Tesisat Dergisi 182. Sayı (Şubat 2011)

V İ ZYON 70 Tesisat Dergisi Say ı 182 - Ş ubat 2011 etme noktas ı nda kal ı yor ise, takribi % 40 daha yüksek bir ön yat ı r ı m bedeli ödemek zorunda idi. O zaman, yani 2000 y ı l ı n ı n ba ş lar ı nda ya- t ı r ı mc ı ş unu dü ş ünüyordu, evet ben daha iyi bir i ş letme sistemine sahip olaca ğ ı m, daha iyi haberle ş ecek, kullan ı m ı daha kolay olacak, enerji maliyetleri daha az olacak ama % 40 daha fazla para vermek zorunda kalaca ğ ı m. O zaman proje olarak bakt ı ğ ı m ı zda uygulamala- r ı n % 10’u ile 15’i ancak VRF klima sistemleri olarak gerçekle ş iyor, di ğ er sistemler yine uy- gun ön yat ı r ı m maliyetlerinin getirdi ğ i avantaj dolay ı s ı yla, ön plana ç ı k ı yordu. 2000 y ı l ı ndan 2010’a geldi ğ imizde ise ş öy- le bir süreç izlendi. VRF klima sistemlerinin üstün özellikleri görüldü, test edildi, denendi, alg ı land ı ve sektörce kabul edildi. Art ı k herkes bildi ki, evet bu sistemler sadece ka ğ ı t üze- rinde bahsedilen bu olgular ı n yan ı s ı ra birebir çal ı ş an sistemler olarak da kendilerini ispat ettiler ve bu kapsamda imalatç ı lar, dünya imalatç ı lar ı bu konuya özel önem gösterdiler. Ba ş ta Japonya olmak üzere Güney Kore ve Çinli imalatç ı lar yo ğ un olarak bu sektöre girdi- ler, yat ı r ı m yapt ı lar, ürün gruplar ı n ı artt ı rd ı lar, teknoloji olarak geli ş tirdiler ve üretim miktar- lar ı n ı artt ı rd ı lar. Her yeni teknolojinin arkas ı ndan geldi ğ i gibi bu sistemlerin de üretim miktarlar ı n ı n artmas ı yla maliyetleri dü ş tü ve dolay ı s ı yla sat ı ş fiyatlar ı dü ş - tü. Bu 10 y ı ll ı k süreç içerisinde gelinen noktada, VRF klima sistemlerinin çözümleri, merkezi klima sistemlerine göre % 40 daha pahal ı yd ı ama ş u an neredeyse ayn ı fiyatlar ve asl ı nda baz ı proje çözümlerine bakt ı ğ ı m ı zda VRF klima sistemleri daha uygun ön yat ı r ı m fiyatlar ı na sahip oldular. “VRF pazar pay ı n ı n %65’lere yüksele- ce ğ ini öngörüyoruz” Bundan 10 y ı l öncesine kadar VRF’in % 15’lerde olan pazar pay ı , ş u an % 45 – 50’ler noktas ı na geldi. Samsung ile yapt ı ğ ı m ı z de- ğ erlendirme toplant ı lar ı nda olu ş turdu ğ umuz öngörüye göre, bu pay % 60- 65 ’ler mer- tebesine yükselecek. Biz haz ı rl ı klar ı m ı z ı ve programlar ı m ı z ı , firma vizyonumuzu bu hedefe do ğ ru yönlendirerek haz ı rl ı yoruz. Bu iyi geli ş i- min sonucunda birçok marka Türkiye’ye girdi ve ş u an pazarlama, sat ı ş hizmetleri veriyor. Ancak bizim burada bir avantaj ı m ı z var. Piya- saya giren tüm markalar asl ı nda dünyada ve Türkiye’de de ğ erli ve iyi markalar. Sonuç olarak aram ı zda iyi oyuncular var, kaliteli ve düzeyli bir rekabet ortam ı gerçekle ş tiriliyor, mü ş teriler ş undan emin olabiliyorlar ki, iyi dünya markalar ı ile çal ı ş acaklar. Her i ş baz ı nda biz rekabeti ya- ş ı yoruz, kendi içerisinde gerçekle ş tiriyoruz fakat sonuç olarak VRF klima sistem ve sektörü büyü- yor. Kötü örnekler, çal ı ş mayan projeler, çok zora binmi ş uygulamalar parmakla say ı lacak kadar azd ı r. Sonuç olarak VRF sektörü Türkiye’de h ı zl ı bir ş ekilde büyüyor. Biz de bu pasta içerisindeki pay ı m ı z ı ; mü ş teri memnuniyeti, hizmet kalitesi ve sistem kalitesi olarak artt ı rmak için çal ı ş ı yoruz. “Sistem uygulamalar ı nda yap ı lan hata- lar art ı k yap ı lm ı yor” Bu, her mühendislik sisteminde oldu ğ u gibi sa- dece dizayn, seçim, uygulama kriterlerini do ğ ru seçmenizle ba ş l ı yor. Siz e ğ er bir kalorifer dilimini bile mühendislik hesaplar ı yla yanl ı ş seçip, yanl ı ş adette koyarsan ı z k ı ş ı n o mekan ı ı s ı tamazs ı n ı z. VRF klima sistemlerinde de bu böyle asl ı nda. Tabi VRF sistemlerinin