Tesisat Dergisi 182. Sayı (Şubat 2011)
V İ ZYON 64 Tesisat Dergisi Say ı 182 - Ş ubat 2011 Teknoklima San. ve Tic. Ltd. Ş ti. Genel Müdürü U ğ ur Darcan: “VRF Sistem Klimalar ı Pazar Pay ı n ı n Yüzde 65’lere Yükselece ğ ini Öngörüyoruz” Uzun y ı llard ı r klima sektöründe faaliyetlerine devam eden Teknoklima, 2002 y ı l ı nda Samsung ile imzalad ı ğ ı anla ş ma ile Samsung Sistem Klimalar ı Türkiye Genel Distribütörü oldu. Firma, Samsung Sistem Klimalar ı DVM/CAC/RAC ürün gruplar ı n ı n bölge sat ı ş ve servis distribütörlü ğ ü ile tüm Türkiye genelinde Merkezi Klima Sistemleri sat ı ş ve servis hizmetlerini veriyor. Ş irketi daha yak ı ndan tan ı mak ve faaliyetleri hakk ı nda daha detayl ı bilgi almak ad ı na Teknoklima San. ve Tic. Ltd. Ş ti. Genel Müdürü U ğ ur Darcan ile bir söyle ş i gerçekle ş tirdik. Darcan, yurtd ı ş ı nda gerçekle ş tirdikleri önemli uygulama projeleri hakk ı nda bilgi vermenin yan ı s ı ra, Türkiye’de sistem klimalar ı n ı n durumu hakk ı nda da genel de ğ erlendirmelerde bulundu. Teknoklima olarak 15 y ı l ı a ş k ı n süredir Türkiye’de klima tesisat sektörü içerisindeyiz. Uzmanl ı ğ ı m ı z klima cihaz ve sistemlerinin, pa- zarlama, sat ı ş , montaj ve servis hizmetlerini vermektir. Bu süreç içerisinde Türkiye klima sektörünün yo ğ un bir de ğ i ş im geçirdi ğ ine ina- n ı yorum. Bu kapsamda cihaz ve sistem tasa- r ı mc ı lar ı , sat ı c ı lar ve uygulay ı c ı lar çok say ı da proje içerisinde Türkiye’de yo ğ un bir hizmet dönemi ya ş ad ı lar. Klima sektörüne bakt ı ğ ı m ı zda özellikle mal- zeme ve hizmet uygulamalar ı nda ki teknolojik de ğ i ş imler son 5 y ı la damgas ı n ı vurdu. Sistem de ğ i ş iklikleri oldu, mü ş terilerin ihtiyaçlar ı nda de ğ i ş imler ya ş and ı . Özellikle merkezi klima sistemlerinde ba ş lad ı ğ ı m ı z yol haritas ı nda biz, pazardan gelen talepler do ğ rultusunda VRF klima sistemlerine do ğ ru bir de ğ i ş im süreci ya ş ad ı k, İ lk ürün gruplar ı m ı z Türkiye’de mer- kezi klima sistemlerinin pazarlama sat ı ş ve da ğ ı t ı m ı yd ı . Sonras ı nda Samsung’un VRF kli- ma sistemlerine do ğ ru bir dönü ş üm ya ş ad ı k. Firma olarak Türkiye’deki yap ı m ı za, organi- zasyonumuza bakarsak biz 2003 y ı l ı içerisin- de Samsung ile bir i ş birli ğ i gerçekle ş tirdik ve sistem klimalar ı Türkiye ana distribütörlü ğ ü konusunda anla ş ma imzalad ı k. 2003 – 2011 y ı llar ı aras ı ndaki bu 8 y ı ll ı k süreç içerisinde Türkiye’deki yap ı lanmam ı z ı , faaliyetlerimizi, organizasyonlar ı m ı z ı geli ş tirerek güçlendirdik. Ş u an 8 bölgede kendimize ba ğ l ı bölge dist- ribütörlükleri ve bölge müdürlükleri vas ı tas ı y- la Türkiye içindeki pazarlama, sat ı ş ve sat ı ş sonras ı hizmetlerini Samsung sistem klimalar ı olarak gerçekle ş tirmekteyiz. Bu faaliyetlerimiz U ğ ur Darcan Teknoklima San. ve Tic. Ltd. Ş ti. Genel Müdürü özellikle son 3 y ı l içerisinde 2008 – 2010 dö- neminde yo ğ un olarak artt ı . “ İ ki önemli hedefimizi de gerçekle ş tir- dik” 2010’un k ı sa bir de ğ erlendirmesini yaparsak, 2010 Türkiye’nin artan performans ı kapsam ı n- da iyi bir y ı l oldu ve her sektör için iyi ve ba ş a- r ı l ı bir y ı l olarak gerçekle ş ti. Biz de firma olarak 2010 içerisinde hedefledi ğ imiz cirolar ı fazlas ı yla gerçekle ş tirdik. Bunun sonucunda yap ı lanmaya, organizasyona ve kendi firma dinamiklerimize daha fazla vakit ve finans ay ı rd ı k. Sektörden kazand ı ğ ı m ı z edinimleri tekrar sek- töre vermek amac ı yla 2011’e yo ğ un ve haz ı r- l ı kl ı bir süreç içerisinde geldik. 2010’da iki ana hedefimiz vard ı . İ lk olarak Türkiye içerisinde tüm projelerle ilgili Samsung ürün gruplar ı n ı n pazarlama sat ı ş ve servisini do ğ ru olarak ger- çekle ş tirmeyi hedefledik. İ kinci önemli hede- fimizin ise temellerini atm ı ş bulunuyoruz. Bu önemli hedefi sadece Türkiye içi de ğ il, Türkiye d ı ş ı da Türk müteahhitlerin ula ş t ı ğ ı tüm proje- lere ve ülkelere Türk müteahhitleri ile beraber girebilmek, kapsam ürün gruplar ı m ı z ı n alt ı n- daki ürün gruplar ı yla da teminlerini gerçekle ş - tirebilmek istiyorduk. Ş öyle bir inceleme yapt ı ğ ı m ı zda, yo ğ un ola- rak Türk müteahhitlerin Türkiye d ı ş ı ndaki Libya’dan Rusya Cumhuriyetlerine, Kuzey Afrika’dan Irak’a kadar çok geni ş bir portföyde ve da ğ ı l ı mda ciddi pazarlama, sat ı ş ve uygu- lama hizmetleri verdiklerini tespit ettik. Bunu özel olarak bir strateji kabul edip Samsung’la payla ş t ı k. Çünkü tüm bu projelerde etkin ol- mak istedik ve Türk müteahhitlerin gitti ğ i tüm bu projelere malzeme sat ı ş hakk ı verilmesi ve servis hizmetlerinin do ğ rudan Türkiye’den gerçekle ş tirilmesi konusunda özel bir program geli ş tirdik. Bunu Samsung ile payla ş t ı k, onlar da dünya konsepti çap ı nda bunun olabilir- li ğ ini bize teyit ettiler, böyle özel bir program “Sadece Türkiye içi de ğ il, Türkiye d ı ş ı da Türk müteahhitlerin ula ş t ı ğ ı tüm projelere ve ülkelere Türk müteahhitleri ile beraber girebilmek, kapsam ürün gruplar ı m ı z ı n alt ı ndaki ürün gruplar ı yla da teminlerini gerçekle ş tirebilmek istiyoruz.”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=