Tesisat Dergisi 162. Sayı (Haziran 2009)

SEKTÖREL ETKİNLİKLER Samsung VRF Akademi Toplantısı Yapıldı Samsung Electronics ve Teknoklima Ltd. işbirliği ile ortak organize edilen Samsung VRF AD ke ad deemmai n HHaozti er al 'nd ea, y ı3 e Hğ iat izmi r at on p l2a0n 0t ı9s ı ,t aİ sr ti ha innbduel yapıldı. Toplantıya tasarım ve proje firmaları özel olarak davet edildi. Katılımcı firmalara Samsung DVM Pro 2010 Versiyonu VRF dizayn programı ile Cadian CAD programları lisanlı versiyonları ücretsiz olarak dağıtıldı. Toplantıda bir konuşma yapan Samsung Merkezi Klima Sistemleri Ürün Müdürü JW Kim, globalleşen dünyada Samsung Electronics'in gelişimlerinden ve genel olarak Türkiye pazarındaki faaliyetleri ve merkezi VRF klima sistemlerine verdikleri önemden bahsetti. Toplatıda; Satış Sonrası Hizmetler Md. Murat Doğaroğlu tarafından "Samsung DVM 111. Nesil Samsung Yelken Günleri Samsung'un bir diğer 2009 yılı programı ise, "SamsungYelken Günleri". Düzenli olarak HaziranEkim döneminde her ayın birinci ve üçüncü cumartesi günleri Marmara denizinde Samsung sponsorluğundaki yelkenli tekne ile HVAC sektöründe faaliyet gösteren katılımcılar ve Samsung dostları bir araya geliyor. Samsung VRF Akademi katılanları yelken programının da otomatik katılımcıları olabiliyor. SamsungVRF- DVM Klima Sistemleri ve Teknoklima Ltd. işbirliği ile ortak organize Digital Buhar Enjeksiyonlu VRF Klima Sistemleri Tanıtımı" ve Satış Md. Özkan Sarıozkan tarafından "KSı yaams lsaumn ga sDıi"g ibt aa lş Kl ı kl ilmı as uSni sutme ml alreyr ia- lpnıvl deır t. e r S i s t e m l e r Samsung DVM Pro 2010 CAD versiyonu dizayn program tanıtım ve eğitimi ise Projelendirme Grup Md. Metin Baydere tarafından verildi. Toplantı sonrası açıklama yapan Teknoklima Ltd. Genel Müdürü Uğur Darcan şunları söyledi; "Samsung VRF Akademi programının amacı, VRF sistemlerinin yaygınlaşmasında etkin rol oynayan sırası ile proje-dizayn firmaları, müşavir firmalar, uygulayıcı-müteahhit firmalar, HVAC sektör çalışanları ile son olarak tesisat sektöründen çalışmak isteyen yükseklisans öğrenci gruplarına dönük ağırlıklı birtanıtım programı yapmak, SamsungVRF ürün grupları hakkında detaylı bilgi vermek, alternatif teknolojiler ve rakip ürünleri konusunda bilgilendirme yapmak ve özel olarak bu edilen Samsung Yelken Günleri programının ilki 20 Haziran 2009 tarihinde gerçekleştirildi. İlk programın konukları tesisat sektörünün önde gelentasarımcıları oldu. İlk geziye, Baycan Sunaç (Genel Mühendislik), Kani Korkmaz (Detay Mühendislik), İhsan Akçay (Akçay Mühendislik), Ömer Köseli (Öcen Mühendislik ) ve CevatTannöver (Tanrıöver Mühendislik) programa katıldı. Gezinin kaptanlığını ise Teknoklima Ltd. Genel Müdürü Ugur Darcan yaptı. Darcan, Samsung Yelken Günleri programının tüm sezon boyunca devam edeceğini, amaç için Samsungtarafından hazırlanmış Orginal CadianCad versiyonu dizayn programından ücretsiz bir lisanslı kopyanın katılımcıları verilmesidir. Dağıtımı yapılan program, AutoCAD altı dizayn özelliklerine sahip benzer rakip programları