Tesisat Dergisi 134. Sayı (Şubat 2007)

VİZYON "Türkiye'de bilgiler, merkezi bir yerde toplanmış değil; sektörün birbirinden haberi yok. Piyasalarda satış olmaması sadece mali faktörlerden değil, sektörün bilgisizliğinden de kaynaklanıyor." Somunlu havalandırma konalı askı kelepçeleri ciddi ihracat kalemlerimizden biri olmasına rağmen, Türkiye'de pek fazla tercih edilmiyor. Türkiye'de kafalı tip kelepçe olarak adlandırılan bir sistem tercih ediliTürkiye'de bilgiler merkezi biryerde toplanmış değil, sektörün birbirinden haberi yok. Firmaların bilgi ve birikimleri bir havuzda toplanmıyor ve paylaşılmıyor. Türkiye'de bilgiye ulaşmak zahmetli ve pahalı çünkü yor. Bu sistemi Avrupa'da hiçbir kimse sektöründe ne olup bittiğini üreticinin kataloğunda veya uygu- bilmiyor. Bence piyasalarda satış lama alanında göremezsiniz. olmaması sadece mali faktörlerden değil, sektörün bilgisizliğinden de l O senedir ürettiğimiz l 8'e 27 C kaynaklanıyor. perfore konalı yerine, Türkiye'de L biçimindeki 30'a 30 perfore kanal- İnşaat Sektörü Pazarına lor kullanılıyor. C kanalının içine Genel Bakış monte edilen plastik profille vibrasyonu tamamen izole etmiş oluyorsunuz. Halbuki hava kanalının altına kullanılan L profille ses izolasyonu yapma şansı kalmıyor. Türkiye'de pek çok alışveriş merkezinde gürültü var. Buna da kimse dikkat etmiyor. Kısaca İnka • Çalışan sayısı 220. • Çok uluslu pazar liderleriyle çözüm ortağı. • Yılda 60 milyon kelepçe. üretim kapasitesi. • 300 müşterisi ve yaygın dağıtım ağıyla pazar lideri. • 3500 palet mamül stoğu (JIT uygulaması}. • 1 500 farklı ürün. • l 0.000 m2'lik tesis. 146 Tesisat Dergisi Sayı 134 - Şubat 2007 Dünya inşaat pazarı 3,5 trilyon dolar, yani dünyada genel GSMH'nın yüzde 8'ine denk geliyor. 20072012 yılları arasında, sektörde her yıl yüzde 5 büyüme öngörülüyor. Pazarda en hızlı büyüyen ülkeler Çin ve Hindistan. Avrupa inşaat pazarı ise l trilyon dolar ve Avrupa pazarı GSMH'nın yüzde l O'una denk geliyor. İnşaat sektörü Türkiye'de 1999 Marmara depreminin ardından yüzde l 2,5'Iik bir daralma yaşadı. 2000'e gelindiğinde sabitlenen kurlar sayesinde diğer sektörlerdeki gibi yüzde 4,9'Iuk bir büyüme söz konusu olsa da, 2001 kriziyle birlikte yüzde 5,8'Iik küçülme 2002 ve 2003 yıllarında da devam etti. Nihayet 2004 yılında sektörde tekrar büyüme başladı. 2005 yılında ise konut kredileri sayesinde büyümede yüzde 2 l ,5'Iik patlama yaşandı. 2006 yılının net verileri olmasa da, Türkiye'de en fazla büyüyen sektör inşaat sektörü oldu. Türkiye inşaat pazarının 8,4 milyar dolar olduğu söyleniyor. Nüfus artış hızı düştüğü halde, kentsel nüfus her yıl artıyor. Kentleşme oranının en yüksek olduğu bölge Marmara. 2015'te nüfusun yüzde 72'sinin kentlerde yaşayacağı öngörülüyor. Bugün bu oran yüzde 62 civarında. Sektörün istihdama katkı oranı yüzde 15. Buna karşılık l milyon 336 bin kişi inşaat sektöründe çalışıyor. Tüm sektörde tesisat işinin yüzde 15,6 payı var. Bu yaklaşık 1,2 milyar dolara denk geliyor. Tesisat malzemelerindeki maliyet artışı da 8,2 olarak belirlendi. Bugüne kadar yatırımların motor gücü devletti, ilk defa özel sektör yatırımları kamu yatırımlarının önüne geçti. Şu an Türkiye'deki konut açığı 300 bin civarında. Konut açığının önümüzdeki l O yıl içinde 500 bine ulaşması bekleniyor. ifil

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=