Tesisat Dergisi 123. Sayı (Mart 2006)

teknik bilgi) .,_J <D o o N t: "' :. "' en 3.5. Tek Kanal Soğutma ve 3 Kademeli Elektrikli ısıtıcı Te leekk t rkiak lni aı ls ı st ıocğı uı st ımt ma a uv ye g 1u-l a3 mkaasdı ne md ae, pk ar idmaer rk ıhsaı lvmaı şdoel bmi sa is ımn ai nriamğumme ndıesğı temr ea GFaeznlaelmUikytgarudlaamısaıtma ve soğutma geri se tkesni mn i emyi eonl a( hna sa tnacnaek gıi sbıit) ı dc ıı şszear pn laanr dt i an kullanılır. gereksinimi devam etmektedir. Bu du- 4.2 Çift Kanal Karışımlı Terminal rumda elektrikli ısıtıcı kademeli olarak Temel ünite, iki adet ayrı (soğuk ve sıdevreye girmektedir. VAV Kontrol ------- Açık �Eı 1 s I ı t ı Q E c ) ı 1 A I ç ı ( E k 1) i i ' i_i____ Max. Soğutma Q> I (1) 1 a> -roo 1 -o 1 -o ı ro I ro � , � . � MI N 1 ..- I 1 1 I 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 :o ., Min. Soğutma L.JL...-..ı.....____ı_-'----'---___J Kapalı Gündüz Set Soğuk Oda Durumu Sıcak 1 Şema 5. Tek kanal soğutma ve 3 kademeli elektrikli ısıtıcı sistemleri. 3.6 Tek Kanal Soğutma Sıcak Sulu ısıtma kSaı cnaakl ssouğl uu tıms ıat mv ea suıycgauklsauml ua sı sı nı tdı caı , pt er ik vmaenrahsaı ,voar adnasmapl eorl ia vr aekskı cı samk as ua çkmo nat ri şo l ltreomlui yt eamp ai nr aektmmeekkteadnidr.a s ı c a k l ı k k o n ­ VAV Kontrol i i i Açık ı --t---t----· 1 1 1 1 1 1 x-· ""'i I i i,. M:oax. Soğutma ç, 1 1 1 q_\. " ç. 1 1 ı______ Min. Soğutma ı.__ ___,...___.___,____ Kapalı Gündüz Set Soğuk Oda Durumu Sıcak Şema 6. Tek kanal soğutma - sıcak sulu ısıtma sistemleri. 4. Çift Kanal Sistemleri 4.1. Çift Kanal Karışımsız Terminal Tc ea mk ) ehl aüvnai t eg ,i ri ikşii avdee ht eary rbıi r( sgoi rği şu kü zv eer isnı ­ dmeo, thoar uv a, hd eı zb iskeonnstör or ül d va em pbei rr i ,addaemt ph eı zr kontrol ünitesinden oluşmaktadır. Çalı T si e n r y m aşl i m n e a g a l ö, roedsaı ctaekr mv eo ss toağt uı nk dhaanv ag eml ei kn tarını birbirine karıştırmadan ayarlar. (> Oifüzöre TÇeifrmt KinaanlaPl Karışımsız ...::: la::.:n _ ____ Şema 7. Çift kanal karışımsız terminal sistemleri. _j 114 m d ca e o k , t ) h o a hr v u a a v , a d h ı e g z b i r i s i ş k e i o n v n s e tr ö o hr l ü e d r v a b e m i r p b g e i i r r r iiş , a d d ü a e z m t e r p h in e ızr kmoen t rhoal vüansi tı e as iknı dmeı nn ıonl uyşomğaukntlaadşı mr . aÜsf lı en ı hmüincrimesizi eveatrdmıre.k üzere ortak bir karışım T sÇ i e a n r y l m ı a şl i m n e a g a l ö , roedsaı ctaekr mv eo ss ot ağt uı nkdhaanv ag eml iekn tma irkı nt aı raı y, akr al ar rı ş. ıMme koar na an l gaör ın da ey rai lrel an nhaar va ak smai bn ii tm( uCmA Vb )i r vdeeyğae rdee sğ ei şt keedni l e( Vr eAkV, )ü on il tae rak çalıştırılabilir. Gısıetnmeal vUeygsuolğaumtmaa gereksinimi fazla t do e ı la ş n n m z eo v y n e l e a ı n s r ı ı n t h ı d c a a ı s t s k a o u n ğ l e l u a t g n u i ı b l c ı i r u . b si near lpaar nı nt i inç ivse Çift Kanal Karışımlı Terminal Plan Şema 8. Çift kanal karışımlı. termi-;;;;f°' sistemleri. 