Tesisat Dergisi 184. Sayı (Nisan 2011)

GÜNCEL niteliğinde. Bu yaşananlar ihracatta hedef pazar çeşitlendirmesinin ne derece önemli olduğunu bize gösterdi. Bu süreci zorunlu bir mola olarak değerlendiriyoruz. Avrupa pazarı yanında Rusya, Türk Cumhuriyetleri başta olmak üzere Asya pazarı ve Orta Doğudaki bazı ülkeler tekrar birincil hedeflerimiz ve pazarlarımız olmaya başladı. İhracatta geçtiğimiz 5 yılda inşaat sanayisinin yakaladığı yıllık ortalama yüzde 15'Iik büyümeyi bu yıldan başlayarak tüm olumsuzluklara rağmen yüzde 16,5'a çıkarmayı hedefliyoruz. Sektörümüzün yakaladığı büyüme hedefini devam ettireceğini, 2011-2015 döneminde ortalama tüm sektörün yüzde 14,5 oranında büyüme yaşayacağını öngörüyoruz." 2015 yılında inşaat malzemeleri ihracatının yüzde 17,5 oranında bir büyüme kaydetmesini ve aynı yıl inşaat malzemeleri ihracat hacminin de 40 milyar doları aşacağını hedeflediklerini söyleyen Bilmaç, 2023 hedeflerinin Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile vizyonlarının ortak olduğunu belirtti. Sektör olarak gerek iç pazar gerekse dış pazardaki hedeflerinin gerçekleştirilmesi için önemli bir girişimde daha bulunduklarını dile getiren Bilmaç, İMSAD ve CNR Expo ortaklığında 2011 Eylül ayında sektör fuarı gerçekleştirecekleri bilgisini verdi. İhracat ve dış ticaretin tek konuları olmadığını ifade eden Bilmaç, ekonomi, çevre, enerji verimliliği, Avrupa birliğine uyum ve entegrasyon, teknik gelişmeler, haksız rekabet, piyasa denetimi ve gözetimi, vergi ve istihdam konularının diğer önemli konular olduğunu anlattı. Bu yıl TOBB'un işbirliğinde Türkiye'de Cumhuriyet tarihinde ilk kez inşaat kurultayını gerçekleştirmek için çalışmalara başladıklarını söyleyen Bilmaç, kurultay çalışmalarının 34 Tesisat Dergisi Sayı 184 - Nisan 2011 Ankara'da ilgili delegasyon tarafından takip edildiğini ve bir aksama olmaması durumunda Eylül ayında 1. İnşaat Şurası'nın yapılacağını bildirdi. "Yeni İ hracat Pazarlarına Yönelik Temaslar Bu Yıl Yoğunlaşacak" 20ll'in ilk çeyreğinde, dünyanın önde gelen merkez bankalarının "çıkış stratejileri" başlattığını vurgulayan Prof. Dr. Kerem Alkin toplantının başında yaptığı konuşmada, "2011 yılı, ivme kazanmış olan büyüme trendinin yavaşlatılması adına dikkatle takip edilen bir yıl olacak ve yakın dönemde öne çıkan yakın coğrafyadaki önemli ihracat pazarlarında siyasi kargaşadan dolayı ortaya çıkan kayıpların telafisi adına, yeni ihracat pazarlarına yönelik temasların 2011 yılında yoğunlaştığına şahit olacağız" dedi. "Libya'da Siyaset Yine Ekonomiyi Yönetecek" Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) TürkLibya İş Konseyi Başkanı Hüseyin Ersin Takla ise Libya'nın 1970'Ii yıllardan bu yana çok değişik mahiyette Türkiye'nin gündeminde yer aldığını, bu sefer de ekonomi açısından Türkiye'nin gündemine geldiğini ifade etti. Takla, Libya'nın yapısından' kaynaklanan sebeplerden dolayı hep siyasetin ekonomiyi yönettiğini, bundan sonra da böyle olacağını kaydetti. Şu anda Türk müteahhitlerinin Libya bankalarında 96 milyon dolar nakit parası kaldığını belirten Takla, "900 milyon dolarda makine ekipman var. Verilmiş teminat mektubu ise 1.5 milyar dolar. Daha önce çıkan bir kararname ile Libyalı kuruluşlarla Türklerin ortak şirket kurması teşvik edildi. Bu şekilde yapılmış çok sayıda anlaşma var. Leasingle gönderilen makineler hariç, sigorta poliçeleri Libya sigorta şirketleri kapsamında. Şu anda BM'nin aldığı ambargo kararları nedeniyle Libyalı kuruluşların parasal transfer yapması mümkün değil. Ancak bazı Arap bankaları vasıtasıyla bu ödemeler yapılabiliyor. Onun dışındakiler ödeme yapamıyor" şeklinde konuştu. Şu anda başlayan sürecin kısa zamanda sonuçlanmayacağını kaydeden Takla, bu nedenle Türk müteahhitlerinin 2011 yılında çok fazla iş başlangıcı yapabileceklerini pek düşünmediğini söyledi. "Avrupa Ülkelerine İhracatımız Arttı" Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili Tahsin Öztiryaki de, Türkiye'nin bu yılın ilk üç ayda yaptığı ihracatının 2001 yılı ihracatının tamamına denk olduğunu söyledi. Afrika pazarının kendileri için çok önemli bir pazar olduğuna dikkat çeken Öztiryaki, Afrika ülkelerine düzenledikleri seyahatlerle bu ülkelerin farkına vardıklarını belirtti. Türkiye'nin, Libya'ya doğrudan 2 milyar dolarlık bir ihracatı olduğunu anlatan Öztiryaki, "Bu da bizim 100 milyarlık ihracatımızda yüzde 2'Iik bir paya sahip. Libya bizim ihracat pazarımızdan düştü diye oturup ağlayacak halimiz .•yok. Yeni pazarlara yönelebiliriz': dedi. • Türkiye'nin her sektörde ve her ülkede kendini kabul ettirdiğini dile getiren .Öztiryaki, bu durumun olu!l]IU değerlendirilmesi gerektiğini söyledi. Türkiye'nin Avrupa ülkelerine yaptığı ihracatının arttığını belirten Öztiryaki, ürünlerimizin gelişmiş ülkelerde kabul görmesinin önemli olduğunu bildirdi. Öztiryaki, bütün bu çalışmaları yaparken, Türkiye'nin 2023 yılı ihracat hedefinin 500 milyar dolar olduğunu unutmadıklarını dile getirdi. ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=