Tesisat Dergisi 114. Sayı (Haziran 2005)

LO ooNC · E ;:; "' :ı: sj' , , . . . . "' (/) e V(nı/s) V(m/s) 4,324 3, 844 -------------�---- 3,880 ı--ıı:=::::;;:;;===t:::ıt-ı"-1f-\+-7ı 3,456 3,024 2,592 ı -,---t"ııiiii.:..ıJ�--+-4--+-�-\ 2,160 1----l:---+--'--1--4--4-�-1----4--+-l..---! 1 ,720 ı-----ı:---+---+--4--.j<--1----4--+--+---l 1,296 0,864 0,432 -+--+--+--.J 3,465 3,080 2,695 2,310 1,925 1,540 ı---- --ıf---icı 1,1 55 0,770 o 0,385 o "-�-....ı..--------------�--+-----.:....�m) o 0,6 1 ,2 1 , 8 2,4 0,64 1,28 1 ,92 2,56 3,2 V(m/s) 4,554 4,095 3,640 3,185 2,730 2,275 ' 1 ,820 1,365 0,910 0,455 0,3 0,9 1,5 DIST(m) J. Menfez 2,1 2,7 r 0,32 V(m/s) 4,501 4,050 3,600 3,150 2,700 2,250 1,800 1,350 0,900 0,450 0,96 1,6 2,24 DIST (m) 2. Menfez 2,88 0,66 1 ,32 1 ,98 2,64 O 0,56 1 ,1 2 1 ,68 2,24 0,33 o, 9 9 1 ,65 2,31 2, 97 0,2 8 0,84 1,4 1,96 2,52 DIST (nı} 3. Menfez Şekil 7. Modifıye edilmiş sisteme ait hız haritaları ve grafik gösterimi. dmN ei esğpn eef ert l ezednr ient küdi me on l muamennsl faueşzzı l l l uea krcdaegği dyı aeükrzi ıl enmr ei aş kt i1ı rş.. sgraağfliaknvmeı şşteı rm. Haetirkbgi römset enrfiemzideki g e ç i ş i n Şekil 7'de görülmektedir. 3. Sonuç Trçı eal aol ı nşr i abk ci rhai ekğsl ıi maöpl neygnöödnri rüt mel emen lsel i osr i kt ielaeml bbi noi ri nybusötol l agr une ndyl eıu akış simülasyonu yapılarak henüz dizpi saı tl yemnnı şeatnşı ra. kmoB anu su ı ç, n adt el aı şs gmi searmed kao l ni vdt euü rzgeeudl tl i aml dnei kmyt aeakn ssb oaı nnsı rırnal ı ç d,bhai rıhziş, edv eke kti l adt öyerl ıet!öeyl sçöpünimtg ei bcdii hbi l aeüzyblüial ker ılcüeikl ek t l lğ n e ı e c u ü r m a c n iy u l üt e i a n r m y e l e çi l o n d o d e b ek e e d e y l l i l i l e r ü d d l k n e i i l ğ e d s ni e n i e ğ t k a b i d k v il b e i d e r i ğ . r i r s d e S h ı e n r a i l m ı e sn rr s ü ş ü in l a a m a s r s b e t lı y l k ü a r o ik y r i ı n ç ü y a k e ö s kl r o n ü ı i l p ­ içermediği tartışılabilir, fakat nümerik Tablo 2. Modifıye edilmiş hatta menfez geçişi mesafe hız tablosu. 1 .Menfez 2.Menfez 3.Menfez Mesafe Hız (V) Mesafe Hız (V) Mesafe (m) (m/s) (m) (m/s) (m) 0.0082 0.12E-12 0.0074 0.31519 0.11260 0.11805 1.04881 0.12065 0.63039 0.12260 0.15740 1 .6519 0.16260 1.80395 0.17260 0.19305 3.0881 0.20195 1.97752 0.21195 0.22870 4.3246 0.24130 1 2.41110 0.25130 0.26435 2.0622 0.28065 3.84460 0.29065 0.30000 -0.72E-14 0.32000 1 .92230 0.32300 DIST (m) 4. Menfez k d ç le o ö ıy r ğ z e a r ü s u a m y la it u l n e b b a m u ü r e y l a m l ü k e a k r k d l d ü t a e k ır h . l ea T e r e s a s a b i k s s ir ı b i l ç k c i i r n ı ı y l d e b a e r i s i r k n l a i e d b y iz ö a g a l r ö g a y r e e k n parametrik olarak oluşturulabilir. Kaynaklar 1. ANSYS T/ıeoıy aııd Eleıııeıııs Maııue/. 2. Aslırae Haııdbook-Fııııdaıııentals, 1991. 3. Havalandırıııa Tesisatı, lsısan Yayınları, No: 1 02. 4. Kliına-Havalandırına (lsısaıı). 5. Kökıiirk, U. "İkliın/endirıııe ve Klimatoloji Tekniği", 1998. [tJ 4.Menfez Hız (V) Mesafe Hız (V) (m/s) (m) (m/s) 1 .4389 0.37E-01 1.3498 2.0889 0.10750 2.6997 2.4389 0.14000 3.4305 3.4967 0.17250 4.1613 4.5545 0.20500 4.3313 2.2772 0.24250 4.5013 0.31E-12 0.28000 2.2506 Ort: 2.414 mis Ort: 1.835 m/s Ort: 2.32 mis Ort: 3.24 mis % 24 % 19 % 23 % 34 92

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=