Tesisat Dergisi 190. Sayı (Ekim 2011)
TEKN İ K TANITIM 98 Tesisat Dergisi Say ı 190 - Ekim 2011 ATC Air Trade Centre Greenheck Marka Kombine Yang ı n-Duman ve Duman Damperleri tercih edilmi ş tir. Bu tip tek düze kanat imalat yöntemi, üretim maliyetlerini dü ş ürürken istenilen damper ölçüsüne göre, damper iç tasar ı m ı nda gerek duyulan optimum kanat geni ş li ğ ine k ı yasla k ı sa veya uzun kalm ı ş bir kanat tasar ı m ı n ı n üretici taraf ı ndan damper içinde kullan ı lmas ı gibi bir zorunlulu ğ u ortaya ç ı kartmaktad ı r ve söz konusu bu zorunluluk damperin performans ı n ı oldukça olumsuz yönde etkilemektedir. Altl ı Üstlü Montaj Kabiliyeti GREENHECK’in Kombine Yang ı n-Duman ve Duman Damperleri monte edilirken yatay ka- natl ı damperler için kanatlar ı yatay pozisyonda olmas ı kayd ı ile damper motorunun sa ğ da veya solda olmas ı n ı n bir önemi yoktur. Dolay ı s ı ile damper ş antiyece ihtiyaç duyulan de ğ i ş iklik do ğ rultusunda alt ı üstüne getirilerek (çevrilerek) monte edilebilir. • Dikey Kanat A ş a ğ ı daki resimde gösterildi ğ i gibi, damper mo- torunun yanda monte edilemedi ğ i sistemlerde Model :FSD GREENHECK Dikdörtgen Kombine Yang ı n- Duman Damperleri genellikle galvaniz gövdeye ve kanatlara sahip, NFPA 80, 90A, 92A, 92B, 101, 105 normlar ı na uygun ve de UL555 ve UL555S (Alternatifli olarak Class I, II, III) stan- dartlar ı na haiz motorlu damperlerdir. Dikdörtgen duman damperleri ise sadece duman tahliye- sinde kullan ı ld ı klar ı için kombine yang ı n-duman damperlerinden farkl ı olarak sadece UL555 standartlar ı na konu de ğ ildir. maksimize edebilmek amac ı ile “De ğ i ş ken Simetrik Kanat” (VSB-“Variable Symmetrical Blade”) tasar ı m ı ile dizayn edilmi ş tir. Bu tasar ı m; farkl ı kanat geni ş liklerine sahip dört ayr ı kanat opsiyonunu içinde bar ı nd ı r- maktad ı r. GREENHECK’ in Kombine Yang ı n-Duman ve Du- man damperi imalat ı nda kulland ı ğ ı söz konusu damper kanatlar ı ; 102, 127, 152 ve 178 mm geni ş liklerindedir. İ stenilen damper yüksekli ğ ine göre bu alternatif kanat geni ş liklerinden uygun olan ı tercih edilir. Böylelikle maksimum serbest hava geçi ş alan ı elde edilirken bas ı nç dü ş ümü de minimize edilmi ş olur. De ğ i ş ken Simetrik Kanat tasar ı m ı ayn ı za- manda hava ak ı m ı yönünün önemi olmaks ı z ı n damperin tutarl ı çal ı ş ma karakteristikleri gös- termesine olanak sa ğ lar. Bugüne kadar birçok üreticinin dizayn etmi ş oldu ğ u geleneksel damper kanat tasar ı mlar ı sadece tek ve stan- dart geni ş likte kar ş ı m ı za ç ı km ı ş t ı r. Genellikle bu geni ş lik üreticiler taraf ı ndan152 mm olarak GREENHECK Kombine Yang ı n-Duman Damper- leri UL Standart 555’e göre 1.5 ve 3 saat gibi farkl ı sürelerde yang ı n dayan ı m ı na haiz farkl ı alt modellere sahiptir. Tüm GREENHECK Dikdörtgen Kombine Yang ı n- Duman Damperleri AMCA sertifikal ı olup, AMCA Standard 500-D’ye sahiptir. Ayn ı zamanda da AMCA ‘’Air Performance Seal’’ etiketini ta ş ı r. Tüm GREENHECK Dikdörtgen Kombine Yang ı n- Duman ve Duman Damperi modelleri ayn ı zamanda paslanmaz çelik kanat opsiyonuna sahiptir. De ğ i ş ken Simetrik Kanat Dizayn ı Maksimum Serbest Hava Geçi ş Alan ı ve Minimum Bas ı nç Dü ş ümü GREENHECK’in Kombine Yang ı n-Duman ve Duman Damperleri serbest hava geçi ş alan ı n ı
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=