Tesisat Dergisi 113. Sayı (Mayıs 2005)

-"' oo 6. Temel Hedefler 6H.e1d. eEfki onomi Politikalarının Temel MB üaykür om ee kvoen ios mt i hi kd da emn ag ret lı eş rı ni tı epsoi st aentsmi yeekl sTeüvmi y edl üe nr i yn daed as ükrad bü ruül l eebdi il li dr i kğı il müazketrı re. o ave r n t c a ö a m n k g d ö f a i r y , ü a b l t e u n is p s t o i o k li n t r i a u k r ç a ın l l a a ı r n r d a a s lı n a n ğ a al b r a z i n l u ir d . e ığ D d ı o ill e b ai n ­ r y yö ü ı n s m k ı o e il ş e u v f l e i d y u a k r t a . i l B s ıc t u ı i k i nr s a e t r i d h ı, e d s n a ü l m e rd p a ü a r r t r ü ı a l ş e ı p b i o ç il l i i i r n t i b k b ü a i ­r ll aa rr ıı nn ıı nn , ndiihğaei r vbei r ödnecyei şl ilkel imaemr kaeczı fbi yaantki as ­ tSi kürradrüı nr üı l se ab ği l li ar mb aü yk üvme e s üv er d üi srtmi hedkat imr . amr et ı kştı ne ad i er n( TbCüMy üBk Kk aa tnkuı nd aM ba udrdaed 4a n) . gUeyl ­ i gÜ s u l t k i l k a e r n m a a r i n z d ai p n o ö i l h n it t e i i k y m a a l l c i a ı m r o i e le la s m a n f a e e k l le d ro e r a e e l k ı d n o il m n e o n ış m t b ıi r u k . ki sat izhadnaımmı l as rüı r dk üarl ıücl eı bk iıllimr haakl ,e bgüeyt iür mmeek vt ier . 6B.ü2y. üSmüer dn iünrdüel eğbi şiel i rn Bd iün yaümmi keleri sayesd iönndgeü, sgüe şç emki lşi nt ed kei k gi eb ün yi şül emme es-üdraercai l bmüa yy üı l dk ı ör lyçüükdsee kk ı or ı rl ma nı şl at rı rd. aÜ bl küeymü mi z eskot ne düi rç. Tmeükz dh ea kni edl öi ne en mf l adseydoen ai lret ı bb üeyr aü bmeer oör na ün ­ Slaorırudelavra:m edecektir. t sPeovziyiteifsinbdeüyoülamcaektıor?ranları kaç tt SSeüvr di yüer üt al et mb iilni r ebdüi cyi üoml aec askü rmeıcdiınr ?d e S nı ü nn r de b ü r o e rü d z l e u e y l b m iz il a ? ir geler ile makr d o B ığ ü e ı y , k ü o e m n k o e o m ; n f o ik iy m a d i t k e i n s g g t ö i e k s l r e t a e r r i r ı n ul aymu mt al ul e po l dv ubğ. , up; octaarni sai yçeı kl / bGüSyMü mH e, t os ep ­ d Svi ö ü y n e rd e s ü i m n r e l ü e l y r e i a b o k il ı l i n a r , r a b 5 k ü y y t ı ü l a m v n e ı e m y ü l i z a e n s r m a i ğ b al ü k a y t m a ü d a m ı k r e . , . gg ee rnei şk t ikr ampeskat me dl ıi r.reBfuo rrmefloarrmı nl adr eı nvtaemmıen ı lki na dr şeı ei ssen veek lri iğmi nl i lai kr ti ıl reı l mi ç avseı , dkı oş r şu on kml aarsaı v6e. 2g. 1e. liBştairnilkmaecsıilıvkasrdeıkr.törü reformu s aK e y iş k ni t ı ö b y r a ü ö ş n t ı o l n ü p a l v a m e m i l g l k i ü rç e gl d e ü i l i r h b ai i r l c e m i li b ş i a k a i n r ak v a s a ı c r n d ı d l ı ı r a k . yRüekesl e ks ebküt öy rüem ek aoyrnaankl a raı k itçai rnı mg üı çvl eü db aadnıkr .a cÜıllkı ke msiezkdteö r2ü0 0a 1n akhr ti zai r i lkeobniur lmi k ­ te hızla düşen kredi hacmi 2002 yılı 44 sl aomn ıuşnt ıdr a. nA int icbaakr eanl ıtneaknr amr aerst ma faey ay ebtaeşr l i g d e e l ğ i r i e l d i o r ; r a t n o ı p , l g a e m l i ş k m r e i ş d i ü l h k a e c l e m r i i n n i v n e m g i e l l i tl iışnmd aedkıtre. Roel aenl s çe kotkö rsea kyaı dyan aükl kaek nt ai nr ı ma lı ­ nmı an sdı ai çh ai n ebtakni nk açcaıllıışkmsaeskıtnöı nr ü sraeğf ol arnm sveüreöcnicneinlikkleidsirin. tisiz devam etmesi şart 6.2.2. Sosyal güvenlik reformu ö S n o e s m ya li l b g o ü y v u e t n la l r ik a s u i l s a t ş e m m ış in tı i r n . a Ü ç lk ık e l m ar i ı za ivna ndteamj soagğr al af mi k aysaı npaı s rı na ığnmöenne; mk al i ybı tilrı çalışan sayı gl aörsı nt egr ei l ml i rel esri ,i s nı h i n n a ı n r o c l aa d z m u ğa o u l l a m n r d d a a a s n ı k , i d ç s a a a h l p ı a ş m a a a n z ­ lgaer ssi zo lsi ky lael