�"""'�ulama[ <O oo N C .. .. "iii -� o 1ô .. " { i ! i !. i Yüksek Çözünürlüklü MFL Teknoloiisiyle Mekanik Hasar Tespiti Son zamanlarda sıkça ortaya çıkan boru hattı hatalarına ve bunun sonucu olan boru hattı bütünlüğü ve güvenliği üzerine odaklanmış düzenlemelere göre, boru hatlarında şu anda mekanik hasarlara karşı daha fazla dikkat gösteriliyor.----------------+- M eçn koı akanlöi gknı lheaammsi ana ri ı nvt aevy ai dnral ı ehğ taı l h a i p r ı n o ı n l a n g e h l a i ş lüğüyle ili timiç mi i , i ebn coker aul epmha aseti lt a(ei rLsı i i n)b eüa tr üsa naç şkisi olan herkes için en öMneekmalni iöknhcealsikalerırnd;en biri haline geldi. şekil, derinlik ve uzunluk hasarı gibi çok fazla çeşidi vardır; sertleş şbüeml i rül eemt kei l ei r i i l et i rkmaey nvaeğ abyaaskı nı nçl ı kd öhnaüt a ş ş ai Lel gi nı tll aee mkr i ndaoi rdl. oaSj i vlo l e e e n r m b i u n ç e i i n n l o i i r n l l m e a m ç r e a o k e k k a d , ne h ö i a kn o t e l a h a m a n r s l isi y a ke b r i t l i e l a v e r r e -ı Yazaıı: Bili Putınan, Baker Hughes Boru Hattı Yönetim Grubu, Houston, TX Kaynak: PGJ-Ekim 2005 Çeviren: İlker Metin tbsMaı üdlFak ı Lrür . d lm a a B l n u e e t öi f ü n t a r ü i r n e r k ü , t ıni m d b e s o d f e r e o u b n r m e i ç b ka ç a i s a y k y n p u o ı m a n n k l ı p a n la a r n a ı s n z a y a n d a l me h d ğ a a a i şzoikrltuikpllaerrinyai ayı rt etmede çok büyük şamasıdır. Ygk ai i bny ei b dı d, uek r,ı rudı l mmü zlaea nyr lı ae imdf aaedlçeear t mlea tmemkaael anzr ;i lkamhmaeest yaa rl mds aaanr kl aaar l , ge endl i eennf of çar möy dkaüasnl yat orüı nl ei açr i i nbi f aamğd eel ı k eba dni r ei kra. nhBoa u mali ve metal kaybı olarak tanımlanır. Oryantasyon Hata geometrisinin tersine, mekanik Akışkanlar için olan düzenlemeler, üst s t td a a e u r l l a r t u k f ic t m a a i y f u k a b i k o ı h , t l ö e a k r r r ı " h r a v ı a l k m a n r bg a s e i a b l y ir b a i t r u i r ç d . e öatkkügi ynei trüai l dci mei l t"yamümeki r Mekanik Hasarı Tespit Etmek Deformasyon bileş ğvT aaü nrr li hdı ğseı enn l , ı oi tLel ai srt pae ki kt neki tğumi my el epkeamdn s a l ee p h k r i a a k i l n z e i o k kri r ü , h o ç i a L ü l s u i l a yd v o r a ü ı r n . s l iş s d k a u ı ö t m tr a n i l r s e a p m ı m r y a ı e ls l a b e r fu b p d ol i o m e k n rl k u e a i s sr k h i i e y a v b , o t e o l y n a r üu ru ö k ı n n l s ç h u ı e m n a k st e d l ç a a k e ö ğ r l ı i z i n k l ç a ü ld i e d n n a r üı i k .k n r l i u i S ü h g l k l o a a e l n ü nıldı. sizlikleri, bu alanı yöneten günümü- hasarların iyi anlaşılmı ş ve önemli bir zün katı düzenlemelerine yansıtıyor. Terminoloji lBeur i nmaanklaalşe ı d l m e a k s u ı l l v a e n ı l d a ü n z e te n k l n e m ik e te l e r r im d e mök unalell iamnyl aiı dl ai rdn. alİ al kbr auo nl auurynaukmf iaz li gks sı al eağlml akama; rbaa sikr ı t aeçnr oi os k dlt ii nku lirneurmbi nei mnl i relneyi cndeamlneaösl içg üei ml i r lkeer ni n ib iuç earneonmbai r şlemidir. Mekanik hn aı ms aı dr ıan, gbeonrue lh aotl at ırnaı nk dk aışb kuul vevdei tl eyna tdaa cnuensdnaeleorl utş tal k a y b ı d ı ra.aranfdınedfaonrmçaasrypoı l mn aves yı as omneu taDüye, nf doı rı amnal asmy oan l ga er lvme eçmö ek ük nt et dü li re. r Çy i ön keüdne ş kuvvetlerin sebep olduğu bir hasarken, deformasyon bir çöküntü, 182 görüşü de boru hattı üzerindeki göreli Sağlayıcıların hareketli kumpas araç- pozisyonun önemidir. Saat 8 ve 4 yö- ları, boru hattı çapının %2'sine eşit ya cnk üü i nno tdl üae, r atpakont daı münşsl ai üynneaül nl oü l raü, sr abt kut aerhnaaf hst aaa ksr i ı anbr i rbv eaç örş lıca sebebi de, boru hattına dış kuv i tvsai eyr taol efntr at paroroal asf ne ı nsdçi aösnkı rühanastsı ünal der avr ei tsrai el mkeosni ds i tr r. üAk l t ş my ael ay rd atna raa fgı nedl i ra. n v e r i l e n h alsaar rlvaer dkaan güesnt et al lri ak lfet a zmo rel ay nd ma naa ogleml eand aç nö ,k übni rtlüel e r , şik gk ea rr ial ikmt eyr iüskt si kel el tri ic i lüezr ei yr i an ddea ed ti ğk ei re ht ma seasri l daku anay y c ob d a r a . k ı o h B h l a u i a ç p z b b e oü ir n l y m z ü h a k a a m d s o a ı a ğ l n a r ın l n a v ı r a t ı h r e a a s o s y p l a ı a r it r t n l e a e b d r d ı i e e r m r b m a il i p y i e y o o t o a r r r . l b ç sR ru a ı a m a p ğ s h ı l t n aç ı l a ö ı t o nn t k l ı t a ü % ı d y r n a 2 l ü a tü k ' z s , v s e ine ü h n d n y e l a e üe r n n h m t a a o b e s n y ü l a g e u y r i r l ı ü m m i b , k l i ab r ao s o b l o ı a y o l v n s u r e t u u ü l n b a s h ,t r e a b ın l k i t o r t a ı l ı i bolimr zaadmığaınnıniçaerraisinde metal kaybı olup ştırılmasını gerektiriyor. Kumpas aletlerinin sadece mekanik için basınç dönüşüm etkilerine izin ve- hasarın deformasyon bileşenlerini alt or k ü i e l p a le n n r , h , a a c g l t i t e s a t i nm a m e r l a l e l e f i r k t k a l t ea a m n b ri a e z u f y m ı ç d n a ö d a k s n a ü ı a n n n ı g z t ü eo h l l r e ı e z l r a n l e a n ç n ı s r ö l e d a k b ı r ü r . e ı n r p tgaılmamama evne kbuellliarlneıme yeteneği varken, ş lyüoknl üb Mi l eF şLe nt leekr ni noi l ohj lei ı smi y, ühdkeesmemk deçet aöf ol zrküman ayü bsr ı �
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=