Tesisat Dergisi 171. Sayı (Mart 2010)

PERSPEKTİF Prof. Dr. Nilüfer EĞRİCAN y r G k e a e ü d ş n n e ı d y ü y o i m s s r e u i ü d z z k . e d a H ğ el e id ş a r ı m r . ş t eı T e k y y o p b b el n ü i u r y m t ü t e r, k k a n i b ş n s i e s r f y a h o n r o ız m l l a l a a a r r , s d a y e u k o ğ z d n m iş e ia ç ğ y n a o iş ğ r lı . i ı k m n N l d a e i r n a ­ , iebşnil çeei rrm,j i li eşklraei y,t mni aşekl elmar r,oı ,dk eeu lrğl uei tmri im, l a, irş,b ibil il imi lşgk, i ,i hl eçaer ti vt, ar teei, çkütni rğoeil mtoi mj i iz, sKui m, si loelrui dbuuğnuam"uazkhı şakvaanbl ıi lke". . d. iyor, y a n i a r t ı k h e r glşueömyr i elna r ş, aekokır şgi lkal ane nni z davisğey ioi nçbl ii anr rddheüe nyp ye iarç . i anMdl deeı sğyl ıee krbl eaa rlğd, l ıatkoml ap raı y y yb o ı e a l k n ğ ö t l n i a u d c m . e e Ç n a o " y k l g n aö a t p r e z e ı r l k n a s i e ş ü ni t ı r n y e G in o k a l r i a z l ak v el r e t ı . e n a B c a k i u l i i l ı n k ğ ş d o k i a " k a n u d n l , i y a ç b e r o i k k r b a id d b r e a i m ç ğ şi e i l m a l, s r l d ı 1 e n e 5 k ı içnot ke ranze tb iürzoerrai nndı eb aa rşaamr ı laı ko lgaebl ii yl ioy rodr ud u. B. u n l a r ı n d a , e y g D is a ö t e t k k r e ğ i ü ıy l n e i y e ş o y ng i e r le m . e n ler D i , c n i ü n eb n k t u se t ü e b r e n r a t d e e n k e t i k k , y a el i i c b ğ s ıu i o l t ü ı g i l k m r üd e n , v u k e s ğ li m a u f ğ i b en n lı d i u a k r y n a v v a s y b u k ı . r s ı m g e s e u e t k kk t l o ö a i tl l ö r a miy ü rr l o n e a ar r ü k k ; i emtkı,ileayretıckesğüe rbeeknl izibyoirr.aDkeımğişbimaşlbıyirork. e z başladı Ghc eiül nni kdü, imbs ilüli gkz id, seei nsattreet ılmke kbl eti rür bie, i lrsimüy l reüel içkl gi yyi söei nzt ehgtai ibmki l gai ,öryzı ,üaikrşael net ı tcmmı l ıüek , ygp ieebnri fidoibsr ami pkl ai ınşnl l eas r, r al kar at ıelkil etbe aü ltgı ününmvl eeanşk ci zkeov, r eumndadi sraik. pal i ny löe nr ea tr iams ıi Gbz uee ntçelmac rii ışl net rey evpreai nkzeaümtr ül aap mrhkaaancyeı ölcani rl ee, t rimcv iüal erhdreiı n. n Bdd iuesgnl üe, nrs, üa grr etaı çk dml earühi hnaedfnaedrnikssl ı l öeozrl ai encddai eyk on. r, ubz l. oGg ec l ue lcaerkd ias ne ,v be ubni dl gaini şççoi k Gl eerlie (cAegket en tbsuo df eCğhi aş inmg ei y) öonl aect eack e. Dk eDğeiğş iimş i mE l çEi ll eçri i , 20 Tesisat Dergisi Sayı 171 - Mart 2010 ■ lnovasyon ve Değişim Elçileri cdv eear nii ynı eşo mvs aaahsnyi pl oı kny, eyyn aöi nyneıent sicmi lı l uiı kza, ml ma anünl ahl ar eır nnoddl aai scbl aii klkg. ii l ev eb bi l eg i Değişim Elçileri Nasıl Yetişecek? Değişim Elçilerinin yetişmesi için gerekli olan obo rri ttr aa ammr da, aşyt i ıdnr aem, abg üivrtei üş nöi mğl ercşeiinl ki mk ,ve ei no odr tvi asamispyı l oionnl al , ec rsaaok sr. ayBasuıl yaağrl aart,mbaiyl iaş idma y ag il ıb bi itreyma ek ll adş ıi smi pbl iennl ei mr dsee, nde ce eğke. r tDaeremağşeetl ri n dy ea realtbme tat ey ak i daaryaaşl ıt ı br mu ay eyneir yaal ıkyloarş. ıYmaınni bk iu l ne ru i ı r ydmae ap cka uır kr yaei cnn ae, k sa akr ain, şaot yı r rit ma/ sy aea sk ı i tnnöı or yvl eaa psgayecoranek k. v l eAi nyi lcei aşn ki d B bo iç e l i u i a l n ğ g c e e i a y r t k k üa e i r r l l d b a e e o e t ş ta l t i i a m t m c e y a ı i i s k ğ n n ı i ı y e i s l d na a de o . n ağ v Ba ye a y u a r s i l y / ı d s s o ü e b e n r k i e r y t o c ö e l e i a r n n t c i k i a ç