Tesisat Dergisi 17. Sayı (Eylül-Ekim 1995)

talebi var. Burada da dışarıdaki GÖTZEN'in satın alma grubundan yararlanacağız. Tesisat Dergisi: GÖTZEN Yapı Market'in hedef kitlesi kimlerdir? İsmet ULA: Hedef kitlemiz nihai tüketici. Belirli bir kesime hitap etmek istemiyoruz. Ustasından tutun da hobi amaçlı iş yapmak isteyen herkese; bu kadın da, çocuk da, yaşlı da olabilir; ulaşmak istiyoruz. Türkiye piyasası bizim için bir deneme oluyor. Çünkü Türk tüketicisinin ne istediğini tam olarak bilmiyorduk. Market açıldıktan sonra istekler ortaya çıktı, yeni ürünler bulundu. Almanya ile temaslar sıklaştı. Tesisat De gisi: Mark r e tin alan ol rak biiyii a k ­ liiğii nedir, ııe tür ürünler bulunuyor? İsmet ULA: Marketlerimiz 4000m2'den başlar. Almanya'daki en büyük market 13.000m2'dir. Türkiye'de 4 ile 6 bin m2 arası mağazalar açmayı düşünüyoruz. Çünkü 6000m2'den büyük bir mağazayı Türkiye'deki çeşitlerle doldurmak mümkün değil. Merter'deki mağazamızda sıhhi tesisat malzemeleri, ahşap, elektronik eşyalar, el aletleri, fayans, halı, oto aksesuarı mevcut. Tesisat Dergisi: GÖTZEN Yapı Market'in ileriye dö'niik politikaları neler? İsmet ULA: Politikamız gittiğimiz ülkelerde kısa sürede yayılmak. Çünkü bir mağazadan kar beklememiz olanaksız. Aslında ister bir mağazamız, ister yüz mağazamız olsun, yapmamız gereken masraflar vardır. Fakat yüz mağazamız olursa bu masraflar azalıyor. Bu nedenle 2000 yılına kadar Türkiye'de 20'ye yakın mağaza açmayı planlıyoruz. İkinci mağazamızı Kasım ayı sonlarında Ümraniye'de açacağız. 1996 yılı içinde iki mağaza daha açılacak. Merter'deki mağazada Tekfen ile %50 ortaklığımız var. TEKFEN, burayı İstanbul Belediyesi'nden 20 yıllığına kiraladı. Biz kiracıyız. İkinci mağazamız ise %100 GÖTZEN'e ait olacak. Tesisat Dergisi: Mağazayı giinde ortalama kaç m ı eri geziyor, k ü a J ç personel ile hizmet 11eriyorsunıız? ismet ULA: Günde ortalama 1000 müşterimiz mağazaya geliyor. Biz bu rakamı 1500'e çıkarmayı dô·nemlerde diğer grııplarla da tüketicinin hizmetinde olacak mısınız? İ s m e t r:::: u .. L A � GOIZENin Almanya'da . g ı d a , parfümeri , yapı, spor ,..., -i mağazaları ." var. Ancak -« biz Türkiye'de sadece yapı marketçiliğinde kalmak istiyoruz. Çünkü örneğin gıda sektöründeki mevcut süpermarketler zaten Türkiye'de bir pazara sahip bulunuyor. Biz özellikle uzman olduğumuz bir konu üzerinde yayılmak istiyoruz. İstanbul'da 7-8 civarında mağaza açmayı düşünüyoruz. Bunun yanında Ankara, İzmir, Bursa, Adana ve Mersin'den de teklifler geliyor. Tesisat Dergisi: GÖTZEN'iıı Avrupa' daki marketleriyle, T ye'deki marketi arasında miffer i ilirek ri i n satın alma giicü açısından ne gibi fark var? hedefliyoruz. Şu anda Merrer'de 92, İsmet ULA: Kişi başına alışverişe merkezde 17 eleman çalışıyor. baktığımızda Almanya srandarcını =-eoc:---:ı::ı yakalamış durumdayız. Ancak ----- Mağazların çoğalmasıyla b� sayı yükselecek. Tesisat Dergisi: GÖTZEN Tirkiye'de fU anda sadece yapı-market grubunda faaliyet gösteriyor. İleriki TESiSAT DERGiSi SAYI 17 mağazaya gelen müşteri sayısını günde ortalama 1500 kişiye çıkarmaya çalışıyoruz. Bu da müşteriye çeşitli ve kaliteli ürünleri sunmakla mümkün. GÖTZEN'in Yunanistan ve Çek Cumhuriyetleri'nde de mağazaları var. Çek Cumhuriyetleri 'yle Türkiye'deki müşterilerin satın alma gücü aşağı yukarı aynı. Zaten bundan duyduğumuz memnuniyet bizi pazara yöneltti. Tesisat Dergisi: Verdiğiniz bilgiler için tefekkür ederiz.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=