Tesisat Dergisi 162. Sayı (Haziran 2009)

V) V) o o 1 :: - :) >C., o V) • Frekans Sürücülü (lnvertörlü) Merkezi Soğuk Depo Sistemleri Nuriye GÜMRÜKÇÜLER * Os or tğauvk edbeüpyoü pk aözl çaerkı nl iı ny a%t ı r 9ı m0l'aı rbdi raehbi li rü bl kaeğmı mi zsdıez sk pa lri şt ıyl aa ndma amk toandoı rb. l oBki roel ab irra bk aüğr eı mt isl eı zn cü inhi taezllearr ii ll ee tbei rs i sd eepdoi nl eunn sdoiğğuetrml e ar i ns di setne mb al eğr ıi mbsi rı zt eosl ai srtaek hveer ç sm a a a r l f ı k ş iy s a a i b m t i ı l u m v m e e s y k i ü n u k i r t u e s l u a ih m ğ t l i ay m m ac a a ı k li k y t a a e r t d ş i ı r ı y l . a ü y A k a s n c e c a k a k k i ş ş e l e e k n ti e m ld r e j e i maliyeti ve işletme zorluğu söz konusudur. kvoannuassuı ndı nu r .( eBxup adnusri uo mn ,v açlefvi nr)i mbdue kai n gi ednel ğe şi şmi ke lmi kal esrı en acneevdaepn voel mr maektak avbei lbi yuehtai nril na ş tsı ırnı cı rıl ı ( ekvaal ­ pı soı r ıastı ödr e) ğü inşitti er il ce irsi ni ni ni n () i çv eorritma ml i l idğai kn ii skiösttüe my öenad iet ebtukzi ll ae nmmeak tyead ibr .a Sğ ol ı nvueçrtiam il çi l i kü nkiat eydbeı , bi çu zsl ıacnamk laı k, df aezğai şei md i ll ee rni , üer nüenrdj ei ssaı cr fai yk al ı kt ı nvdea n ae rmt ı şd, e ğmi uş hi ma i , ürün kaybı gibi olumsuz sonuçlar ortaya çık- Sk oo ğn uu tsmu dautr.e sMi sulhear fi nadzea seüdri el eknl i üdri ün na ms üi kr eykül ik osl aö z- m a k t a d ı r. rbaakğ ldı oollaarr, abkogşüanl ı ri, çmi n idket avr eı aazyal al ırr,a agr töar er vh ee mb udnı aş hğ ai şvi ma lseırci na ek l ı bğaı nğal ı boal ağ rl ı aokl asroağkuht emma di het i üy raücnı ds eü ­ rekli değişkenlik arz etmektedir. sDiesğt ei şmk el enr yoünk- oifhft içyaalcı şı nmı ak ayraşpı l aa rml aark vieç i nk obmi rperbei r f sa iy ö rı a r zl t a e ı r o a in r r a t h a n e r ı r ; d b a b i r u a n drt e u a v n r r l a vey e b e a iry g l r i i k r ıc i t ş a e - ç i s s ık t is e ış t n ı e e m il n e i n i e ç n ö se m ıc rj a r i ü k s l a ı v k r e ­ larda homojenlik ve hassasiyet de sağlanamaz. y M2 ü e v k r e , k y i e h a z t i i d y a a s h c o a ı ğ u k f t a a m d z e a la m s e s o i l s i ğ t ç u e a t m m lış l a e m r k i a n o d m s e a p ğr i e l s a s e m ö r a d ü k i n k ü a u z m l e la r i e k nmı laakr sa ikmsuamğ l a4n ıkr a. dİ keimkeol imkparpeassöirtleü kboi rn tsroi sl tl üe mç ai l e lkı şamd eam, 3e l ikkoampparsei st eö rkl üo nbtirrosl li üs tçeaml ı şi lme ad es aeğn l faanzı rl .a 6 Her iki sistemde de soğutma çevriminde gaz Mn i ne r kkeazdi e ms oeğsui zt moar aünnsiatle lçearliınşimn ak oyma ppmr easlöarrl eı nrıin ss aı nğçl laanrmı n aı ns ı s itl ae bsi l o ğh au tl emga eçl me versi imsi na dğel a ngma za kbtaa , go el mn laedşamn ee nv ay nü ak ss eı k avnei r i mb al i sl i kı n çi l e dgeağzi şai kk ıl şi kı l evrei gb eu nz ll eaşnmmeasvi e sd eafğrloasntm(abkutzal a, n mbauyh ıaçr löazşmt ı er ı)c ıidha tiyacı en aza inmektedir. y %İn a v e d 2r a 0 t ö '1 p e r a l r ü k e e m t v e a t r r ip a k i e n s zi e o ğn s e o u ğ r k j u i o k t d a a d s e a s p r is r o u t f e s u m i s l s t e e a r ğ m in la i e , r . g s öp İn r li e ­ t ve ekrotnöor lmü i smi nei nr kyeazni ı ssiısr at ebmi r dci iğhearz löanreı nm l ii şöl ezteml l ie ğr üi ndüen, ski as pt ea ms i tdees bi nui l u%n a2n0 sdo ağ hu tamaar tkı roamb pi l rme es sö i , s sk ai a s p y t a ı e la s m i r t a i e n ç k s ı o k ık n a t r s r a ı o k b l i d ( lm k e a v e d r s e e i y d m e ir e . g ) D i s r i i a ğ p y e ç ı r s ı k b ın m i ı r a d ö a s z ı e n s l ı l o i ö k n n s d l u e e z, yd ei rae kk ı smi sl at re mç ei nk me ne fs ai nzel a nheadseanr go öl ar nd ü "ğdüe vmee cr ai dj " Grafik 1. Kapasite (dört kompresöre kadar). "i:CI(li{!u(w:mıırıı;(1;. .., ı===:::::;:=====;;;ı •• ı:.-==�----:�­ •, 1===ı���::::::::;;== •ıJ5-J.�:::;;==== .,,ı:ı=!::::======== • Grafik 2. Çalışma aralığı. i Grafik 3. Multi-step ve tekli kompresör kontrolünde yüksek buharlaşma sıcaklığı - yüksekCOP faktörü gn eı nçdi al m ekkotme ,p br eösyöl er llei krlien eönme rüj ir ltearsi nair raurftuı rnmu na kytaa , t öa e n r d ı l z e i a r m . y e a " k D p em iç m i a n e i r i h n a t v j im " e d r a a tö l n le r ü r n i k n ai y y da n e n a ı e k s n la ı r a n a z a a k n o i m n k d p ai r y r e m ıp s e l ö a k r r ­ı lerde "kapasite kontrol" ve "soft start" uygu- basınçlarında ani ve önemli iniş çıkışlar söz (motor kalkış aşırı akımı) akımlarının önüne laması da yapılmaktadır. 7 4 Tesisat Dergisi Sayı 162 - Haziran 2009

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=