p i b k l i a e n , i r ş l ç a g y i a r m i a a s r ş ı ü a t çr ot ır e ı a l m k a t c si ca a m ı a c n ğ k i ı ı . öröağğk rr, ee snn ace nicl aee ykr , i. / Bsg eeu kl, etocöner l üğa inrn i sçDoi ner ğuy inaşlr iaamtr ıı l naÖıcnai şck üüi ll zke erdri ei onğ l edare; ssa üamnr aea çybi su/ saneyueknst löianr üdd eat a, bnhi ıteympı pi yvi hourtr. gAurl aa şd tı ığr ımma gy iab id, aöyğar leı nbcui iyaçlarını ve sorunlarını t a d y i ı ş e ğ ğ üb rı n i e an t y t ş e d a k ı me n d i l d öe e a ğ ş l ak r i d i m e t ea n y ğ i n i ü e r ç ı k r yk ı , k e a s a n i ec s c , k a t a si k a k h ö , n . d ğ y B aa a r u y e m n n i t i / u i s o m e n e r d t k ö a i s ğ t l yi e ö r a s e b r t n b ie d l c im i e r i r t i l ö l ç ü i e ğ k i r n r . r i s e y B o n a a ü s c r r t y a t i ü a y ı t k n ­ i l bDuenğuişnimpeşEinlçdiel.eri, öğretim yönünden nasıl b B yb iş e ö e u i s r n n a l t k e b b e o n a e m n ş e r u ı c , n v e ı a y e k d a r yl t a k e ı a , ı k r n k? A l y m a z a ş a e v ı m r a m ik ş a l a n a ' y n a r a ı ın v o k aa l ü a d ş n r a , a l ü r k i n m o m o r ü t v u a h a ğ y e t l a a n i f k d ç i ı ö s k o ğ l ı l i y m k r o e o r a t . k k i B u m la u ­ bl çuei rMk i yyi Tao kr( . Ml aMaş ısI Tms' adl aec hsyuöaszkeül ta t şbs ı alknğ s1l at 0i mt uyatı lke öoi nfs Tct ieeycobhr anu şoml l ao. ygBay un) yDaekrlsa-şMımaılnzaedmı OeCleWri)(.Open Course-Ware -Açık Aikneçt seı ktr nDeet irns yMüaklszeekmöeğl reertii my ai k nl aaşsı ıml dı neı ğn i şt et imr eecl ienğdi ne ,i i m s b s o e i e r r a l u g e l ç i ra r r m i ı r i k ( , ş d e d vi e ye m e e r n s i ü e ç y n c y a a o l r l t e ı t e ş ı l r y a t a v so r nb ı ir , z , . s )M D o u i e in l n T a r t u s e r y m l a r e ön kr l ne a d s e t r eu , t o ç i n k rm i t um z a l i l i m m a a n k n i l ı e nn .ı rl Ç d , a d a o g n e ö k h m n r k s e e a ü e r y l k l çz l s e ü e e e r ­ k l , hMb euüdgheüef nlne dral i esr tl i ıbkk ta eişknl ai dybi al ibnni ll biemur ee p, yr mao jküel dza i eşk kmvi eı dş esdra ush r nuseamysdıasa ı. noy cea wlt pl a.amrzı eint y.deead uyi şaal yedı trl mme sı eişn yddöeennr esüt ci mmr eai nt l szei ez mko al eadl raearr ki ngi nie dnh i i trşmt pbe: /i kr m md la e e r r e ü, ti ı r m b Mr a m u k k I ü T m l a ın ' l k n a. a li i z Y r n ç e ı a i d k mp n e a ı e l n k a i l n ud e n d l r i l a i i a r ö r k i n a y ğ e d o ş r n ı r t e k d . ı n l r H a i m c d r a iı a t l e e k t l r a a a r s i r y ö l a k d e ğ ar e r g e i dd ön t r i a i l i e m i n y r , o m k ü ör a y . a ğ e ll r i z l t e e e e n r m s i m n i e n i e n ­ i SyT Üel otBgkAai nn( ı Tl eü" şrbkti iilyrgemi nBieinlki m"ö l neo ürl aAn nük a pdareçommj eiasn ki i) n öv neTcüüzrl ikühiğyi ünenl ' edd reei kKa duorrnue slsaoi nrhstUit yAp : uD/ /mMwuKw) w( aU.dal ul cı si bkadi rl eAkr ças rı. oşk rı lDgı ğ. et ır r dos al aMnvaablrzu. el knmot neerslnoeerr ti ds iay,umma, dDdPi To(l aDreavkl edtePsltaenkllaemniayoTre. ş k i l a t ı ) k a n a l ı y l a Ayl eöçnnı küz nDi hde ier nsnl , eMbr ai inll zgyei omn l i ena l çeöarni cüyaaağk çı l aiı nlşaoı rmvaaı kt i içyf i ene tdt kkeii, n, ölbeğuşrget üit rni mi e yküadksaerkhoiçlabciarkş.eyle karşılaştırılamayacak kadar iDneoğv iaşsiymo nEul çni dl ear iönni nü nTüü r ka içyme 'ansi nı dhial ekğei yt ltei ğ. .i . g e r ç e k Prof. Dr. Nilüfer Eğrican

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=