Tesisat Dergisi 182. Sayı (Şubat 2011)

V İ ZYON 68 Tesisat Dergisi Say ı 182 - Ş ubat 2011 Müteahhit firma da klima sistemleri konu- sunda bir aray ı ş içerisindelerdi. İ lk yap ı lan projelerde bizim firmam ı z ürün gruplar ı n ı n herhangi bir spesifikasyonu veya tan ı mlama- s ı yoktu yani Samsung spesifike edilmi ş bir marka de ğ ildi. Fakat ilerleyen dönem içerisin- de bu projenin dizayn çal ı ş malar ı n ı Samsung ile olan i ş birli ğ imiz ve özel bir fiyat stratejisi ile gerçekle ş tirip müteahhit firmaya sunduk. Onlar da bizim Türkiye projeleri kapsam ı ndaki uygulamalar ı m ı z, distribütörlük kapsam ı ndaki çal ı ş malar ı m ı z ve Samsung’un fiyat çal ı ş ma- lar ı n ı de ğ erlendirdiler. Bunun ayr ı bir hikayesi de var tabi. Dünya baz ı nda ara ş t ı rma yapt ı lar ve cihaz spesi- fikasyonlar ı n ı ç ı kard ı lar. Türkiye üzerinden direkt bu konudaki malzeme sat ı c ı lar ı ve distribütör firmalar ile konu ş tuklar ı gibi özel bir program yapt ı lar ve bir Uzak Do ğ u gezi- si gerçekle ş tirdiler. Çinli üreticileri, Japon üreticileri ve Koreli üreticileri bizzat yerinde gezerek dola ş t ı lar. Özellikle Çinli imalatç ı lar- la da özel fiyat al ı r ı z mant ı ğ ı yla da ciddi bir dola ş ı m yapt ı lar. Bu ciddi bir ara ş t ı rmayd ı , sadece bir fiyat ara ş t ı rmas ı de ğ il, bizzat üreticilerin yerinde görülmesi, imalat ko ş ullar ı n ı n de ğ erlendir- mesi, cihaz spesifikasyon ve kalitelerinin de görünerek, kendilerinin test laboratuar- lar ı ndaki birtak ı m test ko ş ullar ı n ı takip ve ziyaret etme suretiyle yap ı lan bir de ğ erlen- dirme gerçekle ş tirdiler. Çünkü bu bir so- rumluluktu, neticesindeki projeci dan ı ş man firmalar ı n da 2010 y ı l ı nda ihaleye ç ı km ı ş en büyük VRF i ş inin sat ı n almas ı n ı gerçekle ş - tirecekti. Sonras ı nda Samsung’la yollar ı kesi ş ti, birle ş ti ve Samsung bu konuda çok özel fiyatland ı rma yapt ı , çünkü bunu bir dünya projesi olarak gör- dü. Rekabetçi fiyatlar ı , art ı teknolojisi ile de bu proje içerisinde yer ald ı . Digital Teknoloji Buradaki en önemli konulardan biri de bu in- celemelerin ya da teknik incelemelerin ba ş ar ı l ı bir sonuçla Samsung lehine gerçekle ş mesi anlam ı nda Samsung’un kulland ı ğ ı farkl ı ve yenilikçi teknolojiydi. Onu mü ş teri do ğ ru bir ş ekilde anlad ı , alg ı lad ı , test etti ve sonuç- lar ı n ı gördü. Samsung, tüm rakiplerimize ve Çinli imalatç ı lar ı n kar ş ı lar ı nda 2002 y ı l ı nda VRF klima sistemlerini pazara tan ı t ı rken, di- jital klima sistemleri diye bir olgu geli ş tirdi. Klima sistemlerinde dijital teknolojiyi tüm dünya imalatç ı lar ı na ve kullan ı c ı lar ı na tan ı tt ı . Bu bir ilkti ve 2002 y ı l ı nda dijital teknolojiyi dünyaya ilk olarak tan ı tan marka Samsung oldu. Bu proje üzerinde de dijital teknolojinin farkl ı l ı klar ı , üstünlükleri, di ğ er teknolojileri kullanan rakiplerimize göre de kar ş ı la ş t ı rma- l ı olarak görüldü. Müteahhit firma da bunlar ı do ğ ru bir ş ekilde analiz etti, masaya yat ı rd ı . Hem ka ğ ı t üzeri, hem uygulama sonuçlar ı n ı , laboratuvar ortam ı sonuçlar ı n ı da gördükten sonra da tercihini yeni ve ilerici bir teknolojiye Samsung projesine, tabi ki proje ş artlar ı ndaki uygun fiyat