-- MAKALE donma sıcaklıkları Tablo 3'te gösterilmiştir. 3.1.1. AL6" ECO 3OHP Y/Ü (22KW) Motora Ait Test Sonuçlarının Değerlendirilmesi Uygulamanın yapılabilmesi için gerekli olan son bilgide dalgıç motorların dolum hacimleridir. Tablo 3. Karışım Oranlarına Bağlı Donma Sıcaklıkları Donma 1,2 Propilen Gliko Su Sıcaklığı Ağırlıkça Ağırlıkça (O G) % % -10 15 82 -15 25 75 -20 32 68 -25 37 63 -30 41 59 Tablo ğ te e m rle in r e v 4 d e 't r i e l i m l m Ae i l l ş a id r o k ir l o . u p d,adl gi ğı çe rmmo at orrklaalraı ri çi çi ni n bauy rdı cea Tablo 4. Motor Gücüne Bağlı Yaklaşık Karışım Hacimleri Motor Motor Gücü Yaklaşık Karışım Tipi (BG) Hami (Lt) AL 6" EGO 4-10 3-4 15-50 4,5-5,5 AL 8" EGO 40-75 8,5-9,5 95 9,5 AL-10" 110-130 10-10,5 150-180 17-17,5 Yçuekvarerıda anlatılan uygulama ile dalgıç motorlar sıcaklıklarına karşı korunmuş olsa da, bu uygulamanın performanslarına etkisi göz önünde bulundurulduğunda önemli olan nasıl bir yol izleneceğimizin bilinmes dan sonra uygulamanın motor ipdeirr.foBrumnaonkst la arına nasıl etki ettiğini inceleyecek ve optimum bir çözüm noktası bulmaya çalışacağız. 3.1. Antifiriz Oranının Motor Performansı Üzerine Etkisi g k D W e e r n ' ç l e ı e k y k l l e A e r ş l a 4t r i , r k 4 il o m k W A iş L t , 6 i r 1 . E 5 Y C k a W O p ı , m l a 2 o n 2 t o k t r W e la,r3k0ukllWanıvlaer3a7k stlerin herbiri motor soğuma açısından eşit durumda olması için ayrı günlerde yapılmıştır. Motorlara uygulanan testler: 1. Cooling Down (Soğuma) 2. Endurance 3. 4. LNoocLeodaRdo(tYoür k(Kilitli Rotor) süz/Boşta) 126 Tesisat Dergisi Sayı 152 - Ağustos 2008 Tablo 5. AL6" ECO 30HP Y/Ü (22KW) Motora Ait Test Sonuçları T..,,,. (0G) -10 °G -15 °G -20 °G -25 °G -30 °G -35 °G -400G (*) Miktarsal Oransal Fark Fark (%) rı (%) 80,13 80,07 79,86 79,53 79.76 79,79 79,69 -0,44 -0,55 n (1/min) 2871 2871 2871 2869 2869 2870 2869 -2,00 -0,07 V ,. . ., (W) 2841,0 2886,5 2918.7 2925,9 2915,0 2905,3 2926,0 85,02 2,99 V"",,,, (Wl 988,8 999,4 1000,2 1015,4 1013,8 1007,2 1016,2 17,39 1.74 V"'_,,,, (Wl 3839,8 3885,9 3918,9 3941,3 3928,8 3912,5 3942,2 102.41 2,67 Vk (W) 470,5 501,4 524,4 544,3 563,2 571,3 580,5 109,99 23,38 Vr, (W) 1206,3 1213,0 1202,3 1198,1 1209,0 1207,8 1208,7 2,33 0,19 T""" (0G) 30,0 30,0 30,0 30,0 30,0 30,0 30,0 0,00 0,00 T_(0G) 54,5 54,1 55,6 57,6 58,0 55,4 54,6 0,10 0,18 llT (°C) 24,5 24,1 25,6 27,6 28 25,4 24,6 0,10 0,41 (*) ;Antifiriz oranı % 50 için gerçekleşen testsonuçlarının %18 içine görefarkları 5. Performance (Performans) 6. Resistance (Direnç) 7. Voltage Charactheristics (Voltaj karakteristikleri) 8. Speed (hızlanma) Yukarıdaki tes lar için sırası ytllaer,%t ü1m8 ,m%o t o2r5 ,ve%%325 0, %atif3ir7iz, k%arı4ş2ım, %ora4n5 larında tekrarlanmıştır. eHledremedoitloerngtüecü için ayrı ayrı st s b ğ o e y r l u e n e d n i r m kü e ç y ü e k a o l ı l o n a n n m u ı Aç ş L l , a 6 m r ı E o dC t e o Or 4bo,4yukewn'lyıükk motor ve motor sek olan AL6 ECO 37 kW'lık motorlara ait s nuçlar değerlendirmeye alın omh ear mmı şottıor r. Egl düec üe di çi l ienn avyerrıi l ea rylreı soalmplaakmaülzaerreyapaışlmağışıdtıar.ki he1. 2 . rnı ((1%/ m) i n: )M: oMt oort oVre rdiemvir i 3.1.1.1. Antifiriz Oranı -Verim İlişkisi: y= - 0,014 5x+80,347 R'=0,6119 80, 5 ,---------------- � 80,0 E ·-= � 79, 5 - • 79,00 ......_. _____________----" ıs 20 25 30 35 40 45 Antifriz oranı (%) • Ver i m -Poly. (ver i m) - Poly. (verim) - Linear (verim) Grafik 1. Antifiriz Oranı - Motor Verimi İlişkisi. 3.1.1.2. Antifiriz Oranı -Sürtünme Kaybı (Vfr) İlişkisi: y= 3,5144x+411,49 R2 =0,9902 571 551 531 i Sil >"' 4 49 7 1 1 15 20 25 30 35 40 45 50 Anlifriı oranı (%) 1 •VFr - Linear (VFr) - Poly (VFr) -Linear (VFr) 50 Grafik 2 Antifiriz oranıyla orant ı lı olarak sürtünme kayıplarının arttığı görülmüştür. 6. VFr (W) : Toplam sürtünme kaybı 7. VFe (W) : Toplam demir kaybı 3. Vcu-sıa (W) : Bakır kayıpları - stator 8. t:.T (°C) : Sıcaklık farkı = Tope ( ° rasyon sıcaklığı -Tamb ( °C) Çevre C s) ı o c p a e k lığı 4. V,0 _, 01 (W) : Bakır kayıpları -rotor 5. V,u-ıo p (W) : Toplam bakır kaybı
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=