Tesisat Dergisi 113. Sayı (Mayıs 2005)

"' uı Şekil 5. Özel kılıfvefılıre ııygıılaması. pBou md pu ' ruunmkuı lnı f öi çnel er i sn ienbdi el mvees iöi zçei nl bmi rofti ol t ­ r( eŞ ei lkei l b5i r) l. i kEtne dçoağl rı şut ıçr ıöl mz üams ı, bg ue rteü kr lki dui r ymuulanrıunziankkliaşaştfıır(ılkmuaysuıdteırm. izliği) ile ku2m. 3o.t2o r Si çuesrui sz i nç da leı şht ıar vmaa v e y a bDoaşlglıuçkmlaortıonrılnarıknaslomğaustuı lması içerisine dMool dt ourr iuçl me rui sşi nsdue iol el u sş aağnl aı snı ı rb u( Şseukvi la 6s ı) . ttai csi fı yi rlma ,akl au yr ıun st i uc ya ur i nnae ad ketnal er ı lrılre. Bmaozt oı ür lraer ı kuyuya montaj aşamasın mmeakkteüdzier.rBe usuusyugzulasemvakileet d m ti a k o len d t r o a i l j g d c ö u ı r r v u ü e l lya son lerden k b u a l z la ıl n a ı r c ı ı ş n u ınn l m ar a d r ı u r z : kaldığı risktt M1 . odtoorl dausrumkaoinşul el mmai nsdı neı nn usnou t u l m a s ı , nra hava kmaebma recsı ki l as or ı nn ıunc çu ı kmmoatsoı r i çi içnebr ei ski nl edne hava boşluğu kalması, ıl Şekil 6. Pompaya sıı doldıırıı/111ası. 196 t Amraamz ia şsaı , r tkl au yr ı un dsau yt eu mi l ei z dsoul dbuur ml u na a, ­ t Muzoutnorbiçeekrleisminedesüpraeslelarni ma (özellikle nde). Y ar u ız k a a l r a ıdaki durumların hepsi, motorun nması veya hasar oluşmasında ana etkenlerdir. tMo or tdoi kr ak os un udmodl dautruutludlumkat al ı nv es os narrag,ı amr oa ­ lpaar sı nı nd da asnı kçıışkamna sh ıabveaknl ıenn md oel dl i duirrm. Daathaa sonra, eksilen m a l ı ve m o t o r sduosl deuvri ymeas i ttaapmaasmı lsaı zn ­ tdaı rkmt i radze ,bmi r oşteokr i çl dael ı şkma paaet sı l mn aasl ıı dn ıdr .a Aakşsı i gr ı eı sn ıl ne aş ec ca ek k, avret amn os tı oc ra ki çl ıek rl ai s i bn ed reakbi ebr osşu t glu ır e k . l t d B ai uğ ç i o b v k a e s y m ı ü n k o c s t ı o n e r k ç u o b p k ir a y t b l ü a a k t s t s ı ı n e ğ ç k ı t o d al e r u a ğ ş f e a ın r c l d e a a r k e n bildirilmektedir. 2D.a3l.g3ı.ç Hpaotma lpı aal anrt izf iorrilzu ui kyl gi mu lkaomşau sl l aı r ı ­ nın yaşandığı, özellikle kış şartlarının Tablo 2. Donma sıcaklığına bağlı karışım oranları Donma 1 1,2 Propilen Su Sıcaklığı 1 Glikol Ağırlıkça OC Ağırlıkça% % -10 18 82 -15 25 75 r---- - 20 32 68 -25 37 63 -30 41 53 Tablo 3. Antifriz üretici firmalar Üretici Firma Ticari İsim Basf 1 Glythermin P44 � - Shell ı Glyco-Shell SF - Shell Glyco-Shell Açıklama: Bu tablodaki iireıiciler lıaıfsırası ile listelenmişıiı: Herlıaııgi bir ıercihi ifade etmez. ağır olduğu bölgelerde donma riskiyle yk üazr şeı ykeayr şaıkyıan d(ısr .ı ğB)ukduuyruul amr daa, dvaehyaa çdoek po uygulamalarında rastlanmaktadır. rDi süişnüdke sk ıi csaukyl ı ku nş adr tol an raı nr ad ak , mmoottoo rr ai ç ef i ­ z n i u k s s u e d l u z r a . B ra u r d v u e ru rm m e u ö dnu l r e u m m e u k s iç ö in z m k o o ­ tt oi cri lseur ytua irçaef ırni sdi na en bt ea vl i rsl ii yoer aenddial evne tüi pr et e bir antifirizin eklenmesi gereklidir. Bu operasyonun yapımı sırasın çilen antifirizin cinsine ve karışımdao,rasenleal reı kntar i kdsi ek lkaart ı zeadl ai l mr ı ed ma eb es ir amb ee rki na dn ei k gvee tirecektir. Karışım oranına göre don vmear i l md eerket ec de isr . i nB iun t agbel ol i şd ai mv eTr ial ebnl od e2ğ' edre­ Sl ehr esl l ai sdiemcl ei üSr ühneül l i çfiinr mgea çseı nrlıindirG. Al yltceornatif ürünler için diğer üretici firmalara danışılması gereklidir. Kaynaklar 1. Safety of Electrical Sııbıııersible Motors Eııropıııııp gııideliııe, 2000. 2. Electrical Subınersible Puıııp sis aııd design http://www.cacoııline.com/PDF A s nla lyPapers/ Electrical _ Subıııersible _Pwııp.pdf 3. Saçkan, A.H.; "Asenkron Motorlar", Birsen Yayınevi Y-0029 ISBN 975-511-107-7. 4. Atabek, B.; "Pompa Kıılla111cılarına Notlar", Eğitim Notları, İstanbul, 2004 5. Öğüt, S.; Alarko-Carrier Mühendislik Departıııa111 Dalgıç Motor Eğitiııı Sunusu. 6. Bulca, E.C.; Alarko-Carrier Üriiıı Yönetimi Dalgıç Pompa Pazar Analizi Raporu ve Müşteri Şikayetleri. if1l

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=