Kullanılacak bitümlü örtünün üst yol yapısından kendisine intikal edecek olan fren ve demaraj kuvvetlerinden gelen yatay yüklere dayanıklı olması, altında üstünde yer alan katmanlarla ıyı aderans sağlaması zorunludur. Dokunmamış sürekl i elyaflardan (spunbond non wowen) mamul polyester keçe taşıyıcılı bitümlü örtüler ise bu istekleri karşılamaktadır. Avrupa ülkelerinde kullanılan polemir bitümün cinsine göre iki ayrı yöntem uygulanmaktadır. * Güney Avrupa ülkelerinde plastomerik APP esaslı polimer bitümlü örtüler üretilmektedir. (Yumuşama noktası mın. + l 40°C) Bu tür örtüler üzerine kaplanacak, l 50°C-l 60°C sıcaklığında aşınma tabakası finişlerle direkt olarak örtü üstüne uygulanırlar. * Kuzey Avrupa ülkelerinde ise elastomerik SBS esaslı polimer bitümlü örtüler üretildiğinden (yumuşama noktası + l 25°C) üzerine kaplanacak aşınma tabakasından önce araya 3-5 cm arasında bir mastik asfalt kaplaması uygulanır. Türkiye'de plastomerik polimer bitümlü (APP li) örtülerin üretilmesi nedeni ile birinci olarak anlatılan yöntem uygulanmakta ve yalıtım örtüsü üstüne doğrudan 6 cm kalınlıkta aşınma tabakası uygulanmaktadır. Bitüm esaslı su yalıtım örtüleri üretimi yapmakta olan Türkiye'nin önde gelen kuruluşu BTM Bitümlü Su Yalıtım Malzemeleri San. ve Tic. AŞ. ürün paletinde, bu tür yalıtım uygulamaları için olarak üretilen 4mm. kalınlıkta, yüksek çekme mukavemetine sahip (l 000 N/5cm) viyadük tipi yalıtım örtülerini uzun yıllardır bulundurmaktadır. Bugüne kadar Tarsus-AdanaGazi a nte p , İzmir-Aydın, İstanbul-Şile otoyollarında, Ankara Çevre yolları köprü islahlarında, İstanbul Raylı Taşımacılık 2 . Etap viyadüklerinde yaklaşık olarak 300.000m2 civarında kullanılmıştır.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=