Tesisat Dergisi 152. Sayı (Ağustos 2008)

V) V) o o <( z � � o MAKALE Antifiriz Kullanımının .. Dalgıç Motor Performansı Uzerine Etkisi Smtoatnodrart olarak katı partikül içermeyen temiz su ile doldurulan dalgıç motorların peıiormans ve verimleri bilinirken, dış ortam sıcaklığında donmaya karşı motor içerisine konulan antifiriz-su karışım oranlarında motor verim ve peıiormansının ne şekilde değiştiğinin bilinmesi de çok önemlidir. Bu doğrultuda Alarko Carrier Dalgıç Motor Test Laboratuvarı'nda (*) IEC 60034-2 standartında Alarko AL-6 dalgıç motorlar kullanılarak deneyler yapılmış, değişik antifiriz-su karışım oranları için dalgıç motor verim ve peıiormansının ne şekilde değiştiği belirlenmeye çalışılmıştır. 1. Giriş fHaı az ll iı yneütfl eurs av ret ı şkı e, ne tnl de şü smt er i,y ekl ugl leal inşı il ma b, i tl iar r ı smusyaal oa zl aanl mgae rveek sk ii nr li emnimaer tnı remd ıeşnt iı ry. l eY üs zu ey ya so ul al an rgı nedr eakk i sk ui nr iamk , byöelrgael tl eı sr du el a rdı an hı na öfzaezl ll ai k loel md ea kk uür za ek r ve e, kyua lr ı vl aen ı lGmüanseı yydl ao ğgui d eAr ni l ma deoyl eu ' çd aa l ı şdı al mh aa k tçaodkı r. t De rocği uh ed de i ldeen mmi ektt oa tr vo el mkaasl ıi yt el as i nbdi rel ikkit ed edği ği şei rm bi nö ldgüeşl eürk go el mr eakseı n, yyüazteı ryı mslualraı nr ı nyı nü kdseeğke rol lemn ad si rı i l mn eeds ei ni çl ei n rdieyğl ei şsi kı k bl ı köll ag etleerrcdieh veed i lçmo ke kftaerdki rl ı. Ka mı s aa cç al asrı çi çoi nk yeraltı suyu kullanımı sözkonusu olmaktadır. Ykei l rdael t ıi sstui fl aa dr ıen deadni l me ne sei nk oi nsoamğ li ak yvaen vveer i me nl i çş oe k tDeor lcai yh ı seı dy il lae nb emn ez teor tödzaellgl i kı ç vpeo kmappaa ski ut el l da enkı mi dı daı rl . gg öı çs tpeor emnp ablöalrgı ne l eçrod ke fkaur kl l al ı niıkml iımssöezl kfoanruksl ıul ı dk luarr. Bl ı uorlaadna i kelni mçsaerl pöı czıeol l ilkalne r ki noinnuyab ödl gae leenr i nö nfeamrkl i pp oa mr a pmael at rre üozl earni ndeı şo ol ar tnaemt ksi lı ec rai dk il rı k. lDa irğı ne ırn ödnael gmı çl i tbai rl a nr oı nkı tna ddean ,i z dsael gvıiçy epsoi nmdpean l aorl ıann i şy lüekt smeek l inkol ek ­ ridir. 122 Tesisat Dergisi Sayı 152 - Ağustos 2008 T m D ü a a r lg k ki ı ç y ü e z p 'd e o r e m e s p i a a k l n i a t r r a i f n p ü a j o m p b p o ö a m lü m vpa e dl ea d n r a lg s o ı ı l n ç u ı ş f m ı m n o a a t ko t g r a ir d o e ı l n r. ps ıocma kplaı ğ ıb, ökl üuml l aün ıiml e yi l ge ri lii , kaokdı şuk agni b ic i nksoin, uçl aervdrae çl ı ek ş, i tdl ia l agrı ça şmt ı romt oarl al arr lya a ipl gı l iml i ,ı şAol al mr kaos-ıCn aa r rki earr'şdıa yd aı şpı nı l ad na bai lri amşst eı r lmtae mveel l i gkealyi şdtai r md eeğ eçrabl ıişr mç aa ll aı şr ı m im çi o a n t o g d r e a r te e b k k ul n i l u y o n a lo m t j ır i a s ım m inl i a a k a r t ı r n a a d ç şı o t r ı . k r m B yü u a k k ds e u v k r e u o m g lm e u l n a iş s t d ı i n r a m d lg a eı n k ç kaynaklandığını düşünüyoruz. t Ab i i r l l a m g ri k e le o le n rd d i i a n r l i m g n ı e y ç a s m p o ı o n ld t b ı o ğ ö r ı l l a l ü a r m b ın o d ı r n e a y t a u a r v a p a ş ıl t r m ı l r a m ı r ş ı t n a ır ( ) v i le m g ia g li l e ö iy l z iş e e ­t tyia, t ı1r ı mmlial yr ohna l da odl aervı agme çemt mi şe kotlemdai rs. ıBn ua r akdaar şn ı ldı ka, ad en l ea nş ı löanceamğ ıl i übzöelrüem, d"adl aglıgçı çp ommo pt oar "t edkunro. l o j i s i n ­ 4 m D " a e l k g g t ı ö ç e v dd m ir e : o Y çt a o a ğ r p l l a l a ı r y di a a k t l i g a ı a k ç n l aa m m o g a t r o u v r p e la t a s r o b d ğ i e u r ğ i t n m e c r a i l e g y n r a d u p i b r a i u l n ­ , d sB a u u l g i ç l ı e ç a l y ı m ş a m ğ ot a la o d r m a la ; a r t v d ic e i a ğ r s e i, o r ğ e g u n r t d u m b ü a s u t y r o i a y lu p e ş a l t n v u e r 6 m" ta a - r k ı t m a 1 s d 0 a ır " . l esluelaamlınamdaışstıırk.lıkla kullanılan 6" dalgıç motorlar m s1 o 9 e n 9 z 3 i u nl y u y ı loı l aKn. TB. Üu l.c aM, a1k4i ny eı l l ı Mk mü heesnl edki sylai ğş ia nbtöı sl üı nmd aü ı lı Alarko Carrier'da olmak üzere Makina MÜ rüühne nYdö insei toi cl ai sr ai k( sf ua r bk laı gs öı nr çe lval ne rddı rembau l us ni smt eumş t uvre. ürünleri) olarak halen görev i ni sürdürmektedir. 2. Dış Ortam Sıcaklığının Dalgıç Motor Üzerine Etkisi ö D s n ı a c e l a g m k ıç l l ı i ğ m ı d , o e k t r i o e r c b l e a u d r s e üı c z e a e t r k k i l n i ı s k d i e d v a i a k lg r i d ıç s ır ı . c m a İl o k k t lı i o k r dl d a ış e r ı ğ n o e rr ü t i a r n e m in tki amd aarşsaemv kai sy ıantdvaen s tkoukytuay am amr uo zn tkaaj l daı ğş ıa smı caaskı nl ı ak değeridir, diğeri ise yeraltısuyu sıcaklığıdır. Enerji kablosu Rotor Ssatargtoılrarı Eksen el yatak Up-Trust Yatağı Mebran Resim 1. Dalgıç motor (6").

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=