Tesisat Dergisi 170. Sayı (Şubat 2010)

stoklarıyla yerel ve uluslararası kullanıcılara hviezrmmeetk tveedr imr. ekB tueny iuzn. By ua ndı a bi z e a y r ı bir g u r u r sıra İNKA, Türkiye pazarında da yaklaşık 25 yıldır sürdürül ebilir kalite tedariği noktasında en tepedeki marka. Ülkemizde mekanik tesisat alanı nda iş yapan tüm firmalar İNKA markası nın kaliteyi temsi l ettiğini bilirler. "Havalandırma kanal flanşı ve aksesuarlarını ürün gamımıza dahil ettik" Gelişime ve yen dan, Ar-Ge ve miliüğeheançdıkis l b i i k r f h ir i mzma etoll edrui ğöumnem uz li bir yer tutmaktadır. çen gün ürün tadır. Son olaragkamhaımv A a ı r z l - a a G n y e d eı b r n ö m i l ü a ü m r k üü a n m n le a ü r l z k f l h a a t e n m r ş ı g a k ve ­ e aksesuarlarını ürün gamımıza dahil ettik. Hava kanalı flanşları, hava kanalları nda maksimum sağlamlık ve montaj k olaylığı sağlamak için dizayn edilmiş ve satışa sunulmuştur. Ayrıca bu flanşlar; T SE stan niz s a çı k l aaycat amna iyma caal ğeı md iılzm d e a k a r t m t e la d a r iı r n . a A A v y ur r u ı y c p g a a u n ' ş d ua g a a l n v d a a ses gçaetl ıişr emcaekl a ryı menı zi üd raetdimevaaml a neladri yı yolra i l g il i A r - G e . Bunun yanı sıra otomas sisü n il teerliemr ii zmd ee y v k o c a n u y a t n a v v k e e r r b o d uibğoi mtl ai zr ı ,ö ont eomm abtüi ky ümk o; nttea j n miz geliştirdik. ların tamamını kendiBunlara ilaveten, özellikle yurt içi ve yurt dışı şantiyelerde mekanik tesis züm ihtiyaçları doğrultusu n daatçöılazerılmaızsıknılamçöa çözümlerini mühendislik ofis tadır. Özellikle büyük çaplı en im dü izs t roil yueşl t ubromr ual ak ­ maların askılamasında büyük boşluk olduğunu düşünüyoruz ve bu konuda çözüme yönelik adımlar atıyoruz. "2010 yılını, büyüme yılı ilan ettik" Baktığımızda, 2009 yılı sadece Türkiye değil tüm dünya için çok zor bir yıl oldu. Bu da s dece bizim içinde bulunduğumuz sektörü de a ğil tüm sektörleri etkiledi. Ama yine de İNKA olarak bu yılı beklediğimizden daha iyi bir şekilde s nkautçmlaan ddeırğdeıkri. dCairhoaayzüaklımını m inimize ettik am o a s y e alıp onlarda yaptığımeızk üdraühnaleyrüikascei lke nc idr oelvarrel a karlılıkla ilgili bir sıkıntı yaşamadık diyebiliriz. Sektörde bir önceki yıla oranla inşaat s rBüun dd ea k ib edkal reanl me na ybai r pdaarraal leml ab iyr ddı .a r aBlömy al e y daöşne a k e n t m d ö ı ­. ler aslı nda firmalar için sıkıntı gibi gözükse de, kg öenr md iel enri ni n e n eç ek ka i ddaür zöenne mv elri molednui nğ uvneu ggeölse t c e e r ğ m i ö e n k ­ toelmdira.y2a0ca10k.yTıleımkrkizi den tamamen çıkılacak bir yıl nli davranmaya devam etmek g erektiğine inanıyoruz . Bu ek on ominin ne kadar i syei l y öbanzedt ial d ieğki yonl eombai nğ li an n tiyı liı voleayaca kk .ö tTüa boi lmk iaksü ı r d e a gidişatı etkileyecektir. Ama tüm bunlara rağmen İ cNi dKdAi ibçüinyü m20e10y ılıyıolılnaarakbaiklatnığımet ızda biz bu y ı l ı , tik. Yurt içindeki paz büyaürtmpaeyyıimheızdı eyeflinyioürruünlerimizle organik olarak z. Aynı büyüme beklentisi yen şındiagirdeacmeğeimvcizutü. lkelerin cir okatkılarıyla yurtdı­ "Uluslararası marka olmanın yolu bulunmalı. Dünya trendine uygun olarak, hem kaliteli hem ucuz ürün üretmemiz gerekiyor. Bu ikisini bir arada yapmak gerçekten zor, ama başarılması gereken bir olgu." 106 Tesisat Dergisi Sayı 170-Şubat 2010 Projeler Yapılan ve devam eden birçok projede bizim ürünlerimiz kullanıldı ve şu an kul/anılıyor. Bunların hepsi de önemli projeler. Yine de günrceekl i rösnee;mTlüi rpk iryoej 'edl eer Pd ee nn dboirr ky aa çAılnı şı vbeerliişr t Mmeerkk egzei , Forum İstanbul AVM, Sabiha Gökçen Havaalanı, Tepe Prime, Ant Hi/1, Trump Towers, Akasya, ORA AVM, Sabancı Üniversitesi, Palmali Hotel bunlardan sadece birkaçı. . . Yurtdışında da farklı ülkelerde farklı projelerde İNKA ürünleri kul/anılmaktadır. Birkaç tane örnek vermek gerekirse; • Al Fateh University Tripoli / Education City Ooha / Katar, • Al Tadamon Twin Towers Triboli/Ubya, • Radisson Hotel/Gürcistan, • Kahire Hava/imanı/Mısır, • Al Massira Hotel/Ubya, • Jummeriah Villages/Oubai, • Silhouette Tower/Katar, • Al Handasa Complex/Katar, • Al Seal Tower/Katar, • Al Reem Tower/Katar, • Movenpick Hotel/Katar, • High Rise Building/Katar, Monaco Towers/ Romanya, • Russe Ma/1/Bulgaristan, • Malldova/Moldova, • Moskow City/Rusya, • Sheremetyevo 3 TerminAL Binası/Rusya, • Swan 0/fice Park/Romanya, • Bakü-Hilton/Azerbaycan, • Han Çadırı/Kazakistan. Sektörde Atılması Gereken Adımlar S Beukatörarüdampüizydae kaliteyi ön p lana çıkarmalıyız. sayı Uzakdoğu'dan gelen kalitesiz mallara terk etmemeliyiz. Uluslararası marka olmanın yolu bulunmalı. Dünya trendine uygun golearreakkiy, ohr.emBukailkitieli hem ucuz ürün ür etm emiz s çekten zor, ama bainşiarbılimr aasr aı gdaer ey kaepnm b a i k r o g lg e u r . Ayrıca ülkemizde üretici açısından maliyetler s büe triekz loi r l aa rşttmı r aı ykotra. , B bu uk odnau dUaz abki zdl eo rği uy öi lneetr eenk al er s İ nüşraekalti Mbaillgzielemnedlierirlimeli. Bu bağlamda T ü r k i y e Sanayicileri Derneği'nin 75 üyesi nden biriyiz. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile Dış Ticaret Müst eşarlığı 'nı n yurtdışındaki tüm faaliyetleri ni derneğimiz kanalıyla yakınen takip ediyoruz. Bu faaliyetler hız kes vam etmeli diye düşünüyoruz. ■ meden de­

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=