Türkiye’de ortaya ç ı kt ı ğ ı 1990’l ı y ı llar ı n sonlar ı nda bu tip uygulama ve dizayn ha- talar ı maalesef yap ı ld ı , sistem konusunda henüz acemilikler vard ı . Bunun sonucunda, özellikle Antalya ile Ankara gibi iklim farkl ı l ı klar ı ve k ı ş ı n d ı ş hava s ı cakl ı k farkl ı l ı klar ı n ı n belki de yanl ı ş teknoloji ve seçimlerle de ğ erlendirilmesi sonucu, birtak ı m projelerde ı s ı tamama problemleri ortaya ç ı kt ı . Ama bunun sonuçlar ı görüldü ki hem ima- latç ı lar kendi teknolojik revizyonlar ı n ı buna uygun yapt ı lar, hem de tasar ı mc ı lar bu konuda uygun tasar ı m ve dizayn ş artlar ı n ı de ğ i ş tirdiler. Ve so- nuç olarak 10 y ı ll ı k süreçte takip ediyoruz ki, bu ş ekilde yanl ı ş yap ı lm ı ş proje say ı s ı çok çok azd ı r. “Samsung’un ürün geli ş tirme konusun- da farkl ı bir stratejisi var” Art ı k, y ı llar geçtikçe sistemler geli ş iyor, firma anlay ı ş lar ı de ğ i ş iyor ve vizyonlar ı na ba ğ l ı uy- gulamalar da de ğ i ş iyor. Otomasyonlar, i ş letim sistemleri, elektronik sektörü h ı zla devreye girdi, bunun yaratt ı ğ ı tüm avantajlar ı , Sam- sung bize de tabanda bir elektronik firmas ı olmas ı anlam ı ndaki tüm yeni uygulamalar ı n ı bu sektöre yans ı tt ı ğ ı için, biz de son noktaya kadar mü ş teri hizmeti ve mü ş teri kalite ve mutlulu ğ unu gerçekle ş tirmek amac ı yla da bunu kullan ı yoruz ve gündeme getiriyoruz. Dünyada Samsung elektronik konusunda ciddi bir imalatç ı . Geçen y ı l 134 milyar dolar cirosu olan, ihracat ı olan bir marka. Türkiye’de 100 milyar dolar ı ülke olarak a ş t ı ğ ı n ı belirtirsek, aradaki far- k ı daha kolay alg ı layabiliriz. Ş imdi buradaki tüm ürün gruplar ı na bakt ı ğ ı mda Samsung’un ürün geli ş tirme konusunda özel bir stratejisi var. Bunu di ğ er tüm ürünlerde de görebiliriz asl ı nda. Pazara bir ürün ç ı kart ı yorsa ve o konudaki ilk de ğ ilse, kendisinden daha önceki ç ı km ı ş rakipleri varsa, hiçbir zaman onlar ı taklit ederek pazara bir ürün ç ı karm ı yor. Bu özel bir strateji. Her ürün grubun- da, televizyonda da cep telefonunda da, printerda da veya VRF klima sistemlerinde de pazara bir ürün ç ı kart ı rken kendi ara ş t ı rma geli ş tirmesiyle farkl ı bir teknoloji yaratarak, o teknolojiyi o ürüne katarak piyasaya sunuyor. Nas ı l cep telefonunda- ki farkl ı teknolojileri yans ı tt ı ysa, nas ı l televizyonda bir LED TV olgusunu ç ı kartarak pazara ilk girdiyse de VRF klima sistemlerini pazara ç ı kart ı rken rakip teknolojilerini kullanman ı n ötesinde dijital tekno- loji diye yeni bir teknoloji geli ş tirerek ç ı kt ı asl ı nda. Bu kendi global stratejisinin bir parças ı yd ı . Bunu teknolojiyi de ç ı kart ı p getirdi ğ inde de yakla ş ı k 10 y ı ll ı k bir süreç içerisinde geli ş tirerek ş u an di ğ er rakiplerimize göre i ş letme maliyetinde, uygulama detay ı nda, enerji verimlili ğ inde, haberle ş me ve otomasyon sistemlerinde farkl ı ve yeni bir tek- nolojinin öncüsü olarak dijital sistemi getirdi ve tüm dünyaya tan ı tt ı . Nas ı l kayar kapakl ı telefon uygulamalar ı nda farkl ı l ı k yarat ı p pazar liderli ğ ini yakalad ı ysa, nas ı l LED TV’yi ç ı kart ı p di ğ er televiz- yon imalatç ı lar ı n ı n önüne geçtiyse, Samsung ayn ı stratejiyi 2003 y ı l ı nda tüm dünyaya dijital tekno- lojileri tan ı tarak da VRF klima sistemlerinde ciddi bir atak, dünya baz ı nda ve Türkiye pazar ı nda da gerçekle ş tirdi asl ı nda. “VRF sektörü Türkiye’de h ı zl ı bir ş ekilde büyüyor. Biz de bu pasta içerisindeki pay ı m ı z ı ; mü ş teri memnuniyeti, hizmet kalitesi ve sistem kalitesi olarak artt ı rmak için çal ı ş ı yoruz.” Levent Life Projesi

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=