Tesisat Dergisi 188. Sayı (Ağustos 2011)

tür vantilatör bağlıyoruz. Bu süpürge genellikle de şaftın girdiği kapaktan hava alıyor ve diğer taraftan emiyor. Düşey kanallarda da yine böyle ayırarak bir şekilde yukarıdan aşağı fırçamızı ve kameramızı sallayarak indirdiğimiz tozu aşağıdan dışarıya çekiyoruz. 1000 m2ye kadar sızdırmazlık A sınıfındaki hava kanalları duman testi yapılarak sızdırmazlığı sağlanacaktır. sBıunıAfı oslıazdraırkmifaazdlıekesdıni ıfını, en düşük sızdırmazlık yoruzve kanal miktarı 1000 m1'yi geçmiyorsa, yani işletme basıncı düşük sınıftaysa duman testi yapılarak, kaçak noktaları görülüp, giderilmesini de tavsiye ediyoruz. 1000 m1'den fazla veya B sınıfındaysa kanal sistemi ü ib s s u e t r üa t n ü sı ı m n n ı ü e ft n n a ü k a n i z s T % ız S d E ı l r N ü m 'u a 15 n zl u 0 ık n 7 g t e s e r t s e a t k n e t d i d r a e il r n m d k e ın a s a n in ai u ,llaCrdvae ygun olarak y rektirdiğui şkeakriılddae tteasntı me dl ai l mn aens ib, auysgı nuçn sl uı ğn uı f tı nuıtna ngaek ile imza altına alınmasını talep ediyoruz. Testler ilk yapıldığında en az % 70 oranında balatşınadraılı boilrmdaelığdeırr. eYladnei seidzi başladınız, % 7 0 ' i n y nalları test etmek lazım. Yuokrsaarındıaz, %büt1ü0n dkiya e tanımladığımız kısım için bu cümleyi yazmıştık. Siz seçme yöntemiyle diyelim ki 1000 m1'Iik bir kanal yüzeyinin 100 m1'sini test edeceksiniz, test etmeye başladınız. 20'şer m 1'Iik bölümler halinde 5 kere test yaptınız, bundan 2 tanesi pbraoşbalreımsızvçaıkrdtıığr'ı zdai man 'bu binanın tamamında ye yorumluyoruz. sBaurnı ma ci l iı şl akriınm, ıpzrvoej eyn a i nyaötzı reı ml l i ğciın-e mb aü ğş tl ıeorliasri naek çtoa k değer veren bir oteldir- 7 yıldız yapacağım der, vkeanbaelıdnetliaomlaanmbıniar iş%tir.10A0mtaest ister, zahmetli yapılabilir. Genel y baakşlaarşı lıımo lsmaağsl aı mgearkeki çtiiğninei nö nagzö%r d ü7k0. o r a n ı n d a Hava kanallarında kaçakların tespiti, hava debisinin balansı esnasında ölçü ağızları açılması ve balans işleminden sonra kapatılması ve sızdırmazlık testi ile ilgili yükümlülüğün kime ait olduğu idari şartnamede ayrıca tanımlanacaktır. Bu projede kullanılacakhava kanallarındaki sızdırmazlık sınıfları TS EN 1507 standardına uygun olarak ................... Sınıfı olarak seçilmiştir. Tasarımcının buraya sınıf tanımı koyması 7 Ü Tesisat Dergisi Sayı 188 - Ağustos 2011 gerektiğini anlatmaya çalışıyoruz. Özellikle A sınıfında duman testi diyerek normal testin önü kapatılmış gibi duruyor. TSEN 1507'ye göre y a d e etatipğıil adcuarku mbdir ateostytairp. ı Kl aobnitl irro lbüen l kmi üasmaa şantiyelerde genelde hava kanalları inşaat tamamlanmadan yapıldığı için y garlı alanlar olabiliyor ve çok barüizkskeakçarkülzar olmadığı sürece görülemeyebiliy namede bunu tamamen oraya obra. ğBl ai rd ışğaı rntı z zaman böyle bir şüphe durumunda başka yöntemlere engel teşkil ediyor. Her zaman t eb e n u s t g d id a a i r r ' a . k O n o t n r i a t li r d o o a l l ö a b r n i ü r , n e b s m a n ü s e s ı k n a l ç i a k la d s n e a d ğ eır t la m ti m ğ a i a d k il u e la r u k z m a ım ç d a a k k ' i gibi bir esneklik olabilir. Sekizinci maddede; "Hava kanallarında keskin dönüşlerden kaçınılmaya çalışılacaktır, kaçınılamayan keskin dönüşlerde dirsek parçalarına çift taraflı eğrisel kanatlar konacaktır. Duvar veya döşeme içinden geçen kanalların çevresiyangın geçişini engelleyecek malzeme ile kapatılacaktır". Burada yangın geçişi konusunda ilgili malzeme de ay dmaa vl zeerhmıc a a e s s t t a a i v n rt e e ış g km i i m b a i i ön k z o t e a n l r u li a k s lui dbui nr.aÇl aorkd ak adtol ıl gb ui nşael akrl i , fından kapatılacağı net olarak tanımlanmalıdır. 