SÖYLE i nun tamamını Ar-Ge'ye ayıramaz . Eğer ayırırso bunun yarısını devletten alması gerekiyor. Firma ilk sene bu mebloyı ayırsa bile bir daha yanına yaklaşmaz. Çünkü Ar-Ge çalışmaları oldukça pahalıya mal olmaktadır. Maalesef korlar düşünce, firmaların kendini tanıtmo, g l işme imkanlan do aza l ıyor. Bu tabii ki iyi bir gidiş değil. Yurt dışındo firmalar, Ar-Ge çalışmalan için teşvikler, proje kredileri alıyorlar. Avrupa şimdiye kadar verdiği yoğun teşvikleri bu ara azalttı. Şimdi de bu geliş m 1 r Çin'de yaşanıyor. Çin'de direkt devlet süspansiyonları var. Yurt dışı fuarları bizi re çok pahalıya mal oluyor ve bu fuarlara teşviksiz katılamıyoruz. Ar-Ge faaliyeti ri çok kapsomlıdır. Bir katalog çıkarmanız, kendinizi geliştirmeniz de Ar-Ge fooliyetidir. Ar-Ge sadece bir buluş yapmak değildir, ancak yenilik yapmak önemli bir oşomad ır. Sektörün yıllık 2-2 .S milyar YTL'Iik bir cirosu mevcut. Bizim dünya pazanndaki yerimiz, yüzde 2-3 orası . Normal şartlarda ise yüzde S'i bulmamız gerekiyor. Birilerinin yatırım yapması için kor etmesi lazım. Kor etmezseniz yatırım yapamazsınız, yatınm yapamazsonız büyüy; mezsinizve gelişemMSiniz . Karın düşmesinin nedeni, talep ile 80 Te sat Dergısl Sayı 136 - Nisan 2007 arz arasındaki dengesiztiktir. Biz haksız rekabet konusunda çalışmalar yürütürken, ürünlerin ithal fiyatı düşük, yerli fiyatı yüksek kaldığı için bu ithal ürünlerin vergilendirilmesini istedik. Böylece üreticiler zarar görmeyecek. Sonuç olarak piyasalarda sıkı bir rekabet var. 2006 yılı karlarımız oldukça düşüktü. Finnalanmızlo yaptığımız diyalogla ra göre, 2007 yılı2006 yılından pek farldı olmayacak. Rekabet aynı oranda devam edecek. Üretimlerde mutlaka bir artış olacak, oma karlılık oranı pek fazJo yüks lmeyecek. Dernek olarak ileriki dönemdeki hedefleriniz ve planlarınız neler? Dernek olarak Fransa, Almanya, Rusya'da saha araştırmaları yapt ık. Rusya'da oldukça büyük bir pazor var. Bu araştı rmalar üyel r yönelik değerlendirmelercli. Zaten Rusya oroştırmomız henüz bitmedi. Yurt dışı dergilerinde Demeğimizin ilanlarını yoyınlodık. Yurt dışı tkinliklerimiz de başarıyla devam ediyor. Bizim için esas olarak 2008 yılı oldukça önemli. Çünkü, Eurovent Genel Kurulu 2008 yılında istanbul' da yapılacak. Bu organizasyon Eurovent Komisyonumuz tarafından yürütülecek. Bunun dışında biz her sene sosyal gezi düzenliyor, üniversite-sanayi i şbi rliği çerçevesinde çeşitli görüşmeler ve topl antılar yapıyoruz. Üniversite ve sanayi birbirine karşı oldukça çekimser davranıyor ve bu noktada yapılan çalışmolar ağır ilerliyor. Sektörü müz is kendini gelişmeye adamıştır. Mamul Envanteri Değerlendirmesi Pencere tipi ve portatif ldlmalar: Bu tip klimalar artık şantiyelerin konteynırlanndo kullanılan klimalar haline geldi. Artık hiç kimse evinde bu klimalan kullanmryor. Bundan sonra pencere tipi ve portatif klimalar ile ilgili bir şey söylemek doğru olmaz. Split tipi klimalar: Gelecekte yüzde 1 O' luk bir üretim ortışı bekliyoruz. Bu ürünün geleceği her zaman vardır. Çeşitlendirrne yaptığınız zaman satış şansınız artmaktadır. Sp/it klima, çatı tipi klima gibi ürünler bir arada bulundurulabilir. Sektör bunu benimsemeye devam edecektir. Çat1 tiplldlmalar: Diğer klima türlerine göre daha hız/ı bir geli- §im gösterebilir. Fancol/: ihracat oranlan oldukça iyi gitmektedir. Türkiye'de ya· pılan fa neoilieri tercih eden birçok Avrupa firması var. ihracat oranı daha da artabilir. Fancoil Çin tipi üretime çok uygun, çünkü seri imalatyapabileceğiniz bir §ey. Eğer birşeyler yapılmazsa Çin ile rekabet etmek çok zor. Foncoil sektörü daha da iyiye gidebileceği miz bir sektör. Klima santral hücrelef'l: imalatçılarımız oldukça iyi ve kaliteli ürünler üretiyorlor. Bu sektörün imalat bölümündeki geli me leri n iyiye gideceğini düşünüyorum.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=