arasında bir ilk ve tek uygulamadır." Her ayın ilk çarşamba günü gerçekleştirilecek olan bu toplantılara katılım, ücretsiz olup, damla@teknoklima.net adresine yapılacak başvurular aracılığı ile rezervasyon yapılabiliyor. katılımın tüm tesisat ve yelken dostlarına açık olduğunu ve rezervasyon için damla@teknoklima. net adresinden Halkla ilişkiler Md. Damla Altan ile temas kurulabileceğini belirtti. - - - - - - - ------- * *- -¼-------­ Termo Teknik Türkiye'deki Pazar Payını Yüzde 70 Artırmayı Hedefliyor 122 milyon dolar cirosu ile Avrupa'nın önde gelen radyatör üreticilerinden Termo Teknik, 2005, 2006, 2007 yıllarında üst üste elde etliği ihracat birinciliğinin ardından yönünü Türkiye pazarına çevirdi. Üretiminin yüzde 85'ini ihraç eden Termo Teknik, 2009 yılı itibariyle Türkiye pazarındaki etkinliğini artırmayı ve iç piyasadaki pazar payını 2015 yılı itibariyle yüzde 70 artırmayı hedeflediğini açıkladı. 2008 yılında Termo Teknik'in yüzde 100 hissesini satın alan ideal Stelrad Group (ISG) CEO'su Trevor Harvey ve Termo Teknik Genel Müdürü Cem Nazif Yalçın'ın katılımıyla 3 Haziran 2009 tarihinde Çırağan Sarayı'nda bir basın toplantısı düzenlendi. Toplantıda Harvey ve Yalçın, Termo Teknik'in Türkiye ve Avrupa pazarına yönelik hedeflerini paylaştı. Termo Teknik'i Türkiye'nin seçkin kombi markası olarak konumlamayı hedeflediklerini belirten Termo Teknik Genel Müdürü Cem Nazif Yalçın, "Çorlu'daki 100.000 metrekareliktesislerimizde 480 çalışanımızla yılda ortalama 4.500.000 adet radyatör ve 30.000 adetkombi üretebiliyoruz. Toplam satışlarımızın yüzde 85'ini dış piyasalar oluşturuyor. İngiltere, Hollanda, Almanya, Fransa, Ukrayna, Macaristan ve Polonya'nın aralarında bulunduğu 40'ın üzerinde ülkeye ihracatyapıyoruz.Yüzde 7 olan Avrupa'daki pazar payımızı 2015 itibariyle yüzde lO'a ulaştırmayı planlıyoruz. 2009 yılı itibariyle Türkiye pazarındaki etkinliğimizi daha da artıracağız. İç pazardaki payımızı 2015 yılına kadar yüzde 70 artırmayı hedefliyoruz. Ayrıca yenilenebilir enerji platformunda çalışan ürünler üzerine AR-GE faaliyetlerimiz var. Özellikle güneş ve jeotermal enerji alanında çalışıyoruz" dedi. Türkiye'nin hızlı gelişen, dinamik ve teknolojiye açık bir pazar olduğunu belirten ISG CEO'su Trevor Harvey ise, "70 milyon nüfusu ve güçlü ekonomik büyüme bekleno tl'lknk TCreemv oNr aHzai rfvYeayl çi ıdne aTel rSmt eol rTaedk nGi rkoGu pe n(eI Sl GM) üCdEü Or ü' s u ve !ileriyleTürkiye, dünyadaki en önemli kilit pazarlardan biri. Aynca Türkiye, üretim açısından çok rekabetçi ve Avrupa pazarlarına hızlı servis verebilmek için iyi bir coğrafi pozisyona sahip. Türkiye'yeolangüvenimiz nedeniyle 1999 yılında yüzde 85, 2008 yılında ise kalan hisseleri alarak şirketin yüzde 100 sahibi olduk. Grup içerisinde en çok üretim yapan ve en hızlı büyüyen Termo Teknik'in üstün üretim kabiliyeti, esnekliği ve maliyet avantajları ISG'nin gelişim planlarında çok önemli bir yertutuyor" dedi. Tesisat Dergisi Sayı 162 - Haziran 2009 157

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=