r gi nü vbeünyl iük msei sst ienme i nsdeebkei pd eonl ­ y m% a a 4 l k . g t 4 a ü 'ü d v ı e k r. a n ld 2 ik a 0 r 0 k t 4 u ra r y u nı s l l u ı f n ş e d l r a a y r a ı b n p ü a ı t l ç d G e ığ S dı e M tn a H h s ' m o n s ı i n n ­ et addi lımr , etketdebdii rr .l eÖr inn e smol inaudçılma rlıanrı na t gı l mö raükl ­ m 6. e 2 s .3 i uzun vadede mümkün olacaktır. . Vergi reformu: t Vk i ey reg' di Tea gb ea rneı kn ı nd oGl aeynli ış lgeet ri lemkes se i : dToüğr ­ c rm u e a d k d a t ü n a ş ed ü f ır e k . t k ü A ti r f . n v c B e a e r k g li , i r o l b i r u b a in r g la e g r l e i ı r l s i r e o y t n k a d in r e a r t b e ıl ir şBeukyi l ad peı vn ee dr gei nl ei ynl dei rki al eymı t leı me keoknt eo dmi ri . enkinonvoemrgini iynüiksüe çyookktuarğ. ır, kayıtdışı t KTaüyr kı tidy eı ş' dı neı nk aKyaı tydı tı ş ıAel tkı no an oAml ıi nn mi n absüı : yüklüğü, yapılan çalışmalardaki Yüzde 11 8 5 2 nn - -1 - 4 -7 -1 O ����\�\\����ı�$��{� �����" 1 GSMH büyümesi 1985-2004 v%a s5a0y ıamr laasr ıan dbaa ğd leı ğoi şl amr aekk t %e d i 1r . 6Kial e yaızt da ıl şmı aeykao, n üolmk ei ; dk ea vy lneat kgl ae rl iırnl eı nr i nvdee rbi mü ysüi zmkeunl li an n ıdl mü şaüskı n ao,r sa ün rl ad rüdr aü l egbei lri r çş ee kk li el dşem easr ti nmea, mi s at i hs dı naam, ı hn akkasl ıı cz ı rbei r kmaabket ta od rı rt.a Vmeı rogliusşims taesmı ni nai nn eydeenni d eo ln yb aü py ıül aknödnı reı l mm atsaışsı müraekcti abduı rb. a k ı m d a n 6H. e2 m. 4 . yYeartlıi r ıhme mo r tdaemdı noığnr iuydi laenş tyi rai lbma en sc iı s yy a a ın s t d ı a r a ı s m n ın l a ı s n r o ı n ç n ık ( D m d Y e a r Y s e ) ı c , t e m e ş ü ö v lk n ik iy e e e m d t l i h i l d m a i e k r. l s ai D r a ı Y n çı Y ı n gkiorrmuensmi aösnıenamilliişakdinımylaasrdanın yürürlüğe ır. Ülkemizde yşuürktti çü ir .t aYsüakr rsuefko or ar naın ds oa n bdüeyrüemc ee dr üa ­ A r k ı a m B m lal s a r ü ı r n ı r e t iç e c i ş n i v ö i d k n o i e s ğ o r m u n d l i d a en b r i e r y c a e p b o a ö t n n a c e n ı m s y l i i a y d t e ir ı . l t s u u d n a m d a ır k . tadır. Gelişmelerde bu doğruls6ü.2r.d5ü. rVüeleribmilliirlikk artışlarının ılınması : Öy ünmü me nüiznd ee kni söünreemç tlei sdüi nr daümr üi kl el ebriil ni rdbeün ba ri rt iı şs li a tr oopl al ac ma k tfı ar . kSt öo rn vd öe nr iemml idl i eğ ii nmdael ak ti snaı nn at üymi n dseeykat öşral enraen yvaeyr iıml ml ial i ks ıavr teı şsl aürrı ­ dmüerkütl ee db iirl i. rVbei rr inmi tl ei l il ki kakrat ızşal anrmı naı ssıügr ed ür er ük ­ l l e e b m i l e i r y i k ı s l a a b ğ i l l a m y e a k c a i ç k i n a ; r t a e ş k t n ı r o m l o a j - i k g e i l l e i ş r ­ tki rumr uemfsaaall i yyeötnl eertii,ş ii mş gi nü ciüyni lüenş t ei rği l mi t iemsi ,i g6e.2r.e6kmektedir. . iyi yönetişim ilkelerinin d P h e a iy m y a a o s t k a a r a g e t k e ik o ç i n ü r o l i k l m m e i e s e s i k n i o : i n n ohma ikl ei mr i nod led ukği şui baay şn ıı n yaömnillül i ggeülçi rl üi l e byiör niel i tşikşii mvaarrad sı rı.n dİ yai yhöenseatpi vş iemr eibl ki lei rllei kr, i ndien v; sl ei yt ahsiazlmaeç tı kl el ırki nvi en zk ae lni tl ee ms i evl eer i ni s tei tkkr ianrl iı ğ, i m, heuvkzuukautn vües tdü ün ­ gl üeğçüi ,r iyl mo les su iz, l ugkül aç rl üı n vöen l eknaml ı ceıs ib, ihraey kaot a dneormeickepöenrfeomrmlidainr.sa ulaşmak için son 6.3. Sürdürülebilir İstihdam Mevcut İstihdamla İlgili Ö İs n tih e d m a l m i N ar o t k m t a a k la ta r dır. Türkiye'de 2004 y%ı l ı 3n ı ni l et üAmBü nüdyee st oi pi l el a ma dias yt i hüdl ak eml ear rdteı şnı �

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=