Tesisat Dergisi 123. Sayı (Mart 2006)

p,- <D o o N t: .. ·.; "6, :;; o 1;j ·.; ► AFS Boru Sanayii ___________________ ■ıı1-�-:::ı-�=--;,-;.. --; -:'!11!1 -- AFS Boru'dan $.Zeki Poyraz ve Baha- lerinde kullanılan bilinen-bilinmeyen -· dır Tarı: "ASFMostra Convegno Expo- her türlü flexible hava kanalıdır. En yecomfort Fuarına üçüncü kez katılı- ni ürünümüz M0 yanmaz PVC ürünü- yoruz. Hedeflerimiz mevcut bağlan- müzdür. Ürünlerimizden yüksek ba- tılarımızı devam ettirmek memnuniyet şarı alacağız. Ürünlerimiz hakkındaki ve dilekleri görmek, yeni temaslar trenleri şöyle özetleyebilirim. Eskiden sağlamak, rakipleri görmek, mes- semi kullanırdı şimdi alüminyum folyo lektaşlarla fikir alışverişi yapmak. Yeni yaygın. Ayrıca mukavim ürünler tercih RHO gayet güzel ve modern bir fuar ediliyor, M0 gibi. Ürünlerimizin CSTB merkezi, ama biraz yorucu. Eski yeri (Fransa), EMPA (İsviçre), Gost (Rus- öğrenmiş ve alışmıştık şimdi yeni yeri ya), CSI Class 1 (İtalya), BS 476 (İngilöğrendik. Çok güzel ve devasa bir tere) gibi belgeleri var, belge eksiğimiz kompleks, darısı Türkiye'nin başına. yok. Romanya Polonya vb ülkelerde Sırf bina önemli değil, içini doldur- de satıcılarımız belgeler aldı. Türkimak da önemli. Standı mıza ilgi iyi, ye'nin ihracatını artırmak için yapılabi- yoğunuz. MCE Fuarı bu sene bizim için lecekler var. Bürokrasi azalsa yararlı önceki yıllardan da iyi. Sürekliliğin de olur. Hammadde ve yarı mamulde sı- etkisi var. İhracatımız artıyor. İmalatı- kıntı var. Bu konuda yol gösterilebilir. mızın çoğunluğunu ihraç ediyoruz Hammadde için teknokent mantığı ile zaten. 50 civarı ülkeye Avrupa'nın, kör- çalışacak yerler kurulabilir. Girdileri fezin, Rusya'nın ve Türki Cumhuri- azaltacak her türlü önlem faydalıdır. yetlerin hemen hemen tamamına ih- ArGe de sırf ihracat için değil iyi ürün racatımız var. K. Afrika ve Amerika'ya yapmak i çin zaten gerekli. Bütün da mal satıyoruz. MCE'den başka dünya iyi ürünü makul fiyata alma pe- AHR, IKK, Big 5 fuarlarına katılıyoruz. şinde. ArGe ile iyi kalite-fiyat oranı ya4 diğer fuarda da müşterilerimiz/bayi- kalanınca tüm dünyaya sürekli satış lerimiz aracılığı ile mevcuduz. Hepsi peşinden gelir. Türk malının imajı iyi yararlı. Sergilediğimiz ürünler ısıtma bir yerde. Bizim ürünlerimiz Avrupa'nın soğutma klima havalandırma sistem- tamamında AFS ismi ile Türk Malı olarak satılıyor. Bu fuarlarda müşterileri mizin müşterileri ile de karşılaşıyoruz, gayet memnunlar. Avrupa'da "Türk Malı iyidir ve makul fiyatlıdır" imajını gözlüyoruz bazı ürünlerde. İnsanlar Türkiye içinden Türkiye'ye baktığında zayıf görüyorlar. Aksine çok güçlü, dik kat ve ilgi çeken, takip edilen, umut beslenen bir ülkeyiz. Üreticiler olarak hepimizin görevi bu konuları daha üs te taşımak." ► Elektroteknik __________________________ _ Elektroteknik'ten E.Ozan Korkmaz: "MCE Fuarına ilk katılışımız. Ayrıca Almanya'da ISH ve IKK fuarlarına katı lıyoruz. İhracat yaptığımız ülkeler İsrail, Doğu Avrupa, Rusya ve Türki Cumhuriyetler. İmalata yönelik büyük yatırımlarımız var. Yeni fabrikamız 12000 m2, yeni makinelerimiz var. İs tanbul'da da 5000 m2 üretim alanı mızda inşaat başlıyor. Ürünlerimiz başarılı, çünkü kaliteye talep var. Gö ren fiyatı da beğenince alıyor. Türkiye pazarı çok büyük. Doymamış bir pazar, doymaz da. Yeni inşaatlar, yerli-ya bancı yatırımlar, yenilemeler çok. Küçük ölçekli ve düşük kaliteli ima latlar da devam ediyor. Müşteri bizim gibi firmaları onlarla kıyaslıyor. Büyük firmalar da kendi aralarında fiyat rekabeti yapıyor. İç pazarda ödeme 3- 4 ay vadeli, ham maddeyi ise peşin alıyoruz. Neyse ki ihracat çok iyi bir çıkış yolu olarak elimizde mevcut. " ► Termokar ___________________________ ___ _ Termokar'dan Sermet Tuna: "Termo kar olarak Mostra Convegno Expo comfort'a ilk gelişimiz. Fuar iyi geçiyor, iyi temaslar var. Ziyaretçi ve temaslar iyi. Fuar güzel, düzenli ama mesafeler çok fazla. Buradan metroya yürümek 20 dakikadan fazla sürüyor. İhracat hedefimiz Fransa-Almanya ve kuzeyi. Fransa, İngiltere ve Almanya'ya ihra catımız var. Mostra Convegno haricin de Almanya'daki IKK fuarına da gidi yoruz. Sergilediğimiz ürünler batar yalar ve dry cooler. Bu ürünlerde yeni trendler olarak alüminyum yüzeyli 82 bataryalar ve paslanmaz yüzeyli çelik bataryalar gözleniyor. Ürünlerimizde CE firmamızda ISO 9000 var. İhracatı artırmak istiyorsak taklitten kaçınma lıyız. İleri teknoloji ve ArGe'ye yönel meli ve ürünlerimizi kendimiz yarat malıyız. Türkiye'de sektörün istikbali açık. Ülkemizde çok düşük penetras yon var, yani daha çok büyük bir pazar var. İklim de etkili elbette. Son yıllarda Türk mallarının imajı yükseldi. Fiyatı mızın makul olması da ilk ilgiyi çekebi liyor."

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=