyat rekabetini de ön plana ç ı karmaktad ı r. Ayr ı - ca düzensiz de ğ i ş en hammadde fiyatlar ı n ı , döviz kurlar ı n ı n istikrars ı zl ı ğ ı n ı ve yüksek lo- jistik maliyetlerini sektörümüzün di ğ er önde gelen sorunlar ı aras ı nda gösterebiliriz. Türkiye genelinde ürünlerimiz 20 y ı l ı a ş k ı n süredir kullan ı lmaktad ı r. Fakat do ğ algaz ı n yeni ula ş t ı ğ ı bölge ve illerdeki konut ve di- ğ er yap ı lara yap ı lacak olan do ğ algaz tesisat dönü ş ümü s ı ras ı nda ürünlerimizin talebi üzerindeki art ı ş kaç ı n ı lmazd ı r. Ayr ı ca h ı zla geli ş en in ş aat sektörü ve toplu konut in ş aat- lar ı ndaki art ı ş sektörümüze ivme katan ba ş - l ı ca unsurlard ı r. Bunlar ı n yan ı s ı ra konut ve di ğ er yap ı larda uygulanan dekorasyon, res- torasyon ve yenileme çal ı ş malar ı ; sektörün yenileme pazar ı ad ı n ı verdi ğ imiz k ı sm ı n ı da gün geçtikçe daha da hareketlendirmektedir. Öncelikli olarak ürün gam ı m ı z ı n geni ş li ğ i, al- ternatif ürün seçenekleri ve h ı zl ı teslim ş ekli ile kullan ı c ı lar ı m ı z taraf ı ndan kabul edilebilir de ğ erde ve elde edilebilir uzakl ı kta olmak, ayr ı ca sürdürülebilir olmak temel farkla- r ı m ı zd ı r. Örnek vermek gerekirse; kre ş ler, çocuk yuvalar ı ve okullar gibi özel yap ı lar için tasarlad ı ğ ı m ı z düzlem yüzey radyatör ürünlerimiz ile dokunuldu ğ unda küçükleri- mizin ellerini daha çok korumak ad ı na dü ş ük yüzey s ı cakl ı ğ ı sa ğ larken yüksek ı s ı verimi yaratarak güvenlik ve verimlili ğ i ayn ı üründe sunabiliyoruz. Buna benzer bir örnek olarak da hastaneler ve steril alanlar için tasarlad ı - ğ ı m ı z hijyenik radyatörlerimizi gösterebiliriz. Toyota fabrikas ı çal ı ş anlar ı n ı n Japonya’da geli ş tirdikleri ve ilk olarak Toyota’n ı n Japonya fabrikas ı nda uygulanmaya ba ş lanm ı ş olan, bugün otomotiv sektöründe oldukça yayg ı n olarak uygulanan “Yal ı n Üretim ve Yönetim Sistemleri”ni yani “Yal ı n Dü ş ünce”yi sek- törümüzde ilk olarak uygulamaya ba ş la- yan fabrikas ı y ı z. Bütün üretim ve yönetim sistemlerimiz; sürekli geli ş im, sürdürebilir kalite ve hizmet, ayn ı zamanda da israf- lardan ar ı nm ı ş olarak faaliyetlerine devam etmektedir. Ayr ı ca gün geçtikçe pazar ı n ve mü ş terilerinin taleplerine göre de ğ i ş kenli- ğ e ayak uydurabilmekteki h ı z ı m ı z en büyük avantajlar ı m ı zdand ı r. Sektörümüz ile alakal ı herkesi “COPA”y ı ve firmam ı z ı daha yak ı ndan tan ı mak ad ı na davet eder, keyifli röportaj ı n ı z için te ş ekkür ederim.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=