Tesisat Dergisi 182. Sayı (Şubat 2011)

VİZYON Tesisat Dergisi Sayı 182 - Şubat 2011 51 muz çalışmalara devam ediyor ve ilgili der- neklerle çeşitli toplantılar yapılıyor. İSKİD’in bu tarz çalışmalarda destek aldığı birçok kurum var bunlardan biri de bizim çatı vakfımız gibi gördüğümüz ISKAV’dır ki bize çok büyük des- tekleri vardır. Bu tür projelerde ortak çalışma yürütmeyi tercih ediyoruz. Maalesef ülkemizde klima konusunda bilinç seviyesi henüz arzu edilen seviyeye ulaşmadığı için, geçmiş dönemde çok sıkıntılar yaşadık. Bir dönem, klima cihazlarının insanı hasta ettiği, mikrop yaydığı gibi birtakım yayınlar vardı. Bu konuda da basın toplantıları yaptık, çeşitli duyu- rular hazırladık. Yine bu dönemde hem toplumu bilinçlendirmek, hem de sektörü bilinçlendirmek önemli görevlerimizin arasında olacaktır. “Sektöre ışık tutacak bir çalışmayı gündemimize aldık” İSKİD çok geniş tabanlı bir dernek. Bizim üye- lerimiz arasında üreticiler de var, ithalatçılar da var, taahhüt yapan üyelerimiz de var. Bütün bu üyelerin menfaatlerini sektörün gelişmesi doğrultusunda toplamak gibi bir ana görevimiz var. Bazen üyelerimiz arasında farklı görüşler olabiliyor ama derneğimizde bugüne kadar bu hassas dengenin çok iyi korunduğuna ve sek- törümüzü yüceltmek için ciddi faaliyetlerde bu- lunduğumuza inanıyorum. Şu anda yine sektö- rümüz adına ISKAV’ın önderliğinde yapılan bir çalışmamız var. Genel olarak iklimlendirme ve soğutma sektörüne bir yol haritası çizmek gibi bir projemiz var. Yani daha çok sayısal veriler ışığında, hep fiili değerleri esas alarak dünya pazarlarında rekabetçi noktalarımızın, zayıf noktalarımızın ne olduğunu, gelecek nokta- sında nasıl hedeflerimiz olması gerektiği gibi gerçekten önemli sorulara yanıt bulabileceği- miz ciddi bir çalışma söz konusu. Önümüzdeki dönemde, konu hakkında geniş katılımlı bir ça- lıştay da yapılacak. Bunların hepsini, sektörü- müze ışık tutacak, bizi bir adım öne götürecek çalışmalar olarak değerlendiriyorum. Bizim bu konuya paralel olarak, sektörümü- zü hem yurtiçinde hem yurtdışında daha üst noktalara taşımak gibi bir vizyonumuz var. Bu konuda özellikle yurtdışındaki faaliyetler- de bulunan Dış Satım Komisyonu’muz var ve bu komisyonumuz çok aktif olarak çalışarak, sektörümüzün firmalarını, Türk malı imajını, Türkiye’nin bir üretim üssü olma fonksiyonunu bütün dünya mecrasında duyurmak için fuar- lara ve toplantılara katılıyor ve faaliyette bulunuyorlar. Aynı şekilde Basın Yayın Komisyo- numuz da yurtiçinde basınla ilişkileri sağlayan, duyuruları planlayan, sesimizi kamuo- yuna ve sektöre ifade eden çalışmalarda bulunuyorlar. “2011 yılında sektörü- müzün büyüme rakamla- rı çok yükselecek” Gerçekten bizim sektörümüz rekabetçilik açı- sından önemli avantajlara sahip bir sektör. İh- racat rakamlarımız kriz öncesi dönemlerde 3,5 milyar dolarlara kadar yükselmişti, şu anda kriz öncesi dönemlerin daha gerisindeyiz, an- cak 2010 yılında sektörde ciddi bir toparlanma oldu ve 2011 yılında bu toparlanmanın çok daha hızlı gelişeceğine inanıyorum. Türkiye için genel olarak % 8’ler civarında bir büyü- me hedefi olduğu söyleniyor. Ben kişisel olarak bizim sektörümüzün, bu büyüme rakamlarının belki iki katında hatta daha da fazlasında bir rakama