Tesisat Dergisi 114. Sayı (Haziran 2005)

Jeneratör Egzoz •• Geri Karışımının Onlenmesi Acil durum dizel jeneratörleriyle ilgili iki ana problem, egzozun hastanenin havalandırma sistemine veya komşu binalara geri karışma ve etrafa hoş olmayan dizel egzoz kokusu yayma olasılığıdır. Brick Township, NJ'deki Brick Hastanesi'nin Meridian Sağlık Sistemi'nde bu problemlerin önlenmesi için, hastane tesis müdürü Bili Transue, pratik ve maliyeti düşük bir çözüm araştırmaya başladı. -------------------------ı-- S on birkaç yıl içinde hasta nelerde dizeljeneratöregzoz geri karışımı ve koku kontrolü, çok hassas bir konu hali ne gelmiştir. Çatı egzoz fanlarından içertgiren egzozun neden olduğu ileri sürülen hastalıkların yarattığı hasar nedeniyle, zaman zaman çalışanların. şikayetleri davalarla sonuçlanmıştır. Son zamanlara kadar dizel jeneratör egzozuyla baş etmenin en yaygın yolu, binanın çatısına uzun egzoz kanallarıy latekli sentrifüj tipi fanlar yerleştirmek ti. Geri karışım ve koku probleminin giderilmesinde bu teknoloji çoğunluk la işe yaramadı; çünkü egzoz dumanı, sürekli değişim halindeki atmosfer koşullarına maruz kalıyordu. Rüzgar hı zına ve yönüne bağlı olarak, zehirli di zel egzoz gazı hoş olmayan kokular hastanenin veya komşu binaların içi ne direkt geri giriyordu. Brick Hastanesi Tesis Müdürü Bill Transue, hastanenin batı kanadı ta mamlandığında, hastanenin acil durum dizel jeneratör egzozunun, temiz hava giriş havalandırma sistemine ge ri karıştığını söyledi. Bu problemin giderilmesi için yapılan bir girişimde, mevcut güney kanadın çatısına giden yeni bir kanal inşa edildi. Bazı hava koşullarında, atmosfer, egzozu gerekti ği şekilde absorbe edemediği ve yaya madığı için, "Bu bile problemi her zaman çözmedi" diye ekledi Transue. Sonuç olarak egzoz, güney kanadın havalandırma girişinden de içeri girdi. Son 10 yıllık süreçte, santrifüjlü fanla ra karşı daha pratik alternatiflerin sayısı artıyor. Örneğin, çatı hizasının çok çok üzerine dikey bir havada uzanan jet egzoz dumanı gönderen karma akış pervane sistemi. Esas olarak labora tuvarlarda pis kokulu gaz çıkışı olan yerlerde kullanılmasına karşın, ülke çapındabirdizi hastanede de bu amaç la kullanılmaktadır. Karma akış perva ne sisteminin havada uzanan jet egzoz dumanı, dizel jeneratör egzoz kir leticilerini ve kokuları uygulamadaki kirliliği azaltma kanunlarına uyacak ve etrafa yayılacak kokuyu önleyecek şe kilde, geri karışma olasılığını ortadan kaldıracak kadar yükseğe gönderir. Bu sistemler, dizel egzoz akımının etki li şekilde seyreltilmesi için dışarıdaki hava ve egzoz gazlarını dışarıda karıştırarak ve neticesinde bu gazların, bi nanın hava giriş havalandırma sistemi, kapı ve pencerelerden geri karışımını önleyerek çalışır. Brick Hastanesi'nin güney kanadı için, birisi 635 kW'ta, di ğeri 900 kW'ta tutulan iki adet dizel jeneratörvar. Transue, New York'ta bulu nan Kallen & Lemelson'dan Steven J. DiFlora ile temasa geçti. DiFlora ve ekibi, iki jeneratöre hizmet vermesi için çatıdaki mevcut santrifüj lü tanların yerine, karma akış pervane fanlarının kullanılmasını tavsiye etti. Yeni fanlar sırasıyla 20 HP ve 15 HP'de tutuluyor; 7600 cfm civarında çalıştırı lan 20 HP'lik fan, havayla % 560 sey reltme oranında karıştırılan 450 ° C'de duman gazlarıyla birlikte, efektif olarak 85 ° C'de 43000 cfm sağlar. 1 O mph'lik çapraz rüzgarda bile, egzoz akımı 46000 fpm'lik çıkış hızı ile çatı seviyesinin 20 metre üzerine fırlatılır ve böy lece geri karışma olasılığı ortadan kal dırılarak etkili yayılma sağlanır. Kallen & Lemelson, bu sistemi kurar ken, güney ve batı kanatlarındaki çatı üstünde bulunan mevcut duman borularını kaldırarak bunları yarıda durdur du ve fanların giriş plenumlarına bir leştirilecek geçiş bölümleri oluşturdular. Binanın çatı yapısının güçlendiril mesi için minimum miktarda çelik ek lendi. Herfan kendi pervazına vidalandı ve her pervaz çatı yoluyla ek destek çeliğine vidalandı. Fanların dengesi çok iyi ayarlandığı ve direk sürüş motorları kullandıkları için ek bir vibrasyon izolasyonuna gerek kalmadı. Kayııak: Pure Power I Bahar 2004 Çevireıı: Çağdaş Kaplan ifil ': Bu yazı, Yangın ve Güvenlik Dergisi 87. sayıdaıı alınmıştır. ·;;; � 98

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=