Resim 4. Sisteme sorunsuzca entegre edilen Melody kaset tipi üniteler ayarlanabilir hava çıkışlarına sahip. en aza indirgemek için fanlar dereceli kapasitelerinin maksimum yüzde 80'ini kullanarak çalıştırılmaktadır. Bu düşük hızda kuru soğutucunun gürültü basınç seviyesi maksimum 48 dB(A) ile sınırlandırılabilmektedir. İlave adyabatik soğutucu ile ilgili temel endişe avludaki hava kalitesiydi. Avlunun bir kısmı mağaza çalışanlarınca kullanılmakta olup bitişikteki binaların da pencereleri avluya bakmaktadır. Bu nedenle, kurulumun tasarımında temel endişe, suyun her bir damla tamamıyla buharlaşacak şekilde, ince bir sis tabakası halinde püskürtülmesini sağlamaktı. Sistem adyabatik soğutma ünitesinin tedarik hattındaki su basıncını 80 bara kadar çıkaran bir pompa ile beslenmektedir. Son derece ince ağızl ıklar suyu ağızlıkların önüne konmuş küçük darbe yüzeylerine püskürtmektedir. Ağızlıklar soğutucunun emme kısmından uzaktadır. Su, yalnızca kötü rüzgarlı koşullarda soğutucunun pa letlerine konmakta , o zaman bile ısı eşanjörleri üstünde hiçbir birikinti meydana gelmemektedir. Loden-Frey'de kullan ılan bütün su yerel suyun kalitesi nedeniyle tamamıyla minerallerden arıtılmıştır. Adyabatik soğutma ünitesinin suyu ilaveten filtrelenmiş ve hala var olabilecek mikroorganizmalar UV ışığıyla öldürülmüştür. Adyabatik soğutma ünitesi yaklaşık 400 kW'lik nominal soğutma kapasitesine sahiptir. lsı eşanjörüne çarpan havayı 35°C dış mekan sıcaklığında yaklaşık yedi Kelvi n dereceye kadar soğutacak şekilde tasarlanmıştır. Bunun nedeni, suyun buharlaşmak için ihtiyaç duyduğu ısıyı kuru soğutucunun hava kısmından 86 Tesisat Dergisi Sayı 183 - Mart 2011 almasıdır. Akıllı tasarımı ve yapımı sayesinde, Loden-Frey projesinde kullanılan ünite çiylenme noktası sıcaklığına y~klaşmakta ve havayı nerdeyse yüzde 100 bağıl nem ile doyurmaktadır. Sistem su yoğuşmasını önleyecek ve durgun su oluşumundan kaçınılacak şekilde yapılandırılmıştır. Buharlaştırıcı soğutma ünitesinin bütün parçaları standart aksesuarlar olarak kuru soğutucu imalatçısı tarafından sağlanmaktadır. Karmaşık lsı Yükünün Belirlenmesi Mağazanın Teknik İşler Müdürü Franz Mihali: "İklimlendirmenin bizim için de önemli olan bir başka boyutu ise müşterilerimize sıcaklık bakımından en yüksek konforu sunma yüküml ülüğümüzdü r. Zira giysiler daima sezonun öncesinde satıl ır: Sonbahar kıyafetleri yazın, kış koleksiyonu isesonbaharda satılır. Bu nedenle, bütün yıl boyunca bütün satış alanlarında daResim 5. Solaryumdan gelen muazzam ısı ilk bakışta fark ediliyor. Loden-Frey Hakkında Loden-Freygiyim mağazası Münih, MaffeistraBe l 'de bulunmaktadır. Şirketin tarihçesi 1842 yılına, kumaş yapımcısı Johann Georg Frey'in su geçirmez Laden kumaşını icat etmesine dayanmaktadır. Doğal olarak bu malzemeden geleneksel kumaş yapımı hala mağazanın üretim hattının bir bölümünü oluşturmaktadır; ancak Laden kumaşının mucidinin halefleri eski uzmanın ürün portföyünü başarılı bir şekilde genişletmiştir. Önde gelen bir mağaza olarak seçkin müşterilere odaklanan Loden-Frey bugün yalnızca dünyanın en ünlü tasarımcı ve imalatçılarının özel ve seçkin giysilerini sunmaktadır. ima 22°c sıcaklık sağlamak zorundayız" diye konuştu. Loden-Frey mağazasında ürünlerin en iyi şekilde sunulmasında aydınlatma önde gelen bir etkendir. Dolayısıyla, Loden-Frey 'de elektrik enerjisinin neredeyse yarısı aydınlatma sistemlerince tüketilmektedir. Bu ilave ısı girişi yılın büyük kısmı boyunca daimi soğutma kapasitesi gerektirmektedir. Yakın Dayanışma Temeldir Satış Mühendisi Johann Schranner durumu şöyle özetledi: "Bu karmaşık yenileme projesinde neyle karşılaşacağımızı bilmiyorduk; bu da projenin en başından itibaren dayanışmaya büyük öncelik verilmesi gerektiğini açıkça göstermektedir. İmalatçı olarak bizler için bu proje endüstriyel olarak üretilmiş, standart ürünler kullanmak suretiyle en zorlu ve nesneye özgü gerekliliklerin nasıl yerine getirileceğinin başarılı bir örneğidir." Schranner sürekli müşteri desteği sunmanın da bir zorunluluk olduğu görüşünde. Sofistike bir teknolojinin sorumluluğunu müşteriye yüklemek adil değildir. Bu nedenle, müşteri hizmetine büyük önem verilmelidir. "LodenFrey'de servis personelimiz klima sisteminin sorumluluğunu etkin bir şekilde üstlenmektedir. Personelimizin şirket içi dokümanların tümüne sınırsız erişimi vardır ve hepsi de neyi nerede arayıp sorunlara çözüm bulacaklarını bilirler. Telefonla uzaktan sorun giderme açısından uzmanlık vazgeçilmez bir unsurdur. Bu hizmet müşteri lerimizin gereksiz giderleri en aza indirmesini sağlar; zira bildirilen sorunların büyük çoğunluğu genellikle soğutma ekipmanı ile bağlantılı değildir.■
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=