Tesisat Dergisi 123. Sayı (Mart 2006)

<D o o N t: .. :::;; ·;;; ·e, (il o - . ı , . ·;;; ► Panelli/Çelikpan ------------ - -�-;ı�- �-�-�- �- 1-i_ �--iij_ i;_i_ i_ �-i- �-aPanelli/Çelikpan'dan Volkan Sosya:I tiplerine banyo veya havluluk denirdi "Mostra Convegno Expocomfort'a ilk ama antre gibi yerlerde de kullanıyor. kez katılıyoruz. Zaten bilinen bir ihracat Yeni ürünümüz olan boru tipi radya- markasıyız. Bir çok müşterimiz var. törlerimize 2005'te başladık. ÜrünHem yeni müşterilerle tanışmak hem lerimizden beklediğimiz başarı yük- de mevcut müşterilerimizle görüşebil- sektir. Radyatörde gözlediğimiz trendmek için buradayız. Isıtma sektöründe Ier şöyle: İngiltere, İtalya gibi pazar- herkes burayı ziyaret ediyor. MCE iyi, larda renkli ürün talep edilebiliyor, biz profesyonelce yönetilen bir fuar, özel- de sunuyoruz. Üstüne baskı da yapa- Jikle 3 ve 4. günlerde yoğunluk bek- biliriz. Çok sayıda uluslar arası sertifiliyoruz. RHO Fuar Merkezi şehre biraz kasyonumuz var, her ülke için alıyoruz. uzak ama daha düzenli. Eskisi karı- TSE EN 442, DiN, Ukrayna, Rusya, şıktı, gezmek zordu. İhracatımız: İngil- CE, I SO 9000 ve 14000 belgelerimiz tere, Almanya, Belçika, Şili, İrlanda, var. NF ne RAL için başvurduk. Sertifika Yunanistan, Romanya, Bulgaristan, sahibi olmak çok faydalı, bazıları Ukrayna, Rusya, Ürdün, Moldova. Bu zaten mecburi. Rusya ve Ukrayna için sene İtalya, Hollanda, İspanya, Po- hijyen sertifikalarımız da tamam; lonya, Suriye, Macaristan'a ihracata Almanya için de başvurduk. İhracatı başlıyoruz. 2006'da 6 fuara katılıyoruz. artırmak için maliyetleri düşürmek Rusya, Fransa, İtalya MCE, İngiltere, gerek, başta enerji maliyeti. Sonra ISK-Sodex, Ukrayna fuarlarında ola- nakliye maliyeti. Diğerleri ülkemizin cağız. Sergilediğimiz ürünler panel genel politikalarına giriyor. Türkiye'de radyatör ve boru tipi radyatör. Boru ısı sektörü dünyanın parlayan yıldızı durumunda. Değerlendirebilirsek li der olabiliriz. Ancak üretim lideri oluruz, pazarlama lideri olmak henüz uzak. Markalaşmamız az. Diğer sektörler gibi markalaşma gerekli, bir süre sonra üretim değil marka satar. Panel radyatörde üretim üssü olduk. Kombide de olabiliriz. Klimada Çin rekabeti var, malum. Türk malı imajı ülkeden ülkeye değişiyor. Bizimle tanışanlar her firmaya nasıl yaklaşı yorsa bize de öyle geliyorlar. ► Vesteı _______ ________ _____ ;;;;:;;��;-:iİP��;------- VesteI 'den Akın Birsel: "MCE Fuarına Split Klimalarımız. Yeni ürünlerimiz ıı. Vestel olarak ikinci kez katılıyoruz. Quadro modelimiz ve DC inverter Amacımız ürünlerimizin satışını artır- modellerdir. Split klimalar eskiden tipi mak, özellikle İtalya'da. İtalya Avru- ve rengi belli standart üründü. Şimdi pa'nın birinci pazarı. Başladığımız- dekoratif olmasına önem veriliyor. dan beri İtalya'ya satıyoruz. Vestel Tasarım önemli, enerjiyi tasarruflu ltalia adlı kendi şirketimiz var. Fuar çok kullanması isteniyor ( örn. inverter), büyümüş, çok da güzel. Ulaşım soru- enerji etiketine bakılıyor, daha çevre nu ciddi. İlk günlerde ziyaretçi bekle- dostu soğutucu akışkan talep ediliyor. diğimizden azdı sonra arttı. Vestel 410A ve 407C'ye hızla geçmiştik. Yeni olarak ihracat ağırlığmız Güney Avru- gaz gerekirse adapte oluruz, tekno- pa. İtalya ve İspanya ihracatımızın lojimiz kendimize ait. Ürünlerimiz CE, %50'ini kapsıyor. Fransa, Yunanistan Kema ve RoHS 'a uygun, firmamızın ve biraz (ısıtma amaçlı ) İskandinav ISO 9001'i var. Klima ihracatı için desülkelerine satışımız var. Kuzey Afrika, tek yararlı olur, özellikle yan sanayi Rusya, Türki Cumhuriyetler, biraz Orta geliştirilmeli. Çin'le rekabet çok zor. Doğu'ya da ihraç ediyoruz. Avrupa Orada mevcut ucuz işçilik, ucuz ham- çapında GE ile birlikte çalışıyoruz. madde vb önemli ama yan sanayi İhracatımız genelde OEM olarak. İran, fiyatları da çok düşük. Biz yan sana- Suriye, Irak ve Rusya hariç, oralarda yiden pahalı mal alıyoruz. Çin dışında Vestel markası ile satıyoruz. MCE kalan az sayıda imalatçı ülkeden biri Milano'dan başka Climatizacion (Mad- Türkiye, doğru davranırsak Avrupa'nın rid) ve I KK (Almanya) fuarlarına katılı- Çin'den sonra 2. tercihi oluruz. Split yoruz. Burada sergilediğimiz ürünler Klima pazarı hava şartlarına çok bağlı. Avrupalı sene sonu siparişini vermek zorunda Çin'e. Sonra serin yaz olursa elde stok kalıyor. Avrupa bize sipariş verse 1 ay sonra veririz, Mayıs-Hazi ran'da sipariş gelse sorun değil, va diya sayımızı ve imalatımızı artırmark bizim için kolay. Avrupa'da Çin malına kötü imaj var. Türk malının imajı pozitif. Beyaz ve kahverengi eşyada zaten kendimizi ispatladık. İmaj yüksek, fiyat-kalite oranının doğruluğu bili niyor. ► İletga,__ _____ ______ _____________.;.:;,;.:;; ;,-;;.;;;;:----- . . Miiano Fuarında sergilediğimiz ürün- ilgi gördüğümüzü belirtebiliriz. Şirketi- lerimiz içinde en önemli ve üzerinde miz bu fuarda yurt dışında müşteri en çok konuşulan ürünümüz 30.000 portföyünün Litvanya'dan Arjantine ka- Kcal/h ve 20.000 Kcal/h lık kombileri- dar genişletmiş İspanya ve K.Afrika miz olmuştur. Milano fuarına ilk defa ülkelerinin önde gelen firmalarıyla iş katılan bir firma olarak bu yıl ilginin anlaşması yapma olanağı bulmuşbüyük olduğunu ve firmalardan büyük tur." � 84

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=