GÜNCEL Çek Cumhuriyetinden olmak üzere Avrupa ve Kuzey Amerika'dan da bir dizi katılımcı fuarda yer aldı. "Bu yılın konusu sürdürülebilirlik oldu" Geleneksel olarak ACREX INDIA iklimlendirme sistemleri, soğutma ekipmanları, ısı kontrol ve havalandı rma sistemleri, bina teknolojileri ve hizmetleri ni kapsıyor. 2011 yılında ilk kez sürdürülebilirlik konusuna özel olarak değindik. Net sıfır enerjili evlere yönelik canlı bir gösterim ile şu an piyasada bulunan en yüksek maliyet ve enerji verimli teknolojileri sunmuş olduk. Buna paralel olarak yüksek profilli çalışma grupları, sağlık sektöründe enerji verimli ve sağlam binalar ve yapılar, jeotermal enerji kullanımı ve büyük binalarda HVAC teknolojileri ve duman yönetimi gibi konular üzerinde değerlendirmeler yaptılar. ACREX INDIA 20ll'deki etkileşim li panel oturumlarının ortakları arasında ise Hindistan Yeşil Bina Konseyi ve Enerji Verimliliği Ajansı bulunuyordu. Fensterbau/frontale lndia ilk kez olarak ACREX INDIA 2011 ile eş zamanlı şekilde Yeni Delhi'de bulunan Pragati Maidan Fuar Merkezi'nde düzenlendi. Pencere ve dış cephe üretim sektörünün temsilcilerini hedefleyen bu organizasyon da ziyaretçi ve katılımcılarına bu iki sektörü ilgilendiren konular hakkında bilgi edinme fırsatı verdi. "Türkiye'de çeşitli organizasyonlar düzenlemek istiyoruz" Türkiye pazarında da uzun süredir aktifiz. Yeni firmaları ihracat girişimlerinde desteklemek amacıyla, Türkiye'deki ticari fuarlarda düzenli olarak Alman pavyonları organize ediyoruz. Buna ilave olarak, 2008 yılında Nuremberg Fensterbau/frontale, GlassBuild America, Fenestration China ve lstanbul Window, kıtalararası işbirliği anlamında ilk kez olarak Global Fair Alliance altında güçlerini birleştirdiler. Bu işbirliği , özellikle fuar tarihlerinin ve pazarlama faaliyetlerinin yakından koordinasyonunu ve de ihracatçılar ve ziyaretçiler için daha faza avantaj sunma anlamında bir temel oluşturmayı da içerecektir. Türkiye çok hareketli bir pazar ve bizim için çokönemli. Kesinl ikle Türkiye'de başka ticari organizasyonlar düzenlemeyi düşünüyoruz ve bu sebeple stratejik işbirliklerine, gelişmelere ve satın almalara açığız. Chillventa Rossija ile çok sayıda firmanın soğutma, iklimlendirme ve ısı pompaları sektörlerini yansıtan kapsamlı bir iş platformu an lamındaki arzularını karşılamaktayız. Daha önce Rusya'da soğutma, iklimlendirme ve ısı pompaları sektörlerini tek bir organizasyonda birleştiren bir fuar gerçekleştirilmemişti. Fuar toplam net 2.600 metrekarelik alanda düzenlenerek, 16 ülkeden 147 katılımcı fuara katılım gösterdi. Yaklaşık 5 bin kişi de fuarı ziyaret etti. Bu fuarı Rusya pazarında kalıcı bir organizasyon olarak düşünüyoruz. Bugüne kadar, umutlu olmak için pek çok sebebimiz oldu, çünkü pek çok uluslararası firma ve Rus firması çoktan standlarını ayırttırlar. Buna ilave olarak, Rusya pazarına yönelik kararlığımız yeni bir şey değil: CholodExpo'yu Moskova'da iki defa organize ettik. CholodSummit ise Şubat ayında düzenlendi ve her ikisi de çok başarılı oldu. ■ 38 Tesisat Dergisi Sayı 183 - Mart 2011
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=