Tesisat Dergisi 182. Sayı (Şubat 2011)

VİZYON 52 Tesisat Dergisi Sayı 182 - Şubat 2011 + “2011 Yılında Isıtma, Soğutma ve Havalandırma Sektörünün Yüzde 10 Büyüyeceğini Öngörüyorum” 2007 yılından itibaren Bosch Grubu’nun Termoteknoloji işkolunun Türkiye’deki temsilcilerinden biri olan Isısan, tüm Türkiye’de 650’den fazla bayisi ile Bosch Isı Sistemleri, Buderus ve Daikin olmak üzere Amana, Highlife, Goodman, Elicent, Dynair gibi çeşitli markaları bünyesinde bulunduruyor. Isısan, Ocak 2011 itibariyle “Bosch Termoteknik Isıtma ve Klima Ticaret A.Ş.” olarak faaliyetlerini sürdürme kararı alarak, ticari ünvanını değiştirdi. Bu değişiklik ile ilgili daha ayrıntılı bilgi almak adına Bosch Termoteknik Türkiye Ortadoğu ve Kafkasya Satışlarından Sorumlu Satış Direktörü Selman Tarmur ile görüştük. Tarmur bizlere Türkiye pazarı hakkında önemli bilgiler aktarırken, Bosch Termoteknik’in gelecek hedefleri hakkında da bilgi verdi. Ocak 2011 itibariyle Isısan Isıtma ve Klima Sana- yi A.Ş. olan ismimiz, Bosch Termoteknik Isıtma ve Klima Tic. A.Ş. olarak değişti ve biz de artık faali- yetlerimize yeni ticari unvanımızla devam ediyo- ruz. İsmimizin neden değiştiği konusunda ise, size şöyle bir açıklama yapayım: 2007 yılı başında, şirketimizin hisseleri Bosch Termoteknik tarafın- dan devralınmıştı. Yani biz 2007 yılının başından itibaren yüzde 100 Bosch grubunun Termotek- noloji iş dalındaki Türkiye’deki satış-pazarlama ve satış sonrası servis hizmetlerinden sorumlu olan şirketi olarak çalışıyorduk. 2009 yılı başında Türkiye dışında Ortadoğu ve Kafkasya bölgesin- deki aktiviteler de bizim şirkete bağlanmıştı ve Türkiye’den yönetilmeye başlamıştı. 2007 yılında Bosch Termoteknik tarafından devralındığımız za- man biz bir entegrasyon planı yaptık ki bu, benzer devirlerde yapılan klasik bir uygulamadır zaten. Bu entegrasyon planı çerçevesinde de şirketimi- zin proseslerini Bosch Termoteknik prosesleriyle eşleştirmeye başladık ve adım adım şirketimizde bazı değişiklikler gerçekleşti. Bunların bir kısmı dışa açık, dıştan görülebilen değişiklikler, bir kıs- mı da bizim iç işleyişlerimiz, iç proseslerimiz, pro- sedürlerimiz ve içerdeki iletişimle ilgili konulardı. Ve yaşanan bu süreçler çerçevesinde artık 2011 itibariyle de şirketimizin ismini Bosch Termotek- nik olarak değiştirmenin zamanı gelmişti. Biz de bu değişikliği yaparak entegrasyon sürecinde bir adım daha ileriye gitmiş olduk. Bu değişikliğin tabi birtakım etkileri de olacak, bununla ilgili de çalışmalarımız devam ediyor. Satış, pazarlama ve satış sonrası hizmetler ala- Selman Tarmur Bosch Termoteknik Türkiye Ortadoğu ve Kafkasya Satışlarından Sorumlu Satış Direktör nında herhangi bir değişiklik olmadı, sonuçta bu sadece bir ticari unvan. Türk Ticaret Kanunu doğ- rultusunda, fatura, irsaliye, antetli kağıtlar vs. gibi resmi evraklarda kullandığımız unvanımız değiş- miş ve artık Bosch Termoteknik olmuştur. Zaten 4 yıl önce Bosch grubuna katılmış bir şirketiz. Fakat bizim ürün gamımızda bildiğiniz gibi farklı farklı markalarımız mevcut. Bosch Isı Sistemleri satış grubumuz Bosch markalı ürünleri, Buderus satış grubumuz Buderus ürünlerini satıyor, aynı şekil- de Bosch Termoteknik’in üretmediği ama bizim Türkiye distribütörü olduğumuz Daikin markasını da satıyoruz ve yine bu üç ana ve temel büyük markanın yanında brülör, kapalı genleşme kabı ve farklı tip klimalar gibi başka sattığımız yan ürün- lerimiz de var. Dolayısıyla bizim ürün gamımızda herhangi bir değişiklik olmadığı gibi, satış orga- nizasyonumuzda, sistemimizde ve stratejimizde bir değişiklik yoktur. Bundan sonra sattığımız ürünlerin marka bazında pazarlamasına, satışı- na, satış sonrası servis hizmetlerine de devam edeceğiz. Yani Bosch markalı ürünler yine eskisi gibi Bosch markasıyla, Buderus markalı ürünler Buderus markasıyla, Daikin markalı ürünler de Daikin markasıyla pazarlanacak. “Isısan Servis ve Isısan Akademi aynı şe - kilde hizmet vermeye devam edecek” Bizim marka bazında Bosch ve Buderus gibi ürünlerimizin yanında, yine Isısan markasıyla pazarlamasını yaptığımız hizmetlerimiz de var. Örneğin bunlardan biri, servis hizmetimiz. Ser- vis hizmetimiz tek merkezden ve çok markalı bir organizasyona sahip ve sattığımız bütün marka- lara hizmet verebiliyor. Bütün servis organizas- yonumuzun şemsiye markası Isısan Servistir ve bu aynen devam edecek. Aynı şekilde eğitim ve tanıtım faaliyetlerimizi yaptığımız Isısan Akademi diye de bir organizasyonumuz mevcuttur. Isısısan Akademi de bir marka ve bu da değişmeyecek. Yine biz Isısan Akademi adı altında her türlü eğitim, tanıtım, seminer aktivitelerimizi, kitap, katalog, yayın çalışmalarımızı Isısan Akademi markası altında devam ettireceğiz. Bu anlamda kısaca toparlamak gerekirse, Isısan’ın, Bosch grubunun Termoteknik işkolundaki bir şirket ola- rak, şirket ticari unvanı Bosch Termoteknik Isıtma ve Klima Tic. A.Ş. olarak değişmiştir. Satış – pa- zarlama tarafında yine marka bazında pazarlama aktivitelerimiz, satış aktivitelerimiz aynen eskisi gibi devam edecektir. Bizim satış teşkilatımızda Bosch ve Buderus markaları ayrı kanallardan satılıyor. Zaten geç- mişte de bizim Bosch bayilerimiz ve Buderus bayilerimiz diye ayırdığımız iki tane kanalımız Bosch Termoteknik Türkiye Ortadoğu ve Kafkasya Satışlarından Sorumlu Satış Direktörü Selman Tarmur:

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=