Tesisat Dergisi 184. Sayı (Nisan 2011)

Bosch Grubu 2011 Mali Yılına İyi Bir Başlangıç Yaptı Japonya'da yaşanan talihsiz olayların ardından ortaya çıkan belirsizliğe rağmen, büyüme ve gelir anlamındaki olumlu beklentiler devam ediyor. Stuttgart'ta gerçekleştirilen yıllık basın toplantısında, Bosch'un vergi öncesi karının yüzde 7 ila 8 aralığında devamlılığını amaçladıklarını söyleyen Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Franz Fehrenbach, "Şu anda Japonya'daki felaketin net etkilerinin ne olacağını hiç kimse söyleyemez. Yine de ilk kez 2011 yılında satışlarımızın 50 milyar Euro'yu geçeceğine olan inancımız sürmektedir" dedi. Teknoloji ve hizmet sağlayıcısı olan Bosch'un toplam satışları 2011 yılının ilk üç ayında yaklaşık yüzde 15 artış gösterdi. Bosch sahip olduğu tüm iş kollarında satışlarını önemli ölçüde artırdı. Bu olumlu gelişmeler istihdam düzeyine de yansıdı. 2011 yılı sonuna kadar Bosch'un istihdam sayısının dünya çapında 15.000 kişilik bir artışla yaklaşık 300.000 kişiye ulaşması bekleniyor. Bu ilave istihdamın yarısından fazlası Asya Pasifik'te, bunun da 5.900'ü Çin'de gerçekleşecek. Bosch Doğu Avrupa ve Türkiye'de de 3.800, Kuzey Amerika'da 1000 ve Güney Amerika'da 800 kişiyi ilave olarak istihdam etmeyi planlamaktadır. Yine bu yıl içinde Bosch Almanya'da da 900 yeni personel istihdam edilecek. .. Buderus ve Daikin Teskon + Sodex Fuar'ında Yeni Urünlerini Tanıttılar Türkiye distribütörlüğünü Bosch Termoteknik'in üstlendiği dünyanın önde gelen iklimlendirme sistemleri üreticisi Daikin ve , Buderus ürün çeşitleriyle Teskon+Sodex Fuar'ında dikkat çekti. 10. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi kapsamında 13-16 Nisan 2011 tarihleri arasında İzmir Tepekule Kongre ve Sergi Merkezi'nde gerçekleşen Teskon + Sodex, Doğalgaz, ısıtma, Soğutma, Klima, Havalandırma, Yalıtım, Pompa, Vana, Tesisat, Su Arıtma, Jeoterısıtma ve soğutma sistemlerinin tanıtıldığı fuar süresince; Bosch Termoteknik'in distribütörlüğünü yaptığı enerji tasarrufu, yüksek verim ve ileri teknoloji özellikli ürünleri ile ilgili bilgiler sektör temsilcilerine ve ziyaretçilere anlatıldı. Kombide yoğuşmalı sistemin enerji tasarrufundaki önemi ve avantajları vurgulanırken Buderus'un ürünleri arasında yeni Buderus marka yoğuşmalı kombiler, Buderus güneş kollektörleri, Buderus yoğuşmalı mal ve Güneş Enerjisi Sistemleri Fuarı'nda Daikin ve Buderus tüm ürün çeşitlerini tüketicinin beğenisine sundu. kazan kaskad sistemleri ve Buderus ısı pompalarının tanıtımına da yer verildi. ***++ Nota lsı ve Yapı Sistemleri, Türkiye'deki Faaliyetlerini Yoğunlaştırıyor "!sıtmada Yeni Rotanız" sloganı ve Nota markası ile ısıtma alanında 4 yıldır ağırlıklı olarak yurt dışı satışları ile faaliyette olan Nota lsı ve Yapı Sist. San. Tic. Ltd. Şti. Türkiye'de pazarlama ve satış faaliyetlerini yoğunlaştırıyor. Firma, Nota markası ile kombi, yoğuşmalı kombi, alüminyum radyatör, havlu radyatör, radyatör vanası, boyler, elektrikli termosifon, elektrikli konvektör ısıtıcı gibi ürünlerin satışının yanında ısıtma alanında bir çok firmanın genel satıcılığını yapıyor. Firma özellikle Türkiye ısıtma pazarında ısının ortama iletebilmesini sağlayan ve yaşam alanının tam içinde bulunan radyatörü hedef ,) olarak, tüketiciye kullanım zorunluluğu gibi sunulan (%90) çelik panel radyatör tercihini değiştirmeye karar olduğunu vurguluyor. Özellikle son yıllarda ülkemizde ekonominin lokomotifi haline gelen inşaat sektöründe yapılan yeni konutlarda kullanılan hemen hemen her malzemede kalite ve görsel anlayış değişmesine rağmen, odanın tam içinde ve pencerelerin altında yer bulan radyatörde bu değişimin olmayışı Nota lsı'yı bu konuda mücadeleye itiyor. Nota ısı ve Yapı San. Tic. Ltd. Şti. radyatör konusunda mevcut anlayışı değiştirme adına Avrupa üretim kapasitesinin 2. büyüğü ancak ürünün çeşitliliğinde 1 numarası olan Gruppo Ragaini firması Ragall, Mectherm, Decoral ve Hox markalı alüminyum döküm radyatör ve alüminyum dizayn radyatörleri Türkiye ve 6 ayrı ülke için distribütörlük anlaşması yaptı. Tesisat Dergisi Sayı 184 -Nisan 2011 201

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=