VİZYON Alarko Carrier Satış Sonrası Hizmetler Grup Koordinatör Yrd. Kemal Bıçakçı: •• "Bakım Bilinci Ulkemizde Her Geçen Yıl Biraz Daha Gelişiyor" 1998 yılında alanında dünyanın lider kuruluşu Carrier ile birleşerek ısıtma, soğutma havalandırma, su arıtma ve basınçlandırma sektöründe faaliyetlerine devam eden Alarko Carrier AŞ.'nin Satış Sonrası Hizmetler Grup Koordinatör Yardımcısı Kemal Bıçakçı ile yaptığımız söyleşinin ilk bölümünü geçtiğimiz sayıda yayınlamıştık. Bu sayıda yer verdiğimiz söyleşinin ikinci bölümünde, firmanın satış sonrası hizmetlerini ve servis teşkilatlarındaki yapılanmalarını konu edindik. Bıçakçı ayrıca, eğitim birimleri olan ACademi ve müşteri memnuniyetini sağlama konusunda yaptıkları çalışmalar hakkında ayrıntılı bilgiler verdi. ısıtma, bireysel klima, İklimlendirme, soğutma ve su basınçlandırma ürün grupları altında yer alan 50'yi aşkın ürünümüz var. Bireysel ürünlerimizin (ısıtma, klima, su basınçlandırma) dağıtımı ve satışı bayilerimiz tarafından yapılırken sistem klima, iklimlendirme ve soğutma cihazlarımızı ise kurumsal müşterilere direkt satıyoruz. Şirketimizde satış ve satış sonrası iş birimlerinin yeniden yapı landırılması, ürün ve müşteri odaklı organizasyona geçilmesi 2008 yılında gerçekleştirilmişti. Üst yönetimde yapılan bu değişiklikten sonra Satış Sonrası Hizmetler iş biriminde ilk aşamada yeniden yapılanma çalışmalarını başlattık. İkinci aşamada ise iş sü reçlerimizi, iş yapım usullerimizi ve organizasyonumuzu bütünüyle gözden geçirdik ve yeniledik. Nisan 2009'da Satış Sonrası Hizmetler iş biriminin organizasyonunu ürün bazlı olarak değiştirdik. Şirketimizin satışını yaptığı ürünlerin satış sonrası her türlü hizmeti Satış Sonrası Hizmetler iş birimi tarafından yürütülmektedir. Satış sonrası hizmetler yapılan işleme göre; süpervizyon hizmetleri, montaj ve işletmeye alma hizmetleri, garanti içi/garanti dışı arıza ve onarım hizmetleri, bakım hizmetleri olarak dört ana grup altında özetlenebilir. Bu hizmetlerin yapım usulleri ben56 Tesisat Dergisi Sayı 175 -Temmuz 2010 Kemal Bıçakçı Alarko Carrier Satış Sonrası Hizmetler Grup Koordinatör Yard ı mcısı zer olmakla beraber içerikleri ürün ve müşteri grubuna göre önemli farklılıklar göstermektedir. Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak için satış sonrası hizmetlerimizi bireysel, kurumsal ve sistem olmak üzere üç farklı iş birimine ayırdık ve her birimin yönetimini kendi içeris inde yapılandırdık. Her iş biriminde süpervizyon elemanları, servis sorumluları ve bakım satış sorumluları görev yapıyor. "Süpervizyon hizmetleri satış sonrası hizmetlerimizde çok önemli bir yer tutmaktadır" Özellikle sistem satış ve kurumsal müşterilerimize verdiğimiz süpervizyon hizmetleri satış sonrası hizmetlerimizde çok önemli bir yer tutmaktadır. Ağırlıklı olarak şantiyelerde verilen bu hizmet, cihazların istenilen özelliklerde verimli ve sorunsuz çal ışması için büyük önem arz etmektedir. Cihaz montajının, mekanik ve elektrik tesisatın, otomatik kontrol sistemlerinin tekniğine ve süpervizyon prosedürlerine uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Süpervizyon hizmetleri, mekanik ve elektrik tesisat altyapısı gerektiren cihazların satışıyla başlayan, montajıyla devam eden ve cihazın işletmeye alınmasıyla birlikte tamamlanan bir süreçtir. Bu süreçte süpervizyon mühendisleri ve/veya uzman servis teknisyenleri cihazların bulundukları sahalarda gözetim ve denetim faaliyetlerini yürütürken gerekli olan teknik dokümanları da temin etmektedir. Bu amaçla; "Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak için satış sonrası hizmetlerimizi bireysel, kurumsal ve sistem olmak üzere üç farklı iş birimine ayırdık ve her birimin yönetimini kendi içerisinde yapılandırd ık ."
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=