"' o o N C "' il) ' "' ın 'in · .e , , Q -"' il) 'in Türkiye Profili, 2005 Türk toplumundaki bireysel, sosyal, kültürel, ekonomik davranış biçiıııleriııi, değer yargılarım ve tüketim kalıplarım iııcelemek ve yıllar itibarı ile değişimleri izlemek 1 amacıyla TNS Piar şirketiııiıı yaptığı araştırma, Türkiye'ııiıı ilginç bir profiliııi çiziyor. -+ T aaN rrSaa şlPı tğıi raı nmr d' aı nay , aE 2yg4l üö l ri -l edE, ek Ti myü ar2kp0t 0i ı nğ5ı l a r ı h e r g e çskeaunlnl aıgnnüı ınnm hiı l eıi zl etli aşi li gmdi el i ğkaiaşl ınişyakolalran. rlÜıı knl ı kkbeu dl l ea nkı ma bı l o%l u2 4y' taeyn ı n%v3e6 ' yuay dçuı k aarnkteenn, ilgisayara sahip ol na çıkmış (%18). İntmeraneotraenriı ş 2im kain t e ı sahi tv%eer1rn9i l ee' pdtr iai onhi l ele m % r k a g a 3 ür o ş 9 n r ı ' l a a a k n u ş y ı l t l üı a r % k ı n l s a a 1 e n n 0 l m l b a a r u iş r ı nt . d a e 2 o rkğ r 0 a e e 0 n n r 1 l ı , e y ir i s n i ı e n lı yanında, halk arasında hiç gazete yo%ok2nu3 ms, ehaya drf et ı atğmı i çnei ı gs i üüf anr edd seei i oes rdet ae3l na sml ea arai ntt eool lear var i azn kı tİnetsepritneetdilmiş. in ne amaçla kullanıldığına gelince; aşağıdaki oranlar, 2001 yılı ile karşılaştırmalı olarak veriliyor: t Chat / arkadaşlar ile sohbet (%50 _ %47) t Genel bilgi edinmek (%34 _ %40) ttt ESO-öymrufanyi l aoapyl mmn aaam/k ga(ök%n(3d%7e 2r _m0 %e_ (3%%5 2)1 46 )_ % 3 8 ) ttt DMH aeü brzsei k/r l eienrğdi i ti ori mmk uem( k%a( 1%k 6 (6%__7%%_2 16%6) )2 1 ) tt P(F%ri no8agn_r as ma%l 8i hn) i zd mi r me et k/ (b%a n1 k3 a_ h%i z m1 3e) t l e r i T t Radyo dinlemek/1V izlemek (%6 _ %8) V İzleme Alışkanlığı Abt eerl eal kvşi i tzdı ryemo enan, i l iTey üi i r l oi şkl dk i i uns ği snuae nt edı knanı ni or l oraaj ri kaaüsrmı ünnl aı nür itdneasl eaovnr tı na ıyna h ka of tyau yi çoi rb. i rB gu ünna d eg öor ret ,a lTa mü r ak izyon seyretme süresi önceki yıllara oranla düşüş göstermiş ve 3 60 bsh aaefal ti tral e1snodmnauki şi ik. saey 3a sgaear ti l e2 m3 di şa. kBi kua soülrdeunği nu Bll aa urr aı ns yüterüerr ll eev rrei ri çii ll iei ynodi l rge; i lsi eoyl ar er ad ki l edna pşr uo gor raamn -- YHearbl iedr i zbiül eltrenleri ((%%8937)) - Yerli filmler (%86) - Haber programları (%83) -- GYaürldışümrüa kporomgeradmi plarorıgramları --- YBD aei nbl i gaepnsr coeı gl ldreai zr mi l el ar r ((( %%% 777 031 ))) ((%%6646)) - Magazin programları (%62) İnternet Kullanımı ve Nerelerde Kullanıldığı olnrtaenrnı deüt şkmalüeşletürrd.e internek kullanım oranı artmış, bilgisayar kullanıp internet kullanmayanların Evinde veya iş yerinde elektronik posta adresi olanların oranı yaklaşık 2 kalına çıkmıştır (%51). 1 12 4 0 0 100 80 24 60- - 2 40 0 38 2001 27 45 2005 o ■ B D ini i t l ğ e g e r i n s r aeyt akrukllaunllamnaıpyanlar ■ ■□ A O iş r k t k e u a lddaaşların evinde ■□ lEnvtedrenet kalelerde Not: De(jişimler 2001 ve 2005 seneleri arasındaki farkları ifade ediyor. Hanede Bilgisayar Sahipliği Bilgisayara sahip olanların oranının ilıi..lıa1Jlliı çıktığı görülmektedir 140 100 --9 8 0 60 4 0 2 0 2001 18 2005 ■ tBüirl güinsüa ybai rl ma esyaehni pl e or l u p Bilgisayarı olanlar ■ Bilgisayarı olmayanlar
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=