■ ■ ■ ■ il.SANAYi FUARI VE POWER SHIFT 195 ETKiNLiKLERi 25-28 Ekim 1995 tarihleri arasaında İ. T. Ü Makina Fakiiltesi'nde gerçeklepirilen 2. Sanayi Fuarı ve Power Shift '95 etkinlikleri ile ilgili olarak Makina Fakiiltesi Dekanı Prof Dr. Nilüfer EĞRİCAN'ın verdiği bilgileri yayınlıyoruz. Nilüfer EĞRiCAN: Birincisini geçen yıl fakültemizin 50. yıl kutlamaları çerçevesinde düzenlediğimiz Sanayi Fuarı çok büyük ilgi gördü. Hem öğrencilerimiz hem de sanayicilerimiz tarafından tekrar edilmesi istendi. il. Sanayi Fuarı'nda amacımız öğrene i!erimizi sanayicilerimizle tanıştı rmak ve onlara sanayii tanıtmak, ayrıca sanayicilerimize de öğrencilerimizi tanıtmak ve onların ilgilerini ve bilgi seviyelerini göstermiş olmaktı r. Bunun yanı sıra fakültelerimizin im kanlarını , sanayiye vereb il eceğimiz hizmetleri, danışmanlıkları da göstermek istiyoruz. Bu nedenle fuar alanı içinde Makina Fakültesi'nin laboracuar olanaklarını tanıtan bir bölüm var. Fuara ocomoriv, tesisat mühendisliği, beyaz eşya sektörlerinden 65 firma katıldı. Bu yıl, geçen yıldan farklı olarak ni tetikli bilg isayar sergisini açtık. Burada 4 firma özellikle makina m ühendisl iği nde kullan ıl an yazılımları , paket programları ve donanımlarını tanıtıyorlar. 750m2'lik alana kunılu fuarın binamız içinde oluşunun büyük önemi var. Çünkü öğrenciler sınıflardan çıkar çıkmaz standlarla karşılaşıyor ve amacımıza hemen ulaşıyoruz. Öğrencilerimiz derslerde sıkıntı çektikleri, anlayamadıkları konuları karşılarında buluyorlar ve sorma imkanını yaratabiliyorlar. Bu fuar üniversite-sanayi iş birliğinin en önemli örneklerinden biri. Sanayinin hemen hemen tüm sektörlerini buraya getirdiğimiz ve serg iled iğimiz için diğer fuarlardan biraz farklı olarak görüyorum. Fuarın düzenleme kurulunda fakületimizin 6 öğretim üyesi var. Düzenleme Kurulu Başkanı olarak bu işe çok önem verdiğim için herşeyi ile ilgilenmeye çalıştım . Hepimiz büyük özveriyle bu fuarı gerçekleştirdik. Elde ettiğimiz geliri eğirim harcamalarına ayıracağız. Bir firmamızın bağış olarak yaptığı, tam teşki latlı video salonumuz, ki biz buna Görsel Eğirim Merkezi adını verdik, içinde videosu, dara show, tepegözü ve diğer cihazları var. Burada sürekli olarak hem ders içi hem ders dışı teknoloji, firma ranırımlarına yer vereceğiz. Ayrıca iş görüşmeleri için ortam yaratacağız. Bunun başlangıcını da 4 gün sürecek olan fuar etkinliklerimiz içinde başlattık. ■■ ■ ■ 11ENFLASYONLA MUCADELE STRATEJILERl11 TABA Konferanslar dizisi kapsamında 11 Ekim 1995 tarihinde Alarko Holding Konferans Salonıt'nda TABA üyelerine "Şirketlerin Enflasyonla Mücadele Stratejileri" konulu bir konferans veren İTO Başkanı Atalay ŞAHİNOĞLU'nım konuşma metnini yayınlıyoruz. Ben enflasyonu tek kelimeyle "canavar" olarak görüyorum. Uzun zamandır bunun lobisi ara nıy o r.Bi zim memleketimizde enflasyonun en büyük lobisi devlettir. Çünkü devletin bugünkü borçlanma düzeyi ve borçlanma faiz oran ları , ki gelecek sene TC büki.imerinin iç borç faizi, devler vergi gelirlerinin %90'ı olacak kadar üst düzeydedir. Türkiye'de coplumun her kesimi enflasyondan etkileniyor. İş adamı maalesef enflasyonla planlı, programlı yaşamak durumunda. Enflasyonda şimdiyi yaşamanız lazım. Rahmi KOÇ'un bir sözü vardır: " Masanın öbür ucunu göremiyoru~" diye. Yani yarını görmek çok zor. İdeal bir işletme uzun vadeli plan yapmak zorunda. Ama enflasyonla ancak günü yaşayabiliyorsunuz, daha ileriyi görmek mümkün olmuyor. Hele globalleşmenin olduğu dünyada uzun TESiSAT DERGiSi SAYI 18 vadeli stratejilerin yapılması zorunlu hale geliyor. Bu, iş adamını güçlendiren bir olay oluyor. Enflasyon orramının yarattığı belirsizlik şi rketlerin ileriye dönük karar almalarını zorlaştırdığı için iş yapmaları da zorlaşıyor . Hele iş yaptığınız dünya devletleriyle ilişki ler i dikkate alırsak onların enflasyon oranı ile ülkemizin enflasyon oranı aras ı ndaki fark uçurumlar
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=