VİZYON "Şirket olarak kendimize hedefler koyuyoruz. Hatta çok daha ötesinegidip 5-10 yıla yayabileceğimiz stratejiler belirliyoruz ve bu süre ilerleyip arkamıza dönüp baktığımızda hedeflerimizin hep önünde olduğumuzu görüyoruz." ODE Starflex markalı camyünü ürünümüzü yoruz. Bu da bizi yeni ve daha güçlü hedefler Avrupa standartları çerçevesi nde bağımsız laboratuarda test ettirerek insan sağlına zararlı olmadığını belgeledik. Ürüne dair yakaladığımız bir diğer başarı ise ODE Starflex camyünü boru, ülkemizde TSE ISO 8142 standardı ile belgelenen tek camyün üboru. Bunun yanı sıra yine camyününde müşterilere farklı kaplama alternatifleri sunmaya başladık (Al sınıfı folyo, A2 sınıfı folyo vb.) Ode çok hızlı gelişen, hızlı büyüyen bir firma. Bundan sonraki 10 yı lda daha programlı hareket ederek, dinamik kadromuz ve yaygın bayi ağımızla çok daha güçlü bir konumda olacağız. Her geçen gün artan yurt içi ve yurt dışı satışlarıyla, yeni ürün ve ürün grupla rıyla dünya pazarlarındaki değişen senaryolara ayak uydurarak global bir marka olma hedefimizi gerçekleştirme yolunda ilerliyoruz. "ODE'nin en büyük şansı ODE'ye inanan çalışan ları m ızla birlikte yol alıyor olmamız" Bir şirketin geliştirmesi gereken temel yetkinlikler vardır. Organizasyonel sermaye, insan sermayesi ve bilgi sermayesi olarak gruplayabileceğimiz bu yetkinlikleri geliştirme yönünde önemli kararlar alıyor ve uyguluyoruz. ODE'nin en büyük şansı ODE'ye inanan çalışanlarımızla birlikte yol alıyor olmamız. Bu birliktelik ve takım ruhu, ileride ODE'yi çok daha önemli bir konuma taşıyacaktır. "Hedefimiz dünya çapında, ürün gamı en geniş firma olmak" Şu anda Türkiye'de yalıtım sektöründe en geniş ürün yelpazesine sahip firmayız. Hedefimiz dünya çapında, ürün gamı en geniş firma olmak. Şirket olarak kendimize hedefler koyuyoruz. Hatta çok daha ötesine gidip 5- 10 yıla yayabileceğimiz stratejiler belirliyoruz. Ve bu süre ilerleyip arkamıza dönüp baktığımızda hedeflerimizin hep önünde olduğumuzu görü98 Tesisat Dergisi Sayı 175 - Temmuz2010 koyma konusunda hırsland ı rıyor. İş ortaklarımız olarak düşündüğümüz bayilerimizle olan yakın ilişkilerimiz, tek firmadan yalıtım konusundaki tüm ihtiyaçlarına cevap buluyor olmaları gibi etkenler sayesinde rekabet gücümüz arttı. Yurtdışında da, hedef bölgelerimizin çoğunda fiyat politikasında söz sahibiyiz. 2001 yılında başlanan ihracatımızı düzenli olarak artırarak çok önemli bir başarıya imza attık. Başlangıçta ithal ettiğimiz ürünlerin şimdi üretimini ve ihracatını yapıyoruz. Kurulduğumuzdan bu yana sürdürülebilir bir büyüme sağladık bunu devam ettireceğiz. "Krizdeihracat yaptığımız ülke sayısını iki katına çıkardık" 2008 yılında krizin etkilerini iyice hissettirmeye başladığı bir dönemde camyünü üretimine geçildi. Bu dönemde ihracata hız verme kararı aldık ve yeni ürünümüzün de etkisiyle ihracat yaptığımız ülke sayısını tam iki katına çıkardık. ODE Starflex camyününün % 50'si ihraç ediliyor. 2008 yılında 26 ülkeye ihracat yapıyorduk şimdi ihracat yaptığımız ülke sayısı 50'yi buldu. Yeni hedefimiz bu sayıyı 80'e çıkarmak. Bu süreçte Ortadoğu ve Balkanlar'da markam ızı çok daha sağlam bir konuma oturttuk. Şimdi gözümüzü Doğu Avrupa ve Orta Doğu'ya diktik. "Teşvik paketlerinin artırılması, pazarı daha olumlu bir noktaya taşıyacaktır" Türkiye'de yal ıtım bilinci yeni yeni uyanmaya başladı diyebiliriz. "lsı Yalıtımı"; lsı Yalıtım Yönetmeliği, Enerji Verimliliği Yasası, Binalarda Enerji Performansı (BEP) gibi destekleyici unsurların da etkisiyle zorun lu ha le geldi, ancak tüketicinin yalıtımı pahalı ve lüks olarak algılama gibi bir önyargısı vardı. Bu nedenle yasa ve yönetmelikleri destekleyici teşvik paketlerinin de artırılması, pazarı daha olumlu bir noktaya taşıyacaktır. Binalarda ısı Yalıtım Yönetmeliği'nin devreye girmesiyle birlikte, yeni binalarda yalıtım zorunlu ha le geldi. Ayrıca yönetmelik gereğince mevcut eski binaların tadilatla yenilenen ve ilave edilen kısımları da artık enerji verimli olarak projelendirilmek zorunda. Bu şekilde pazar büyüdükçe, bunun doğal sonucu olarak da üretim ve satış önemli ölçüde yükselme gösteriyor. Bu durum aynı zamanda renovasyon pazarını büyütüyor. Enerji verimliliği açısından önemli rol oynuyor. İZODER verilerine göre yalıtım pazarını önümüzdeki dönemde nerelerde göreceğiz sorusuna iki farklı senaryo çizilmiş. Şu anda yalıtım pazarının yalıtım malzemesi açısından miktarsal büyüklüğü 7.980.000 m3. İlk senaryoya göre, yalıtım özendirici tedbirler ve kabuller olmaksızın sektör kendi dinamikleri ile gelişirse bu değerin 2020 yılı sonunda 12.998.579 m3 olması öngörülüyor. Bu veriler eşliğinde 2010 yılı sonunda tasarruf edilen enerjinin 1 milyar 61 milyon 59 bin 296 TL olması öngörülürken, bu değer 2020 yılı sonrası için 1 milyar 814 milyon 771 bin 476 TL olarak hesaplanıyor. Diğer senaryo ise, kabuller ve yalıtım özendirici tedbirlerin uygulanması halinde pazarın 2020 yılı sonundaki miktarsal büyüklüğünün 68.745.040 m3 olacağı yönünde. Bu durumda ise 2010 yılı sonunda tasarruf edilen enerjinin aynı kalması öngörülürken, 2020 yı l ı sonunda bu değer 4 milya r 924 mi lyon 673 bin 292 TL olarak hesaplanıyor. ■
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=