Tesisat Dergisi 14. Sayı (Mart-Nisan 1995)

'95-11== 8 . V EU LD UOSĞLAALRGAARZATSEI KTNEOSLi SOAJ iTS, I S I T M A İ FUAR I • 2 0 - 2 3 N i s a n • İSTANBUL SERGİ SARAYI Tepebaşı - İstanbul ISOHA'95, bu yıl yoğun katılımcı ve ziyaretçilere daha profesyonel hizmet için ihtisas konulanna göre iki bölüme ayrıldı. ISOHA'95-II, sanayiciden teknisyene, ithalatçıdan pazarlamacıya ve akademisyenlerden !Om ihtiyaç sahiplerine uzanan bOyOk bir ziyaretçi kitlesi tarafından gezilecek. ISOHA'95-ll'de doğalgaz ve ısıtma teknolojisiliidan, otomatik kontrol ve ölçüm cihazlarına, pomp�ar, borular, ve yakıt tasarruf sistemlerine kadar pek çok Orun sergilenecek. Sektördeki gelişimini izlemeniz için,. bu büyük organizasyonda bir an önce yerinizi alın. ISOHA'95-ll'de buluşalım. @!o l.i,W-1A'95-Ii � AFEKS :,ısONA'95-11in ARDINDAN ISOHA '95-I, 8. Uluslararası Soğurma, Havalandırma ve Klima Fuarı, 19-22 Ocak 1995 tarihlerinde, Tepebaşı İstanbul Sergi Sarayı'nda gerçekleştirildi. Gerek 1993 yılında yapılan ziyaretçi ve katılımcı firma araştırmalarının sonuçları ve gerekse sektör temsilcileri ile yapılangörüşmelerdoğrulnısunda, fuar busene ikiyeayrıldı. Soğutma, havalandırma ve klima sektörlerini kapsayan ISOHA '95- I fuarı, ISKİD Isırma, Soğutma ve Klima İmalatçıları Derneği tarafından desreklendi. Fuarın açılışını ISKİD Başkanı Sayın Mustafa Baygan gerçekleştirdi. 22 ülkeden 262'si yerli olmak üzere toplam 388 firmanın katıldığı fuarı 20 bini aşkın profesyonel ziyaretçi gezdi. Bu sene ilk defa Tepebaşı İstanbul Sergi Sarayı'nın mükemmel donanımlı, toplam 4000 metrekarelik alanında gerçekleştirilen fuar, tüm soğurmacıları, klimacıları ve havalandırma sektör mensuplarını biraraya getirdi. KATILIMCI FİRMA EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI ISOI-IA '95-I fuarına karılan 388 firma, klima santralleri, taşır tipi klimalar, kompresörler, hava temizleme ekipmanları , soğurucu gazlar, soğuk odalar, soğurma kuleleri, vantilatörler, fonlar, aspiratörler, hava filcreleri, pompalar, izolasyon malzemeleri, vanalar, borular, ısı geri kazanım ve yakıt tasarrufsistemleri gibi 31 değişik gruba dahil ürün ve hizmetlerini sergilediler. Fuar sırasında firma sahipleri veya üst düzey yetkilileri ile yüz yüze görüşme metoduyla yapılan katılımcı firma eğilimleri araştırmasının sonuçlarına göre, fuara karılan firmaların %80'i organizasyondan memnun kaldıklarını ve amaçlarına tam anlamıyla ulaştıklarını ifade erciler. Araştırma sonuçlarına göre, firmaların bu fuara katılımlarındaki öncelikli sebepler ürünlerini tanıtmak, ürünlerini diğer ürünlerle karşılaştırıp, pazarlama alanları sağlamak oldu. Firmaların yurt içindeki potansiyel müşteri grupları sırasıyla İstanbul, Ankara ve İzmir'den gelmekteydi. Yurt dışı bağlantıları ise ağırlıklı olarak İtalya ve Almanya'cla bulunmaktaydı. Ürün gruplarına göre bakıldığında, Otomatik Kontrol Ölçüm Cihazları, Aspiratörler, Vantilatörler, Split Klimalar, Paker Klimalar, Klima Santralleri, Soğuk Odalar firmaların en fazla sergiledikleri ürünlerdi. YENİLİKLER ISOHA'nın ilk kez bu sene ısırma ve soğurma olarak ikiye ayrılması, firmalar tarafından büyük memnuniyetle karşılandı . Firma temsilcileri, ISOHA ·94 'den sonra sektörün görüşleri doğrultusunda alınan bu karar sonucunda fuara gösterilen ilginin daha fazla ve en önemlisi, daha bilinçli olduğunu belirtmişlerdir. Firmaların hepsi gelecek yıl da fuarın ISOHA-I ve ISOI-IA-Il olarak ayrılmasını önerdiler. Bu fuarın bir "ihtisas fuarı" olduğunu belirten firma yetkilileri, gelen bilinçli ziyaretçinin onlar için daha faydalı, zaman açısından ela daha yararlı olduğunu belirttiler. Firmalar bu seneki fuarın Tepebaşı Sergi Sarayı'nda yapılmasından oldukça memnun olduklarını yer ve düzenleme açısından fuar alanının çok daha iyi olduğunu belirttiler. ZİYARETÇİ EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI ISOHA '95-I fuarını 20 bini aşkın profesyonel ziyaretçi izledi. Ziyaretçiler arasında tesadüfi örnekleme metoduyla gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre ziyaretçilerin büyük bölümünü mühendisler oluşturdu. Bu grubu teknisyenler izledi. Üniversite öğrencilerinin ise bu fuara büyük ilgisi gözlendi. Gelen ziyaretçilerin fuarı gezmekteki amaçları sırasıyla yenilikleri görmek ve mesleki bilgi alışverişinde bulunmak ve iş bağlantısı kurmaktı. Ziyaretçilerin büyük bir kısmı fuarı yeterli bulduklarını ve amaçlarına ulaştıklarını ifade ettiler. Bazı ziyaretçiler, firmaların daha fazla teknik bilgi vermelerini istediklerini belirttiler. Fuarın ikiye ayrılmasından ziyaretçiler de memnun kaldılar. Ziyaretçilerin en çok ilgilendikleri ürüngrupları KlimalarveSoğurucular oldu. Tüm ürünleri inceleyenler de çoğunluktaydı.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=