9 m 0 iy odre rveec emdüi mr skeüknl e roi l dhui ğç ub i rk az da amr a yna pt emr ca imh aeyt a çalışıyoruz. Ama yapmak durumunda olunca dnaoteeğtrmisişelokldaunka.t kullanılması şarttır, bunu da Montajı tamamlanan hatlardaki tüm açıklıklar yabancı maddevetozgirmemesi için uygun şekilde kapatılacaktır. Hijyenik sistemlerin de montajı 6 aydan uzun süren işlerde işletmeye almadan önce hn aa vl iaç iknadneat lol azri ınnşı na ai çt earritsı ği nı di setnegnömr eüyn e tü n a m l ı a n l a z r e a m k e k l a er oi çl mi n agdeı ğl i şı tt iersi l pmi ti şe döi zl eecl eekk, iapkmsai dn luar utme md ai z lkeat inl eacl ei çkl et irr .i Bu imkan var, bunu öneriy lar flanşlı değil de kenetli oyraupzı .l dGı ğeı ç dmöi nş teemkdaen a9 l0 dereceye sabitlenmesi zordu. Diagonal olarak kaçıklıklar olabiliyordu. Ustalar da montaj y bilmek için, bu 90 derece düzlüğü sağlayabialmpeak için kanalın ortasına dayama koyuyorlar, öteki kanalı getirip üstüne takıyorlardı. Bu durumda da öteki parça takıldığı zaman o dayama yaklaşık 1 metre geride kalıyor ve uzanıp geriye almaya da üşeniyorlardı. Görüntü alma işlemleri sırasında kpaarnçaalllaarrıındaogrtöarsüında çürümüş küflenmiş ağaç yoruz. Tüm hava kanalları için yatay ve düşey geçişlerdeki delik ölçüleri gerekli şaft ölçüleri betonarme aşamasından önce şantiye ekibine yazılı olarak bildirilecektir. Delik ölçüleri kanal ölçülerinden en az 100 mm. daha geniş olacak ve kanal montajı sırasındayanmaz malzeme ile örneğin; taş yünü doldurulacaktır. Bu hava kanalı uygulamasında kanal geçiş noktaları eğergeç kalındıysa krize neden oluyor, delinmesi kırılması epey yordu. Biz de ödemesini k b i i m r pyraopbal ecma ğhı ah l ai nkek gı nedl i a tartışma çıkmaması için bunu önerdik. Pb ri no jaencı ni l eörzi me l il zi ği ni n, etga ös raer ıbmuckı loanr uı ml aı zr ıı nk ehnedr i zgaemr eaknl i gördükleri detaylarla genişletmeleri lazım. Biz sadece unutulmaması için böyle birer ikişer cümle yazmaya çalıştık. Yoksa, bu konu daha çNoo kt l aurzbuun ş ka or tnnuaşmu el adceatka skaornı mu lcaı lraı nr a af ri kai rs vı nedramdeı rk. üzere İSKİD Hava Kanalı Komisyonu tarafından göörnreekgeolliaşrtairkilmhaezliıdrliar.nm ıştır. Projenin özelliğine Thaess aa rpılma ncaı nt ba raasfı nı nçddaenğepr irnoi nj evnei nt aöszaer ılml i ğciıntearag ö r e f dan seçilen projenin sızdırmazlık sınıfını özellik ın le belirtmesini rica ediyoruz. Ayrıca DW144-Tablo g2e, 3re, 4k'teiğgi nöreei lsi şekçiinl ebni sl gai lce rk öa nl ı nelmı k ll ai driırn. ıBnudraa dn ae ob al ms aı nsçı sınıfları A, B, C, D diye ifade ediliyor. D normalde çok ifade edilen bir basınç sınıfı değildir, özel izotopik ışınım vs. olan yerler, özel tesisleri ifade eder. Kanal basınç sınıflarını DW144'te bu şekilde ifade ediyor. Tablo 2'de boyutlara göre düşük sbaacsıknaçl ı ndleı kğlearrlıevrainr,eogrtöareb a0s,ı6n-ç0v,e8 - 1 v e 1 , 2 0 m m yüksek basınçta sadece 0,8'Ie başlıyor bütün kanallar0,8-1 ve 1 ,20 üç kalınlıkta sac kullanılması öngörülüyor. (*) İSKİD Dikdörtgen Hava Kanalı Şartnamesi ipçui bn l i sbhaDkoı ncıuzm: ehnttt.pp:h//pw7iwd =w .2i s0k2i 5d . o rg.tr/ (**) 261-100 poz numarası sadece geçen y kuılllalarndıalmn adkevüzaemreetmekte olan işler için fiyatsız olarak yazılmış olup 2011 yılı için 261-150 poz numarası geçerlidir. ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=