vizvo lerimizi ve taahhüt~ü firmalarımızı oğitiyoruz. Bu eğitimlerio eğer tehlikeleri ortadan kaldırabilirsek çok ciddi bir sorun kalmaz. ~ Testsat sektöründe ne gibi sorunlar var? 11Te isat ektöründe öne likl uy ulama yapacak olan taahhüt irketi eya t atçtlart eçe en çok ha a davranmalıyız. Doğru in anları v kurumtart s~m li v V itmeliyiı:. Yapti an hataları y rind takip edip tktntılart ortadan kaldırma mümkün." yardımcı olmak, ona şirket olarak tüketici sıkıntı yaşıyor. Bizim 24 Bu konuda öncelikle uygulama ya- sorunu çözüp tüketiciyi mutlu edin- saat hizmet veren, hatta çalışonlara hafta içinde zamonları müsait olmayanlara hizmet verebilmek için haftasonları dahi özel çalışmalarımız var. Bu servisierin eği1imi de çok önemli. Bu eğitime tüm şirketlerin çok önem vermesi gerekiyor. pocak olan taahhüt şirketi veya ceye kadar işin takipçisi olmak tesisatçıları seçerken ~ok hassas lazım. davranmalıyız. Doğru insanları ve kurumları seçmeli ve eğitmeliyiz. ~Bakım onarım teknik servis Yapılan hatalan yerinde takip edip konusunda ülkemizde ne gibi sıkıntıları ortadan kaldırmak müm- sorunlar var? kün. Tesisat kısmında da ciddi sıkıntılar ger~ekten var. Kullanılan Bu konuda da maalesef sorunlar malzemeden tutun da, uygulama hatalarma kadar pek çok sorun bulunuyor. Bunlar gaz açmaya gidildiği sırada kolaylıkla görülebiliyor. Tesisatta yapılan bir hata sizin cihazınıza da zarar verebiliyor. Ya da cihazı alan tüketici tesisottaki hatadan dolayı cihazı kullanamaz hale geliyor, kullanımı gecikiyor; su~lamo do cihaza yöneliyor. Onun için bu konulara önem vermemiz ve standartlan tam olarak koymomız gerekli. O standartları yerine getirmeyen taahhütçü ile ilişkileri yeniden gözden geçirmek lazım. Hatta ilk ~alıştırmada o konuları da dikkota alıp check list'lorle kontrol ederek hatalar varsa gazı a~ mamak lazım. Ama gazı açmamakla da sorun çözülmüyor. Karşınızda tüketiciniz var. bulunuyor. Herkesin kaliteye, insana, ürüne yaklaşımı farklı. Her şirket aynı önemi vermiyor. Biz teknik servis konusunda ilk olmanın avantajını yaşıyoruz. Emos Makina'nın soba üretimine başladığı günden itibaren servis teşkilatı vardı. Bundan 25 yıl önce, kömür sobalarının olduğu dönemlerde, ürüne servis hizmeti veriyorduk. Bizim o dönemden kalma servislerimiz bulunuyor. Doğalgaz sektörüne ge~tiğimiz zaman bu anlamda çok rahat ettik. Markanın verdiği avantajlan da iyi değenendiriyoruz. ECA markası 50 yıldır Türkiye'ye damgasını vurmuş bir marka. Bu, servislerimiz için de geçerli. Biz hem personel, hem de servis olarak bir okuluz. Onun için bu konuda çok rahatız ama maalesef bazı firmalar bu konuda yeterli hasO kişileri eğitmezsek ve onları gelişmelerden haberdar etmezsek, o servisler yeterli hizmeti veremezler. Diğer şirketlerin de en az bizim kadar bu konuya duyarlı olmalan dileğimiz ve beklentimiz. Sektöre zarar vermemek adına bu hepimizin görevi aslında. ~ Bahsettiğimiz sorunlar konusunda Emas Makina ne gibi çalı~malarda bulunuyor? Biz eğitim konusunda çok iddialıyız. Bu konuda çok büyük gelişmeler soğlodığımızo inanıyoruz. Ama bunun yeterli olduğunu do düşünmüyoruz, bundan çok daha iyisini yapmamız gerekiyor. Bu konuyla ilgili ayrı şirketlerimiz var. Bir çok yerde bu konu şirket içinde çözülüyor. Bizim yıllardan beri, daha yönetim sistemleri Türkiye'de konuşulmazken, bu iş sosiyeti göstermiyor. Sınırlı soyıda için ayrı bir şirketimiz vardı, koliKonuyu bilmeyen biri; o sıkıntıya giriyor. Böylesi bir durumda ona 112 Tesls:ıt Dorglsl S:ıyı 136 - Nıs:ın 2007 ve her yere hizmet veren servislerie işlerini yürütüyorlar. O zaman da te ve yönetim sistemlerimizi düzenliyordu. Biz Elginkan Holding
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=