g· NC yesinde çok büyük bir yerleşik kapasite payına sahiptir. Durum bu olsaydı, niçin Avustralya, ltalya'ya göre kişi başına 30 kat daha fazla güneş enerjisi kolektörüne sahip olsun ki? Bu ülkeler toplamda jeotermal ısı pompalarında % 70'Iik bir paya sahiptir. Üye devletlerde RES-H gelişimindeki fark, farklı ulusal politikalar çerçevelerinde yansıtılmaktadır. Örneğin lsveç'te, petrol yakıtlarının vergilendirilmesine bağlı olarak küçük ölçekli palet ısıtma sistemi, şimdiden ekonomik hale gelmiştir; diğer yandan Avusturya, modern odun enerjisi iskan ısıtma sistemleri için kayda değer yatırım sübvansiyonunu (% 35'Iere kadar) başarıyla tanıtmıştır. Diğer üye devletler bugüne kadar daha az destek olmuştur. Birlik'in tamamında başarılı önlemler alınmış olsaydı, RES-H tam potansiyeline doğru büyürdü. Elektrik ve taşımacılık sektörlerinde yenilenebilirlerin teşviği için EC Direktifleri zaten mevcuttur, ancak RES ısıtma ve soğutma için bir Direktif hala eksiktir. Yapılarda Enerji Performansı ile ilgili Direktif, RES-H gelişimini destekleyecektir, fakatyeterince odaklı değildir. Direktif, büyük bir RES-H potansiyelinin yattığı, 1000 m2'nin altındaki mevcut binaları kapsamamaktadır. Önümüzdeki on yılda enerji verimlilik derecesini ciddi oranda destekleyecektir. Fakat, ısıtma ve soğutma sektörlerinde sürdürülebilirlik, sadece tüketimde azaltma ile sağlanamaz. Mümkün olduğunca çabuk, üretimden yenilenebilirlere geçmek gerekir. Mekan ısıtma için kullanılar her damla petrol, çok daha anlamlı yerlerde kullanılabilir. 4. Cesur Adımlar Cesur adımlar atmanın vakti gelmiştir. Avrupa Birliği, ısıtma ve soğutmada yenilenebilir enerjilerin büyümesini hızlandırmak için toplanmalıdır. Yenilenebilir ısıtma ve soğutmanın teşviği için bir Avrupa Direktifi gecikmiştir. Bu nedenle diğer üyeleri ile birlikte Avrupa Yenilenebilir Enerji Konseyi, STK'lar, ulusal yenilenebilir enerji kuruluşları ve dairelerle birlikte diğer destekçiler, yenilenebilir ısıtma ve soğutmanın teşviği üzerine 9ir AB Direktifi için bir başlangıç yaptılar. Tecrübeler gösteriyor ki, bir AV politika çerçevesi olmadan, RES-H sadece bir kaç üye devlette gelişebilir ve bu durum 70 doğal kaynakların dağıtımından kaynaklanmaz. Eğer yenilenebilir ısıtma ve soğutmanın teşviği için yapılan çabalar, Birlik içerisinde koordineli bir şekilde yapılmazsa, AB yenilenebilirlerle ilgili tüm hedefini kaçıracak ve diğer amaçlar için kullanılabilecek olan değerli petrol yakıtları ve elektrik israfına _devam edilecektir. Bir Direktif, ısıtma ve soğutma sektöründe yenilenebilir enerjinin payını artırmak gibi çok net bir amaca sahip olmalıdır ve amaç, GHG emisyonlarının azaltılması, çevrenin korunması, sürdürülebilir kalkınma, enerji kaynaklarının güvenliği, ve bu şekilde gelecekteki sektörler için önemli iş olanakları sağlayarak ekonomik büyüme sağlamak gibi amaçlara ulaşılmasına katkıda bulunmak olmalıdır. 