konseptiyle de karar vererek sat ı ş ı , sipari ş e bizlerle ba ğ lad ı . Bu büyük bir projeydi, ş u an tüm sevkiyatlar Çeçenistan’a ş antiye ko ş ullar ı nda gerçekle ş tirildi. “Proje 7 farkl ı binadan olu ş uyor” İ n ş aat, ş u an a ş ama olarak 7 binadan olu ş an bir kompleks ve yüzde 95’i bitmi ş durumda. Bu 7 bina içerisinde de; iki tane al ı ş veri ş merkezi, bir tane yüksek katl ı bir otel, iki tane residance, iki tane de i ş merkezi var. May ı s ay ı içerisinde kompleks tümüyle devreye al ı nacak, Rusya ve Çeçenistan ba ş kanlar ı n ı n nezdinde özel bir tan ı t ı m, seremoniyle aç ı l ı ş lar ı gerçek- le ş tirilecek. Biz de i ş program ı na uygun olarak Ankara Bölge distribütörümüz Bucak Mühen- dislik ile birlikte cihazlar ı montajl ı ve i ş ler va- ziyette teslimlerini gerçekle ş tiriyoruz. VRF Pazar ı n ı n Geli ş imi Merkezi klima sistemlerinde 10 y ı l önceki sürece bakt ı ğ ı m ı z zaman, sistem klimalar ı dedi ğ imiz fan coil, so ğ utma grubu, klima sant- rali uygulamalar ı devrede oluyordu ve projeler böyle çözülüyordu. Binan ı n alt ı nda bir kazan, üstünde bir so ğ utma grubu, su tesisat ı ve pompalar arac ı l ı ğ ı yla ş artland ı r ı lm ı ş , ı s ı t ı lm ı ş veya so ğ utulmu ş su, mekanlar içerisine fan coil ve klima santrallerine gönderiliyor, böyle- likle komple bir binan ı n klimatizasyonu, bina otomasyonu da dahil olmak suretiyle gerçek- le ş tiriliyordu. Böyle yap ı lm ı ş binlerce proje var, ki teknolojik olarak bakt ı ğ ı m ı zda bu uygula- malar 2000 senesine kadar çok ciddi alanda Türkiye’de gerçekle ş tirildi. Sonras ı nda Türkiye’de VRF klima sistemlerine do ğ ru h ı zl ı bir dönü ş üm ya ş and ı . VRF klima sistemleri 1990’l ı y ı llar ı n ortalar ı nda Türkiye’ye geldi. Proje ve dizaynlar ilk ba ş ta biraz ku ş kuyla kar ş ı land ı , farkl ı bir teknolojiydi, farkl ı bir uygu- lamayd ı . Gerek müteahhitler, gerek tasar ı mc ı lar, gerek son kullan ı c ı lar ad ı na VRF klima sistemleri farkl ı l ı klar içeriyordu. Örne ğ in ilk uygulamalarda enerji verimlili ğ i, merkezi di ğ er klima sistemle- rine göre VRF klima sistemleri daha yüksekti, i ş letme kolayl ı klar ı içeriyordu. Kurulum kolay- l ı klar ı ve daha k ı sa süreli kurulum zamanlar ı içeriyordu. Ayr ı ca, kullan ı m kolayl ı klar ı içeriyor- du. Ciddi olarak mekanik, elektrik ve elektronik sektörlerinin bir bile ş kesi olarak ortaya ç ı kt ı klar ı için otomasyonda i ş letim sistemlerinde ciddi kolayl ı klar içeriyordu. Buna kar ş ı l ı k tabi ki yeni ç ı km ı ş teknoloji ol- man ı n getirdi ğ i fiyat dezavantaj ı na sahiptiler. Ş öyle bir örnek vermek gerekirse, bir bina yat ı r ı mc ı s ı bir i ş merkezi yaparken merkezi klima sistemleriyle yapt ı ğ ı uygulamay ı e ğ er VRF klima sistemleriyle alternatif olarak tercih Soldan sa ğ a; U ğ ur Darcan (Teknoklima) ve Muhittin Tekman (Teknik Yay ı nc ı l ı k) “Samsung, tüm rakiplerimize ve Çinli imalatç ı lar ı n kar ş ı lar ı nda 2002 y ı l ı nda VRF klima sistemlerini pazara tan ı t ı rken, dijital klima sistemleri diye bir olgu geli ş tirdi. Klima sistemlerinde dijital teknolojiyi tüm dünya imalatç ı lar ı na ve kullan ı c ı lar ı na tan ı tt ı .” Grozny Projesi

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=