5. By-Pass Terminal dB ay pmapsesr t, edr ma mi n pa letre mm eolt oü rnui t ev, ea ydı reınc ıgtei p loel ma rea kd; aümn ipt ee riilned eg ne noellul işkul er . ı sAı kt ısceı ssuear r pantin kullanılmaktadır. T sÇ i e n a r y l m ı a şl i m e n a a g l ,ö roed am at ek rsmi mousmt a tsı no ğd au nt mgaegl een rr ıel kmsı işn ihma ivnai yk aı mr şeı lkaamnaak güöznedr ee rşi ra. rStl oa ğn ud tı ­ dmaam gp ee rr ienki soirnai nmsia laozlaalrdaıkk aç ça a, rbvye- pşaa sr ts lSaonnduı çr ı loml aı şr ahka, vmaeykı atna av ai lne tai l reanshı na av ai l edtei r . bğiitş kdeenb idl ie bo li lai roalkurçkaelnı şmmearkkteazdiı rü. n i t e s a ­ GBye-npealssUytgerumlaimnaal üniteleri genellikle l üp ır z a . k e Z e ri t o n n td ip e k n D o s X n a t rb K o i l l t i ü m h a a is v ü t a e n n ait e k eı n l m e r a ı i n g il e c e a ç k k ir u il l ü m la n e n it s ı e ­ i gereken sistemlerde kullanılmaktadır. "- Dönüşe ""L-.I'" Geliş B(pyla-Pna)ss Terminal Şema 9. By-pass terminal sistemleri. 6. Fanlı Sistemler 6.1. Fanlı Seri Tip Sabit Debili CAV t p F e o a m w n e i e , l r s e üe d n r ( i i c t a o e k n ı s ( ş ş t l a ı a nr s t t a l v a b o n it l u d d m ır eı e b l m i s l e i ı ş r C i eA p s V r f i lm o fa w e n r ) hd aa vmap eg ri r imş oatğozr uı , ühzıezr i snednes) öbr iür , df aa nm/ pmeor , tmoar kvt ae diılrg. iAl i kksoensturaorl l aürnı iıtseı tsıicnı dseenr p oa nl utşi n l (r i s i k n u l d e lu e b , v ir f e l i i l y k tr a t e e e k i l l u e e l k lat ç r n ı i k k ıl ı l ı ş i r r . e A t z a y is r r a ı t c a f a ı n s v ül e n ı y ) it a g e e ü g n z i e r e i l ş taarrlaarfıınodlaabsiulirs.turucu gibi ilave aksesuTmeer rm hoasvt aat t aü nz egr ei nl de en ksi i ndyaaml ep egr ömr eo, t op rr ui l kh ı a a ş p m v a a a t km m t a a ik y d ta a ır r b ı v a e h ş e l m p a r e s , k a f a a b n n it t a s i r a i . l b e S i t t o i l dğ e e u n b t i t m o ila e p l g ç a a e m­ rheakvsai nn ıi nm ti aamr taı nmcı ap rmi meekrahnaav agdöannd ek ar irl şe ın lanır. Smoeğr uhtamvaa gd ae rmepk es ri ni , i mş ai r tal aznadl dı rı ıkl çmaı ş, ph rai ­ vç aa lyı şı taı ğzıanldt ma na,k pt ar idmı re. r Fhaanv as ambi ki tt adreı ba iz ai lle s dm ı ı c k e ç a k a k a n h f a a a n v s ı a n ü r m g ei i k r k i l t ş i a in r s ı d a a e b r i t t t a m m v a a i k k n t t a d a d a rd ı n r a v d e h ö a n f v e a a n n dg üöşnmd ee yr me ed ke tveadmi r .e dMe er skea, nmdi an i ms ıucma kpl rı ik m mde e e b k r i t h e m a d v i e r a r . k S ile o e z n bi u i s r ç l i i s o k t t l e a e rm ı a s d k ıt e , ı m c i ı s e d e k e av d n r � e e ğ a yi e ş s k a g e b ir n it debi işletmesi oluşmaktadır. Gt eınseıtlmUayvgeuslaomğuatma yüklerinin sık ve db aü yvüek omrea knad na ddaekği i şi nt isğai nd ısşa zy aı snılnaırn �

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=