Tesisat Dergisi 178. Sayı (Ekim 2010)

·-O:::: UJ _,J ~ UJ iV) ·- V) ~ 1UJ z :Q >- <( z TEKNİK BİLGİ Tesis Yönetimi Organizasyonlarının Yeniden Hizmete Alınması Tesis Yönetim (TY) organizasyonları amaçlarını ve nihayetinde uzun vadedeki hedeflerini belirlemek için misyonlarını yeniden gözden geçirmeye ihtiyaç duyuyor. Bina tesisat sistemlerimizi enerji, para ve zamandan tasarruf etmek amacıyla en iyi performans düzeyinde kullanmak için gözden geçirerek yeniden hizmete alıyoruz. Güvenilir araştırmalar sonucunda böyle bir yenileme işlemi için gerekli mali ölçütlerin inanılmaz boyutlarda olduğunu görüyoruz ve bu araştırmalar bize yapılan yatırımların ticari ofis binaları için geri ödemelerinin yaklaşık 8,5 ay olacağını da gösteriyor. Bununla birlikte en iyi şekilde işleri yoluna koyabilmek, organizasyonel ve işlevsel peıiormansı sağlamanın daha iyi yolları olup olmadığını görmek adına bir tesis yönetim organizasyonunu (TY) her zaman yeniden düzenleyebilir miyiz? Yani süreçleri, işlevsel ilişkileri, araçları ve bütün organizasyonu düzenli zaman aralıklarıyla inceleyebilir miyiz? Bu tür bir organizasyonel yeniden hizmet düzenlemesi çalışması ile bina tesisat sistemlerinin bizzat kendisi veya personel maliyetinin daha iyi bir geri ödeme gerçekleştirebi lir mi? Bir binanın ömür süresi toplam maliyetinin yaklaşık %75'i işletim ve bakım işlerine gider. Bu yüzden işletme ve bakımdan sorumlu birimler, binaların ömür maliyetleri ve varlık değerleri açısından büyük bir hisseye sahiptirler. Yine de birçok istisnaya rağmen birçok tesis nizasyon ekiplerinin karşılaştığı sorunların son birkaç yılda yoğunlaşarak arttığına hiç şüphe yok. Enerji tüketimini kontrol altına almak, teknolojik çözümleri uygulamak, iT birimi ve yönetim kademeleri ile organizasyonel sorunların üstesinden gelmek ve tesis personelinin gereksinim duyduğu güncel bilgi ve beceriyi güncellemek ve sürdürmek gibi konular daima baskı unsurları olmuştur. Bu sorunlar yüzünden organizasyonel anlayış yeniden değerlendirilmelidir. Çünkü arada geçen süre içerisinde TY departmanının misyonu, amaçları, araçları, ilişkileri ve süreçleri biraz değişikliğe uğradı. Ekipman ve tesisatların hizmete alınması ekipmanın uygun şekilde, amaçlandığı gibi Jim SINOPOLI* içerisinde tasarım amacı bir binanın nasıl kullanılacağı gerçeğine yer açmak zorunda kalır; binanın performansını binanın gerçek kullanımında ve sahip olduğu ekipman ve tesisatlarla nasıl arttıracağımız konusuna odaklanılır. TY departmanlarının yeni gerçekliklere uyum sağlayabilmek adına orijinal amaçlarını değiştirmesi veya bu amaçları genişletmesi ve benzer bir yön değiştirme yaşaması gereklidir. Bu durumda bina içi operasyonlarını nasıl yeniden örgütleyebiliriz7 Başlangıç olarak binadaki organizasyonun amaçlarını kapsamlı bir şeki lde yeniden incelemeye almalı ve bu amaçlara ulaşmada elde edilen peıiormansı ölçmek için kriterler gelişyönetimi departmanı modası geçmiş, eski bir kurulduğunu ve işletildiğini onayladığımız an- tirmeliyiz; daha sonra peıiormansa ulaşmak, yapıya sahiptir, tepkisel kiplerle çal ışır ve ken- lamını taşır. Başlangıçtaki hizmete alma işle- performa nsı ölçümlemek ve belgelemek için di dahili sürecini 1990'dan beri incelememiştir mi şartnameler, tasarım çizimleri ve tasarım gerekli süreçleri detaylandırırız. Aşağıda öneya da biçimlendirmem iştir. Tesis yönetim orga- amacına odaklanır. Bununla birlikte zaman rilen süreçleri ve bir organizasyonun yeniden 148 Tesisat Dergisi Sayı 178 - Ekim 2010

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=