Tesisat Dergisi 17. Sayı (Eylül-Ekim 1995)

Şekil 12. Bacanın Çatı Üzerindeki Durumu Çok 9'Jlmli kiremit kaplı çatılwdıı baca ağlı mahyayı geçmelidir. Mahyadan ullktekl bac• •�•ılerı (ıadı,c;:e kiremit kaph çatılarda). öknuellmanliıdlmira. lıBduır. nedenle şamoc sıva To lemk na idkı kvçeay, a bma icma na rı in bbi ri nzao r du nı şl ıunl ud ka oa çl mı s ıanmd aans ıö, nıesmı l ki daiyr .b Bı naıcna böinnlae ndmı ş ıensai y ya e p r l ı e l m ş c a i r l i ı l d e ı c r e . k B s i e r d m e n u t f l a a z k la a k i a z z o a l n a s o y l o a n n o y si l ö s s n a t e e , t m f m ar l e k e l r l i ı k d c e g ip , e r t h e e k ğ e i r i d ik i k r i a . Z kza a o z n r a u a n n l a b u y i l r n u ı k b b b a a i c c le a a sBisatceamlainreınbağlanmamalıdır. yapımında, yön değiştirmelere izin verilmemelidir. Yön değiştirmelerde yarayla en az 60° açı oe dl ai cl ma ke l işdeikr .i l dBea c ya laapr ı, l mk oams ı nş ua ydüi kk ks eakt bb ui n ba li anraılna redtakni sei nndaezn 6kmu rettarreı lumz aa kk l ıi kç it na db iukl uk na mt ae ldı di lımr . eBs ai c aglearreı nk eynap bı l imr ads ıinğdear hk auns aul sl at raı nbı na c at eyma i zbl ai ğği ldai nr . t ıBl ıu daumma çalna ykaollaı yt ı ma çlııl ı pg ke ar pe kanl ia b islae ny,ı dsaı z dkı rampaazk, B vb e u a r c l m u a n n e m m ın a e ü s l i ı s d i t ç ı ü r in . y paağs ml a numr as zu çl ae rl iı kn tı ne n zyaarda ar k şb a o a p r k k uı a n r md d a a a n lı a d y ır n g . ı B e an a c m l a e y a ş a ç m l s a a e ç u y y a r d g o a u z b l e a e t n c i o a nb d il i a i l r n e . Ak anpcaatkm abmua s kı naap adği kı nk a bt aec da i l kmeeslii tdi inr i. Duman çıkışı için en az baca kesici Min.0.8m. Çok �! mll kiremit kaplı oı�ayıw, çııtılardl baca agzı mahyayı en az 80 cm geçm.Jld4r. Az e(ılmU çatılarda baca •Ozı. kadar alan bırakılmalıdır. Y d ui rnuem l ba raı c da laa röınne mçlai dt ıi r . üŞze ekri li n1d2e' dkei bmaicnai nrınnu mç altaı rüı zveerriinl md eikş ti i rk. o n u m l a r ı ve 4. BACA HESABI bDaocğaa ly çüekks ieşkl il i bğ ai cva el a rnı en c hbeascaa b kı , egsei cr ienki lni bBealciarleynümk seeski ldi ğe ri nieske tdi ru. m a n kanalının abraacsaı ynad ba ak ği lma neds aı ğfeı dn oi rk. r Ta ial be abnadc aa nş akpaknaas ıl hbeasğalbaangtıisrımnaez.kadar olan yükseklik Me s ko di e rkna kz aa znal an lraar dga öbraec a yg aa zkı lsaı şc ıakk l ı%k l a7 r5ı ok ar az annı lnadr daa ) , (böazcae ldl ei kb il lee r i yi soe ğ%u ş3m5 -a5 l0ı oi çrianndıenkdiaC aOz,aol mr a ınşltaı rr ı. aDr tummı şa, ns u gbauzhl aa rr ıı Ay oyğr uı cşam fa a rskı -c l ı a k y l a ı k k l ı a t l r a ı r , y ü k k az s e a l n m la i r ş t v i r e . bb ruüglüö nr l ke ru ol lrarna ıyl aa nç ımk omdıeş rt nı r k. Da zoalnalyaırsiı çyil na byearcearshizedsairb.ında basit amprik ifadeler DkaIzNan4la7r0ın5 standardında modern baca hesabında kg ue llilşamn ıilşa bb ii lreycöe nkt es mo n vdeerri lemc ee kdteet da yi rl. ı Bvue bs taacnad as irsdtae mg öi nrde ,e kk ia zbaans-ıbnaç ğkl aa ny tı pı lka ar ın avleı ısı kayıpları hesaplanmakta ve bu TESiSAT DERGiSi SAYI 17 dy eutreurml i odlau po or tlamy aa dçı ğı kı na an bda okğı laml açkerka idş ıirn. Çd aöyz aünmm adke rnae m ea n-myaa nyı ül mk lae ryi ö nd tı eş ımn di nae, a d n ü a şü li k z yüklerdeki sisremin durumu edilmektedir. Hesabı bb aa cs ai t l ehşet si ramb ıe ky üö znetreem, ai nş adğeı d ba avceardi lae c eı skı kh aa yl ı dp il ka rkı a ti he ma al ıln me dı işltmı r i. ş Hvee s ai zpo cseardme cael basınç kayıplarına dayanmaktadır. Y b u a l p u ı n l a a c n a k b a h c e a s a k p e s y i c ö i n D t e I m N i n 4 e 7 g 0 ö 5 r ' e e k uıs e y ıl s g iu o t l n s a e d r ç u a il k r i . r B ç se e u , k d k m ü e e s ş i m ü e k c e e y n t ü e d k h a l l h e ik r a d e b s e ü i b y v a ü a c k a r d n bı ı i r n r . Ayrıca büyük baca kesitlerinde 2 mis t mç e ık r e s a r t b r e ü i b l z i e g r s . a i B n r u d b l e a u k s n ı i n a h c n ı a z k t e e d s p i e e m ğ ce e e n r i o d n l a i a n h y a ı a k o lt r ü ı t n ç a ü d y k a a kb ai ry ıkpel as irrı ks eaçrişlıml a ensaimhaayl ai ncda ğe ı ni sdea nb absaı nc ça gç ei rkiişş li enrddeez osrel su kvl ae r , söazreslılni kt ıl e hi lakl dl eervi r eiyl ee karşı laşı labi l i r . 4. 1. BASİTLEŞTİRİLMİŞ DiN 4705'E GÖRE BACA HESABI Baca hesabında kullanılan denklem PH =Pwı + PA + PE + PO şPeklindedir. Burada, H = Baca çekişi (Pa veya mmSS) P wı = Kazandaki basınç kaybı (Pa veya m P mSS) A = Bağlantı kanalındaki basınç kaybı ( P mmSS) E = Bacadaki basınç kaybı (Pa veya m P mSS) O = Hava teminindeki basınç kaybı (oPlaaravkeyvaermilrmnSişSti)r. Bu denklem bacadaki db oa ğs aı nl çç e kd iüş işnü, ms öl ze r ki no en u seuş i ot l aobliml e caeskı gerektiğini ifade ermektedir. 4. 1. 1 . Dmıuın Gazı Miktarının Belirleımıesi d gH u e e r m s e a k a bi n a r . g b F a a a z ş ı r l a k m y lı a ib k y i t l a a m k r ı e ı t n k la ı nr i ç b i i n ç e i l n i ö r n l d e c n u e m m lik e a s l n e i miktarı yaklaşık olarak, m = k Q / 1000 (kg/sn)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=