ulaşacağını öngörüyorum. Rakam söylemek çok zor ama Türkiye ortalamasından çok yüksek olacağına inanıyorum. Çünkü yapı- lan çalışmalara, firmaların ürettiği ürünlere ve çizgilere baktığımız zaman, gerçekten önemli bir yükseliş grafiğinin olduğunu görüyoruz. Bi- zim sektörümüz, ihracat oranı ithalat oranının üstünde seyreden çok nadir sektörlerden biri- dir. Birkaç sene öncesinde bu oran tersine olsa da şu andaki veriler, ileriki dönemde ihracat potansiyelimizin daha da artacağı noktasında bize ışık tutmakta. Ben 2011 yılı ve 2012 yılı için çok ümitli olduğumu söyleyebilirim. Sektö- rümüz için gerçekten iyi noktalara ulaşacağı- mızı ümit ediyorum. “İhracat rakamlarının giderek artaca- ğına inanıyorum” Sektörümüzün ihracat gerçekleştirdiği ülkelere baktığımız zaman, ABD ve Almanya başta ol- mak üzere Avrupa’nın birçok ülkesine teknoloji ihraç ettiğimizi görüyoruz. Yine bu durum da geleceğe daha objektif, daha parlak bakma- mıza neden oluyor. Bu, bizim gelişmiş ülkelere ürün satabildiğimizi, standardımızın onların seviyesinin altında olmadığını ifade ediyor. Üçüncü dünya ülkelerinde, yakın ve uzak komşularımızla da önemli ihracat rakamları gerçekleştiriyoruz. Gerçekten sektörümüzde üretim kapasitelerine, teknolojilere, Ar-Ge yatırımlarına baktığınız zaman, herhangi bir gelişmiş ülkedeki faaliyetlerin altında olmadı- ğını görüyoruz. Hem ürün kalitemiz açısından hem firmalarımızın ihracata bakışı açısından önemli avantajlarımız var. Bizim yaptığımız bir ankette rekabet avantajlarımız arasın- da “zor pazarlarda iş yapabilme gücü” gibi bir madde ortaya çıktı, ben gerçekten bunun önemli olduğunu düşünüyorum. Bugün Irak’ta, Afganistan’da, Etiyopya’da, Sudan’da faaliyet gösteren veya bu ülkelere ihracat yapan çok sayıda Türk firmasını görüyoruz. Bu ülkeler bir çok ülke için ticaret yapılması imkansız ülkeler konumunda bulunuyor. Bu ülkelerin gelişme- lerine paralel olarak bizim de bu ülkelerdeki faaliyetlerimiz artacaktır. Türkiye’nin jeopolitik konumu açısından çok enteresan bir pozisyo- nu var. Avrupa’nın, Afrika’nın, Orta Doğu’nun ve Rusya’nın hemen yanında bulunuyoruz. Amerika kıtasına ve Uzakdoğu’ya uzağız ama onun dışında dünyanın çok önemli bir bölge- sinin tam ortasında yer alıyoruz. Bu bence bizler için çok önemli bir özellik. Diğer taraftan ülkemizin kültürel yapısına baktığımız zaman çok toplumla ilişki kurabilecek bir altyapımız var. Bu özelliğe bir de cesaret ve risk alabilme gücünü kattığımız zaman, bence ihracat için çok önemli aşamaları sağlamış oluyoruz. Ben ihracat rakamlarımızın sektörümüz açısından çok daha iyi noktalara geleceğine inanıyorum. Biliyorsunuz 2023 yılı için Türkiye ihracat he- defi 500 milyar dolardır. Bu hedef içinde ik- limlendirme sektörünün de ihracat hedefi 10 milyar dolar olarak düşünülmektedir. Bu hede- fimize ulaşmak için sektörümüz firmaları, sivil toplum kuruluşları, basın-yayın kuruluşları, üniversiteler ve devletimiz olarak el birliği ile çalışmalı ve hedeflerimize kilitlenmeliyiz. Fikirlerimi paylaşma imkanı verdiğiniz için Sa- yın Emine BANKOĞLU’na ve Teknik Yayıncılık Grubu’na teşekkür ediyor, 2011 yılının ülkemiz ve sektörümüz açısından başarılı geçmesini diliyorum.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=