Tesisat Dergisi 162. Sayı (Haziran 2009)

o o MAKALE Kapalı Otoparklarda Kanalsız Havalandırma Sistem Tasarımı ve Kriterleri Bu yazıda, otoparklarda havalandırma ve duman egzostu konusunda yenilikler, atık gaz ve sıcaklığın insan vücuduna etkileri, tünel havalandırması temel bilgilerinin otoparklara uygulanması, duman geri akışının önlenmesi, kullanımı halindeki enerji tasarrufu anlatılmaktadır. 1. Giriş Dn ıü ngye ar edkas i on lidmuiğnui kgai br şi ı lüal mk eamk i züdzee r de eç opka rska ay ıl daa Gk aepl i aş leı nvpea zçaorka kd aa thl ıa oetkoopnaormk l iakr çyöazpüıml ml earki nt asduı r . t Vn e u e d n lm i t r i . a l a B s t u ı i o a y n r aa S z ş y ıd t sı a t r e , m m H a ol f a l i l r r a ı m n a da r s a C ı l n o ık ı n n s d ız ( it H i s oC ü n P r i S n d g ) ü r ü P ü l a k lm r e k m e in k i g z ­ için yeni sayılabilecek sistemi açıklanacaktır. Hç öazvüaml a nydöı rnmt eam ik, aj en ta l eı tgkei l ir etkatni rl ma re yi leen h bauv ayl aenn i de ıtrkmi l ear i noel agr öarke ii mf apdue l s evdei /l mv eeykat ei dn idr ü. kJsei ty otna fnal anr , ları olarak adlandırılmaktadır. Otopark içinde gi çüi nv,eengl iz, ohsatvhaalva an ds ıı nr ıılnmvı şe ybai rg oerr teakmt i ğoi nl udşetyuar mn gaı nk dl aurmi l ea nt ıonpı nl a tnamv aa snı byoeyr ui nnec, ak ya en ral el şo tl mi r i al md ai şn kt aa nnal al r yyaörndl eımn dı i irliel meegszioesst afsa nallaı nr ımn ıınştyıre. raldığı şaftlara • • +- • --+ Şekil 1. 46 Tesisat Dergisi Sayı 162 - Haziran 2009 Hl aCnPı mS ,ı ittemmee el i tnkei l id (ai ymapnual ns /o tj oe pt )a rfka nhl aa rvı na ıl an nkduı rl ­ m"J eat sFi as nt e" mt lae nr iı nmdı e dgae tHi rCdPi ğSi tyaernai lfi kı nl ed ral ne yt aa pn ıı lnaı rn. go el dl ui şğtui r mgei b ia; r ai tşmt eı r meat kl ai lri ı (si mo npuucl su)n dyae,r i naeş,a ğ"ıidna dh aü kr eski yeot snilzu " h a( hvıaz yl aı üh fal reenkeent l eh na dviar mheuszi )m eosl ai nr iank, ihfaavd ae l ae nd di l eı rcı lemk at isr .ı Buuy gçuelşaimt haal avraı nl adnadeı rl md ea ,etdüi lneenl bmilugşitubri.rikimi sonrasında uygulamaya konulv Tfa a ü c l n a i e a n l la d ur ır y ı m g s u a o l a n y m r ö a a n sl t ı a n e r d m ı a n l d ea g r ie n t r r in e a , k f l ik i y a ah ş a k a ı v ş n a ın a la a n n d d y ı ik r a m n h ga a ı y n ­ ı ps aa ğr al al eml ahdaı ğv ıa ltaensdpı irtmead iml me itşo dvuen at r ga fei çk i şa ky ıaş pı nı la mş ı nı şat ı pr. aGr aül ne ül hmaüvzadlea ntdüı mr ı l mt üanket al l eorlidnu tğrua fgi kö raükl eı ­ cektir (Şekil 1). - • o • • +- • --+ 2. Hedefler Oğuz AYDOĞDU YEınl dsı zt i tÜünsi vüe r s1 i9t e8s6i 1m9 8e3z uvneuFdeunr .B i Hl i ma ll ee rni Aç al al ı rşkmo aCk taar dr ıi re. rT SMaMn Oa yvi evTeT MTDi cüayree st i dAi r. ş. ' d e •• AOttıokpagrakzhl aarvı na l aynodğıurnml uağsuı , n u n k a b u l e d i l e n • gs Eg ı ı n n z ı or dl s a u t m r g ın a a a n z ı l l t n aı ı r n n ı d n u a ı z v t a e u k t g l u a e l ş m r t e ı a r k ı s l l i m ı, o aldsuıdğıur.nda yan- 3. Tasarım o pK l a a a r p r k a a kl e ı t o o t t r iğ t o a i p la a 16 r m k l a m ar 8 d u a z m d u e a n t l u r t e ü k n l t ik a e l g b ç e ö ö n l z ü i ü ş m m liğ le ü e m n 3 e e l b a e e r r n a y z c a e ın ­ r pılmaktadır. Şekil 2 ve Şekil 3 ymüekkl üt ekdl ei rr. i Fvae nhl aa rv oa tl ao np da rı rkmt aa vv ae nr il mai r l l e ı i n l ia ğ b iö a g l r ü ö a m s ç t l e a b r r ü i ı l n 1 Şekil 2. Şekil 3.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=