Tesisat Dergisi 17. Sayı (Eylül-Ekim 1995)

(a) Zt ainke- zc ai kkl ehra r e yküe tz eeydleenr e halva amdi noel ar y ıaskı yı şl aa nVaazna rda enr Wç o ka adl sa hkau vf va zeltal eçrai r dp oml aa ykıtsaı yvl ae bn eudnel na lrea c üyrabpüılşaı nps l ık ba il rmaakkı şt addüı zr e. n Be ğui sbauğllua ny aann cbi ni sr t eynü zt aevyadneı , oal aynn ıb ikr iordl ialdi ka ob rual nu ınnaan s ba hi ri po dl aa my ai nnearz aarka ınş çdoükz ednaehğai foal mz laak t amdiı rk. rYo oapr gılaann ibzimr dae nbe yi rdiekamy ni şı k c ü i r r l b i ü l i l k a n s o l r ı a n a ı n k d ı ş a k i ö n ü l a n m e i n k e o r na v n e ml a imk ri onoerrg a nai zkmı şat aü r e tkma be ak a pylaapr ıınşdaan, m (k i o k n ro ta or m g i a n n a iz s m yo a n la ) r ile sıfır kirlilik ölçülürken, (b) ö hcü l i ç ç r ü b l o m ü l l m ü a ş n a tü z s s r lı a . B u a a r k m a ı d ş e a t li a a y m a % t e li 6 m y 4 a a r hsa v a l n e a er l ı 2 e n r 0 d ın 0 e üs azpe trai nndme ı lşat mı r . i nŞ ee rk ai lk2ı ş' doel mc üarsbı üglearneskl ıt i( ğa )i şi leeml aamt i ki noelra r( ba k) bgiör sotde raidl amhi aş tviar . d a ğ ı l ı m ı 2- TÜRBÜLANSLI ODALARDA HAVA DAĞILIMI Gc üer bnüella n sollı ar er ma ki z oldaamlari dnae fri l t roel me dai lymainş sr iesmt e imz i nhdaevna o tdaavyaan dg iarke ri e kb, i rd ömş eemn ef ye ez ymaeknıfne z i ndduevna ro düa yzıe rtienrdk e ke di e rd. öKnlüa sş a1r0a.s0ın0d0a- 1k0u0l.l0a n0 ı0l a n(Mb u5 .c5i p - s iMs t e m6 .l5e r) Şekil 2 Akış Şekline Göre Hava Dağılımı Bes I eme havas ı ev ı � ıı �) -! (()rJ)� (a) OOnUş Hevası Menfezi (b) OOnUş Heves ı "nUş Havası Plenumu TESiSAT DERGiSi SAYI 17 Şekil 1 Bir Engel Etrafında Laminer (a) ve Türbülanslı (b) Akışta Akış Çizgileri hbai rv aknaıçn dv ee rğiilşi şi kv ec itpotpel aonlıaş bş ei lki rl.i nAe ngcöarke g Lh a e e p m ti s i r i n n d e d i r ğ e h ia a v k m a ı ş a a ı k n hı sm u l ı a r n m l d a a i r n h e a m r v ea o n v lm ı c n u a e t s t t ı r n u a ı f r n a . g dak ö a ı ğ t m ü ıt r d m d a ü a e d ğ tr a ü a n f a t a b d n i a r e ğ cı s l i ü ı k r p l . e ü H r r , a g v e c a ü g h rb ı i z b ü l i a l ar a ı n n l s ı ı l p n ı d b i a r l e u ş y e g r u e n k d o a l m h a a s b ı ü h y a ü l k i n d t a e n e b c u i n k l l a e r r oo ll uuşrt. u rBuur venoeddaennılne k ibr ul e n tmi pe s iondeanl eadr de na a t ü za r l b tı ü lm l a a n s s ı ı i n ç i n m t ü e m db k ir ü l n er o al l ı d n u m ğ a u lı n v c a e yo ödna dü an ek da ri şkı dy aönn dkeakr şi ıhyıaz lyaarnı ni hOa. v1 5a - 0g .i 4r i5ş mka/lsmanas(ıtnearçciahleışnılı0r..25 m/san) arasında Çok düşük hızlarda y yta e ü r n k le e s ş c e m i k k e l l h e er r ı i z i n l s a ö r z ç d ö k a k o ne is u r e e s uk t oa l o n a d e ca a c ğ i k ı i l g ç e i i r b n i i n e , çbaürypüı şma realke r ibsi röbz i rkloe nr iunseu dy aupr .ı ş m a l a r ı ve Şg ee kr çi el k3l' edşet i tr ai lveannHdEi fPüAz öf ri lüt rke un li lna nd ıi lfaürzaekr giçöinr de e (iak)i veyt iapkant üalrdbaü(l6a)n sollımaosıdnaa gh aövr üa sl ımd eökş etme deiyr .e Hy aekr ıinkdi uo vdaardüazdear idnödne ük şi mŞ eekni fl e4z'lde er dies ne oa sdma yaı tt ae vr ka neırnmheakvt ae dvierr. i ş md oennafteızl dl eı rği ı vi ke i as iysdt eı nml a gt mö raü l pmaenke tl ie diilre. mB iür isst iankdi le f i lht ar ev ak a kb ai nnlae lrlianrel ab agğel at ni rmi l ae rketka (a), diğerinde ise kanal yerine asma

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=