GÖRÜNÜM kullanılan doğalgaz cihazlarında baca gazı sensörü kullanı lmamış, yeterince çekmeyen bacalarda baca gazı sensörleri i ptal edilmiştir. Öncelikle doğalgaz kullanan cihazların kayıt ve kontrol ü yapılmalı , gaz firmaları dan tüm bacalı cihazlar ve bacalar tkaoranftırnol edilmel idir. Baca içleri paslanmaz çelik malı olmalı , baca gazı sensörü zorunlu k o a la p r l a a k kullandırılmalıdır. Bağlantı boruları nın zorunlu olarak paslanmaz çelik flexible boru olması gerekmektedir. / / Yerel yönetim hizmetlerinde şeffaflık gerekir. Bir ihalede veya bir yatırımda neden veya nasıllar açıkça gözler önüne serilmelidir. Hızla büyüyen şehirlerin nazım plan uygulamalarında çok hassas davranılmalıdır. Bu konuda meslek odaları hendisl ik uzmanlarından olunşaanbakğo nl ı t rgoal zt emş küi latının kurulması, imalat, montaj ve periyodik kontrolların bu ekip sorumluluğunda yapılması gerekir. Aksi takdirde bu tür kazaları nuçlarının önüne geçilemez. n acı soÜniversiteli yedi gencin doğalgaz atı klarından zehirlenmesi sorumluluğunu kimse gözardı edemez. Ayrıca hiç bir resmi kurul, gaz k nım görev ve yetkilerini sını rlayamaz. Siste u m lla le ilgili bütün kurumlar ve şahıslar müteselsi rumlu olmal ıdı r. Ülkemizde kullanım müsaldseosi ve ruhsat belgeleri maalesef şeklen verilmektoplumsal yaşamda öncelik can güvenliği ne verilmelidir. Deprem, yangın gibi afetleri n yanı sıra ulaşım olanakları , su ve sel baskınları , hijyen ve sağlı k koşulları toplu yaşamı mızda sorunlara neden olmaktadır. •• Yerel Seçimler Belediye seçimlerinin sağlıklı rın" yörelerde tanınır olmasıd ıyr ö. nHüa lk" aödtaeydl ean beri yörenin tanı nmış, güvenilir aileleri içinden adayları tercih eder, daha çok hemşehr i lerini seçer. Ancak büyükşehi rlerde bu tercih gittikçe azalmıştır. Bu anlamda büyükşehir belediye başkanlarının tanınmış bir politikacı venili r bir partinin adayı olması isten veiry. aÇogğüu kez parti başkanını n tercihi zanettiğimiz bu seçi mler, daha doğrusu tercihler de kolayca yapılamaz. Eskişehir, Kayseri, Diyarbakı r'daki gibi farklı etkenlere dayalı seçimleri bir kenara te, sorumluluk aranmamaktadır. Yasal yollar- bıraktığımızda; İzmir, Adana, Ankara, İstanbul dan hak aramak da zorlaşmaktadır. Standart- büyükşehi r belediyelerinin aday adayı seçi mlarda da tekni k açıklarımız mevcuttur. Yaşam !eri bir hayli zor olmuştur. Dolayısıyla başkan güvenliği ve cana yönel ik emniyet tedbirleri seçimleri de çok çekişmeli olacaktır. hiç bir şekilde ciddi değildir. Özellikle kent- lerde yerel yönetim hizmetlerinde incelenirse 2000 yı lından itibaren yerel seçimlerin yöregörüleceği üzere su, kanalizasyon, yangı n, !ere katkısı çok farklı ve olumludur. Özellikelektrik, ulaşım imkanları dahil olmak üzere le Anadolu il ve ilçelerinde halkı n desteğini hiç bir altyapı, yapı kodlarına, standartlara, kazanan belediye başkanları hizmetleri nde sağlık koşullarına uygun değildir. Bu nedenle başarılı sayı lır. Ancak belediye başkanlarının '' Özellikle kentlerde yerel yönetim hizmetlerinde incelenirse görüleceği üzere su, kanalizasyon, yangın, elektrik, ulaşım imkanları dahil olmak üzere hiç bir altyapı, yapı kodlarına, standartlara, sağlık koşullarına uygun değildir. Bu nedenle toplumsal yaşamda öncelik can güvenliğine verilmelidir. her seçim dönemini takiben yenil ikçi olması, hizmetlerinde teknoloji ile uyum sağlaması reki r. Ayrıca başkanların sempatik ve mütev g a e zi olmaları zorunludur. Dürüstlük en başta gelen bir niteliktir. Bütün il ve ilç ları bir evin yuvasını ayaktea bt ue tl eadni yaen ab saış g ka ib n i di r. Bu anlamda nazım planı , imar durumu ve kentleşme kararları çok önemli olup, bu yaptı rımlarda dürüst hizmet verilmelidi r. Bu amaçla adayların seçim öncesi yannameleri, yakınlarının mal i durumselarrvı ettesbbeit edilmelidir. Hizmet süreçleri içinde mali güç rinde olabilecek anormal değişimlerin cezal l a e rı çok ağır olmal ıdı r. Esasen bu tür bir farklılık, ülkemizde tüm görev ve yetkiler arası rülebilir. Önlemi ise yasalarla alınabilirn. dAan cg aö k vergi ve cezai önlemlerle sonuç almak da güç tür. Bu anlamda insanların helal süt emmesi ve sağlı klı olmaları gereki r. Yerel yönetimlerin kentlerde en önemli leri olarak yol, su, elektrik, kanalizasyognörgeiv bi altyapı hizmetleri sayılabilir. Bu uygulamaların ranta dönük yönleri mevcuttur. Bu anlamda, hizmet doğru yapılsa dahi dedikodulara neden olabili r. Dolayısıyla yerel yönetim hizmetlerinde şeffaflı k gerekir. Bir ihalede veya bir yatırımda neden veya nasıllar açıkça gözler önü rilmelidir. Hızla büyüyen şehi rlerin nazımnepslaen uygulamaları nda çok hassas davranı lmalıdır. Yerel yönetimlerin hizmet kontrolu ve yaptırı larını denetimi çok zordur. Özellikle beledi m ye meclisi kararlarının doğurduğu hataları mekte güçlüklerle karşılaşılır. Hizmetlerddeüzpealrtti etkinlikleri etken olmaya başladığında içinden çıkılmaz sorunlarla karşılaşıl ır. Bu anlamda Tesi sat Dergisi Sayı 157 - Ocak 2009 19
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=