5. Hedefler Hedefler, politika belirlemede önemli bir adım teşkil eder. Hızlı pazar gelişmesi ve son yıllarda enerji sektörünün teknolojik olarak ilerleyişi, elektrik ve biye-yakıtlar alanında Direktiflerin çok net hedefler koyduğu Beyaz Sayfa hedefleri üzerinde ilerleme sağlamayı garantilemiştir. AB için, 2020 itibari ile RE kaynaklarından ısıtma ve soğutma için en az % 25'Iik bir genel hedef konmalıdır. ısıtma ve soğutma sektörü için benzer hedefler, milli ve yerel politika yapımcılarına kararlarında yol gösterecektir ve yatırımcılara ve topluma önemli sinyaller gönderecektir. AB için, 2020 itibari ile yenilenebilir enerji kaynaklarından ısıtma ve soğutma için en az % 25'Iik bir genel hedef konmalıdır. Bu da, her üye devlet için milli hedefler belirlenmesi, milli kaynaklarının ve halen operasyondaki kapasitenin göz önüne alınmasına indirgenmelidir. 6. Destek Mekanizmaları Bu aşamada RES-H için Avrupa çapında bir uyum sağlanmış destek mekanizmaları kurmak arzu edilmez. Bunun yerine, pozitifçerçeve koşullarının belirlenmesi, üye ülkelerin, bilinci artıran kampanyalar da dahil olmak üzere ispatlanmış en iyi uygulama seçeneklerine dayanan kendi enstrümanlarını belirlemelerini desteklemek, direk mali primler, vergi muafiyetleri, düzenlemeler getirmek ve her ülke için uygun diğer ölçüler veya her RES-H teknolojisi, AB tarafından belirlenmelidir. Milli destek mekanizmaları, kaynak tarafında yatırımlar için sabit bir çerçeve getirilerek ve yenilenebilir ısıtma cihazlarının kullanıcıları için yeterli yatırım geri dönüşü garantisi sağlayarak, hedeflere ulaşılmasını sağlamalıdır. Birçok ülkede, yönetimsel bariyerler ve tercih edilmeyen bürokratik koşullar, yenilenebilir ısıtma ve soğutmanın kullanımını kısıtlamaktadır. Bu bariyerler, genellikle RES-H uygulamalarının spesifik durumunun akılda idrak edilmemesi sonucu estetik, planlama veya güvenlik düzenlemelerine bağlıdır. Uygun olduğu yerlerde AB üyesi devletler, yenilenebilir ısıtma ve soğutma tesisatının kurulumu için düzenleyici prosedürlerin kolaylaştırılmasını hedefleyen gelişmeleri kanunla düzenlemelidir. 7. İstatistikler ve Görüntüleme Tüm ısıtma sektörü, genellikle istatistiki bilgi eksikliği nedeniyle ihmal edilmektedir. Küçük boyutları ve merkezi olmayan kullanımları yüzünden, bu özellikle RES-H sistemleri için doğrudur. Bazı istatistikler, RES-H'ın hakiki parçalarını kapsamayarak, sadece ticari olarak üçüncü partilere satılan yenilenebilir enerji üretimini rapor eder. Bunun sonucunda, toplum görüşü ve karar verici merciler, genellikle yenilenebilir ısıtma ve soğutmayı gerçek değerinin çok altında tahmin ederler. Güvenilir istatistik ve görüntüleme prosedürlerinin sağlanması, RES-H'nin gelişmesi için çok önemlidir. Son kullanıcıların ve yatırımcıların motivasyonuna Ycilrdımcı olur, yerel bölgesel ve milli politika yapımcılarının doğru çerçeve koşullarını belirlemelerine yardım ederve hedeflere ne kadar yaklaşıldığının ölçülmesine olanak tanır. 8. Ortak Hedef Bu ilk adımlar, AB tarafından bir an önce atılmalıdır. Kaybedilen her ay, iklim değişikliğine karşı mücadelede AB enerji kaynaklarının emniyet altına alınmasında, AB'nin Lizbon'da aldığı 201 O yılı itibari ile dünyanın en re.kabetçi bölgesi haline gelme kararına ulaşılmasında zaman kaybı anlamına gelmektedir. Avrupa Birliği'nin ortak bir hedefi, gelecek nesiller için sürdürülebilir bir geleceğin güvence altına alınmasıdır. Bu hedefe doğru yenilenebilir ısıtma ve soğutmanın teşviği için çıkarılacak bir direktif cesurca, fakat gerekli bir adım olurdu. ilil
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=